Sain työpaikan, jossa viihdyn, mutta harkitsen lopettamista koska se ei ole tarpeeksi "hieno"
Joo, tiedän että olen nolo, mutta valmistuin yliopistosta huonosti työllistävältä alalta ja olin pitkään työtön tai pienissä pätkissä vuokratöissä hanttihommissa. Nyt olen löytänyt määräaikaisen duunarityön joka ei kuulosta yhtään hienolta eikä työ itsekään ole yhtään hienoa, kuitenkin viihdyn siinä työssä. Ovat tarjonneet vakituista työsuhdetta koska on sujunut niin hyvin. Mutta en uskalla tarttua tarjoukseen koska pelkään että jään loppuiäkseni työhön, jota häpeän. Jep, olen säälittävä mutta jotenkin koulutukseni on aivopessyt minut kuvittelemaan itsestäni ihan liikoja. Ja mietin että mitä muut ajattelee kun olen niin korkeasti koulutettu ja niin "huonoissa" töissä, vaikka tiedän ettei niissä töissä oikeasti ole yhtään mitään vikaa.
Kommentit (14)
Valitettavasti monet pienituloiset akateemiset naiset ovat pahimpia pikkuporvareita kun eivät kehtaa ottaa vastaan liian "huonoja" töitä.
Todellisuudessa kovimmat tekijät tässä maailmassa ovat tehneet vaikka mitä lannanluontia ja kaupan kassalla oloa ennenkuin elämä on lähtenyt kunnolla lentoon. Etenkin Yhdysvalloissa on vaikka mitä rikkaita sarjayrittäjiä jotka aluksi myyneet käytettyjä autoja, pesseet ikkunoita ja ensimmäiset 7 firmaa menneet nurin ennenkuin onnistuneet.
Tai vaikka tekisikin jotain simppeliä työtä lopppuelämän, mitä väliä kunhan työ on kunniallista ja siitä saa kunnon palkan. Työ ei määritä sinua ihmisenä.
Toisekseen, nirppanokat jotka halveksuvat esim. fyysisiä hommia ovat niin kaukana sitkeistä visionääreistä henkisesti että tuskin muutenkaan mitään kummmempaa elämässä saavuttavat. Paljon päätyy virastoihin tai johonkin mediavastaavan tehtäviin tms. keskinkertaisuuksiin.
No mikäs siinä, tee omat valintasi. Et ole säälittävä
Turha aloitus btw
Mars takasin kelan asiakaaksi, eihän sulle muitakaan vaihtoehtoja ole.
Olisit onnellinen, jos olet löytänyt duunin, jossa viihdyt. Mä oon kade.
Nimim. akateemista työtä, veetuilua & selkäänpuukottamista kohta 20 vuotta takana
Onneksi sentään tiedostat, että kuvittelet itsestäsi liikoja. Suurin osa työttömistä käsienheiluttelija-maistereista jotka nyrpistävät nokkaansa oikeille töille eivät omaa minkäänlaista itsekritiikkiä.
Toivottavasti et ole tosissasi. Eihän lähes mikään merkitse enempää kuin että tykkää työstään, kunhan palkka on jotenkuten ok.
Statuksen tavoittelu on idioottimaisuuden huippu.
Olen itse akateemisena 3-vuorotyössä. Asiantuntijahommissa olevat akateemiset kaverit katseli pitkin nenänvartta ja tuhahteli, kun rinnastivat homman johonkin nuoruuden kesätyökokemuksiin jostain "kämäsestä" varastohommasta, mutta naamat valtasi kateuden vihreys kun kuulivat työn palkkauksen ja edut. Joku joskus sinnikkäästi yrittää vähätellä, mutta kyllä ne kaitanaamat on kiva nähdä kun mainitsee pitkät vapaat ja ison palkkanauhan, ikäänkuin viattomasti ohimennen :')
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti monet pienituloiset akateemiset naiset ovat pahimpia pikkuporvareita kun eivät kehtaa ottaa vastaan liian "huonoja" töitä.
Todellisuudessa kovimmat tekijät tässä maailmassa ovat tehneet vaikka mitä lannanluontia ja kaupan kassalla oloa ennenkuin elämä on lähtenyt kunnolla lentoon. Etenkin Yhdysvalloissa on vaikka mitä rikkaita sarjayrittäjiä jotka aluksi myyneet käytettyjä autoja, pesseet ikkunoita ja ensimmäiset 7 firmaa menneet nurin ennenkuin onnistuneet.
Tai vaikka tekisikin jotain simppeliä työtä lopppuelämän, mitä väliä kunhan työ on kunniallista ja siitä saa kunnon palkan. Työ ei määritä sinua ihmisenä.
Toisekseen, nirppanokat jotka halveksuvat esim. fyysisiä hommia ovat niin kaukana sitkeistä visionääreistä henkisesti että tuskin muutenkaan mitään kummmempaa elämässä saavuttavat. Paljon päätyy virastoihin tai johonkin mediavastaavan tehtäviin tms. keskinkertaisuuksiin.
Miten tämä on muka vai naisten juttu? Miehistä löytyy ihan yhtä paljon noita nirppanokkia.
Työstäsi en tiedä, mutta tällä palstalla olet oikeassa paikassa.
Mulla on ”hieno” kovapalkkainen työ johtoasemassa ja olen ihan helvetin onneton
Jos tykkää työstään niin on todella typerää vaihtaa se
Ota vastaan vakituinen työ ja etsi parempaa työtä.
Helpompaa etsiä kuin työttömänä.