Onko mitään hyötyä enää tehdä rikosilmotusta varastetusta tai hukkuneesta pankkikortista jolta oli käytetty kaikki rahat?
Tapahtui siis viikonloppuna. Katkaisin kyllä kortin tiestysti heti kun pystyin mutta onko siitä käytännössä mitään hyötyä? Oletan että ei ole mitään mahdollisuutta saada mitään takaisin tai tekijälle vastuuta 😕. Olen kompastunut ja satuttanut polveni niin pahasti että en sitten siinä heti huomannut kortin puuttumista kun halusin lähinnä päästä sairaalaan, ja siinä rytäkässä sitten joko putosi tai oli jo aikasemmin varastettu kun olin ollut kaupungilla. Kiva katsella verkkopankista niitten vähäistenkien rahojen tuhlaamista jossain keskustan baareissa, taisi jäädä sinne yhteensä joku 1,14€. Toivottavasti oli käyttäjällä helvetin hauskaa. Pärjään kyllä siis loppukuun kun sain vasta tänään vielä lisää rahaa mutta ei kyllä mukavaa tule.
Kommentit (30)
Olet oikeassa. Vain murha ei vanhene.
Tuo on maksuvälinepetos, vaikka olisitkin itse pudottanut kortin. Toisen kortilla ei saa ostaa edes luvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä pankin kortti sulla on, kun ilmeisesti lähimaksulla saatu pikkuostoksilla tili tyhjäksi?
Minun kortissani kysyy pin-koodia joka viides kerta tai viimeistään silloin jos 100e ylittyy. Eli voin maksaa korkeintaan 2 kertaa 50e ostokset lähimaksulla ja seuraavalla ostokerralla tarvitaan pin-koodi.
Kyllähän tuo paljon vaihtelee samalla kortillakin. Välillä satunnaistarkistus osuu kohdalle tyyliin joka toinen päivä ja joskus menee useampi viikkokin ilman pin-koodia. Itselläni kolmen eri pankin kortit käytössä ja logiikka ihan yhtä satunnainen kaikilla.
Minun kortin käyttöehdoissa luki että joka viides kerta tai kun 100e raja ylittyy (kumpiko nyt ensin tulee vastaan), tarvitaan pin-koodi.
Tietysti tuo "laskuri" nollaantuu jos käy vaikka automaatilla tai ostaa yli 50e jolloin pakko laittaa pin.
Kyseessä op:n debit/credit, alkuvuodesta tuli tuo uusi kortti.
Turha tehdä rikosilmoitusta, jos olet sen itse hukannut?
No nyt vasta ymmärsin, miksi joku provoksi epäili. "Katkaisin kortin" tarkoittaa, että sulki sen - ettei sitä voi enää käyttää. Ei siis konkreettisesti katkaissut korttia. Üüü
Totta kai voi tehdä rikosilmoituksen. Jos joku löytää toisen pankkikortin ja käyttää sitä, se on rikos.
Ukko38 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko baarissa ostokset tyyliin 7,90e kertaveloitus vai lähempänä 30e? Jos isoja ostoja, tarjottu juomaa esim monta kertaa niin sellaisen juhlinnan voi baarimikkokin muistaa. .
Ehkä jossain peräkihniön kulmabaarissa baarimikko muistaa ne kerrat kun massipäällikkö pisti pöydän koreeksi ja tarjosi koko porukalle kolmellakympillä juomat ...
No riippuu joo baarista, Suomessa useimmat baarit nyt on syrjäkylän juottoloita jossa yksi kalja kerrallaan kitataan eikä leveillä millään rahoilla. Ja sellainen uusrikas minätarjoon-käytös voi hyvinkin pistää silmään
Vierailija kirjoitti:
Pankkikortilta menetetyt rahat tuskin tulevat koskaan takaisin. Luottokortti olisi ollut vakuutettu.
On olemassa oikeuden päätös että jos ravintolassa ei tunnin välein tarkista onko kortti tallessa niin se on huolimatonta käsittely, jolloin mitään ei korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkikortilta menetetyt rahat tuskin tulevat koskaan takaisin. Luottokortti olisi ollut vakuutettu.
On olemassa oikeuden päätös että jos ravintolassa ei tunnin välein tarkista onko kortti tallessa niin se on huolimatonta käsittely, jolloin mitään ei korvata.
Ap oli sairaalassa, ei baarissa.
Kannattaa tehdä rikosilmoitus ja soittaa pankkiin.
Todennäköisesti rahoja ei korvata, mutta kannattaa tarkistaa kuitenkin. Varmasti pystyt todistamaan sen että olet ollut sairaalassa ja kortti jäänyt onnettomuuspaikalle.
Joku vastuu pankillakin pitäisi olla näiden lähimaksukorttien kanssa, kun muunlaisia ei enää saa.
Kyllähän tuo paljon vaihtelee samalla kortillakin. Välillä satunnaistarkistus osuu kohdalle tyyliin joka toinen päivä ja joskus menee useampi viikkokin ilman pin-koodia. Itselläni kolmen eri pankin kortit käytössä ja logiikka ihan yhtä satunnainen kaikilla.