Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 24 enkä tunne enää liikkeitä.

Vierailija
09.07.2014 |

Lapsi on tosiaa viimeiset 4 viikkoa mönkinyt iltaisin masussa, mutta 2 viikon sisällä ollut hyvin aktiivinen ja kovasti potkinut ympäri päivää. Tähän asti kaikki on ollut hyvin ja mitään poikkeavaa ei ole ilmennyt. Paitsi nyt. N. 2 päivään ei ole tuntunut mitään missään vaiheessa päivää.

Tämä on ensimmäinen raskauteni ja olen muutenkin ollut alkuun paniikissa ja pelännyt pahinta, mutta kun vauva alkoi liikkumaan niin huolta ei enää ole ollut. Nyt en tunne enää mitään.

Pelkään pahinta enkä voi hetkeksikään raihoittua. Soitin neuvolaan ja pääsen kahdelta käymään siellä.

Pelkään ja jännitän kovin sillä joudun olemaan yksin ja menemään sinne yksin kun puolisoni on vielä muutaman kk viikot matkatöissä kauempana. Olen hänelle myös kertonut asiasta ja tiedän hänenkin huolehtivan asiaa nyt.

Tällä ei juurikaan ole merkitystä kun tänne kirjoitan, mutta halusin jotenkin purkaa tämän pelon.

Onko muilla käynyt vastaavaa ja onko yleistä että lapsi olisi jotenkin rauhallisempi näin helteillä tai voisi olla kääntynyt niin etten tunne yhtään mitään liikettä. Kaipaisin kokemuksia ja edes hieman positiivista kommenttia jotta voisin vähän rauhoittua. Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sattui aamulla että en tuntenut liikkeitä ja en soitellut enkä pyytänyt miestä avuksi vai oliko jo töihin ehtinyt. Menin laukkaa neuvolaan(lyhyt matka) ja pääsin heti todetakseni että sydän sykki.

Vierailija
62/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:56"]

Kukaan ei tällä hetkellä pääse mukaan. Olen kokeillut vettä, mehua ja jotain muuta makeaa mutta liikettä en havaitse. On kuitenkin helpottavaa kuulla että myöhemmässä vaiheessa on myös normaalia ettei lapsi liiku aktiivisesti päivittäin. Jos ja kun kaikki on hyvin niin tiedän sen sitte jos hiljaista tulee.

Kiitos kommenteista ja tuesta. Jotenkin siihen mönkimiseen vain on jo niin tottunut että sitä odottaa tapahtuvan päivittäin kun nyt alkuun niin on ollut.

Eipä tässä muu auta kuin odottaa pääsyä neuvolaan ja saada täysi varmistus että siellä se pikkuinen edelleen elelee <3

[/quote]

Hei! olen samoilla viikoilla, ja kysyin pari päivää sitten tälltä ihan samaa! Olen pistänyt merkille, että sikiö liikkuu epäsäännöllisesti, mutta iltaisin nukkumaan mennessä viimeistään alkaa liikkumaan.Eli älä hätäile! ja mukavaa odotusaikaa sinulle <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi? Onko kaikki pienellä hyvin?

Vierailija
64/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä odottelisi, jos en tuntisi liikkeitä vaan olisin jo äitipolilla. Aika kauan olet odottanut, jos kaksi päivää? 

Vierailija
65/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on vaan kääntynyt niin että potkii sisuskaluja, ei kannata murehtia.

Vierailija
66/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan sunnuntain lapsi oli vielä hyvin aktiivinen. Normaalisti viimeistään illalla kun rauhoitun itse paikalleen niin lapsi on alkanut liikkua kunnolla. Maanantai aamuna tunsin vielä liikettä mutta sen jälkeen en. Ajattelin että kaikki on kunnossa kun aamulla liikkui mutta sen jälkeen ei enää mitään havaintoja liikkeistä. Tiistai meni siis kokoajan touhutessa ja kyllä yleensä olen liikkuessanikin tuntenut myös vauvan liikkeitä. Illalla iski paniikki mutten silloin voinut mitään muuta tehdä kuin odottaa ja vielä tähän hetkeen mennessäkään mitään ei ole tapahtunut ja on tullut kokeiltua makeaa ja makoilua, venuttelyä ja pientä mahan painelua jotka aiemmin ovat toimineet.

Tulin tässä miettineeksi että voiko asiaan vaikuttaa säännöllinen syöminen? Havahduin siihen kun puolisoni sanoi etten syö kunnolla ja syön miten sattuu huvittamaan. Olen muutenkin alipainoinen ja säännöllinen syöminen olisi tärkeää itseni ja vauvan kannalta. Jos olin syönyt huonosti niin vauva sen kyllä ilmaisi aktiivisuudellaan ja silloin aina tajusin alkaa syömään. Nyt sunnuntaista asti olen syönyt 3h välein jotain. Pari kertaa ruuan ja sitten useamman välipalan. Voiko siis olla että koska olen oikeastaan kokoajan kylläinen niin lapsi on jotenkin levollisempi?

Kaikkea sitä tulee mietittyä ja kun tämä kaikki on minulle niin uutta vaikka olen kuullut äidiltäni ja siskoiltani paljon erilaisia raskaus kokemuksia. Ja olen koittanut perehtyä kaikkeen.

Kai se on normaalia välillä panikoida ja ahdistua kun tähän pienokaiseen on jo niin kiintynyt ja häntä rakastaa jo nyt niin paljon.

Ap

Vierailija
67/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain saa tilata sydänäänien kuunteluun laitteen itselle,se kyl sit maksaa.

Vierailija
68/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli juuri vaiheilla samanlainen tilanne. Olin reissussa Tukholmassa, kun tajusin, ettei vauva ole liikkunut. En tuntenut liikkeitä laivsmatkankaan aikana. Kudoin laivalla pientä haalaria vauvalle ja yritin unohtaa huoleni. Kun pääsin kotiin, alkoi vatsassa taas melkoinen mylläkkä. Kolme kuukautta myöhemmin syntyi terve tyttö.

Ap, ymmärrän huolesi. Todennäköisesti kaikki on hyvin. Pian pääset neuvolaankin. Yritä jaksaa siihen saakka.

Vierailija
69/69 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Ap kun tulit vastaamaan, olen joka päivä käynyt katsomassa oletko kirjoittanut kuulumisia.
Ihmiset on todella julmia kun tuollaista levittävät :( Itse kuitenkin tiedät miten asiat on ja ne jotka sinut tuntee ei tuommosia usko, anna muiden laukoa mitä haluavat, älä käytä niiden miettimiseen yhtään vähiä energioitasi, keskity omaan paranemiseen ja siunaamistilaisuuteen <3
Itken edelleen lapsen ja teidän kohtaloa, mikä voi olla tämmöisen tarkoitus, en käsitä :(

PALJON PALJON voimia ja jaksamista, tule kertomaan kuulumisia jatkossakin <3

T. 58 ja 59

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan