Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 24 enkä tunne enää liikkeitä.

Vierailija
09.07.2014 |

Lapsi on tosiaa viimeiset 4 viikkoa mönkinyt iltaisin masussa, mutta 2 viikon sisällä ollut hyvin aktiivinen ja kovasti potkinut ympäri päivää. Tähän asti kaikki on ollut hyvin ja mitään poikkeavaa ei ole ilmennyt. Paitsi nyt. N. 2 päivään ei ole tuntunut mitään missään vaiheessa päivää.

Tämä on ensimmäinen raskauteni ja olen muutenkin ollut alkuun paniikissa ja pelännyt pahinta, mutta kun vauva alkoi liikkumaan niin huolta ei enää ole ollut. Nyt en tunne enää mitään.

Pelkään pahinta enkä voi hetkeksikään raihoittua. Soitin neuvolaan ja pääsen kahdelta käymään siellä.

Pelkään ja jännitän kovin sillä joudun olemaan yksin ja menemään sinne yksin kun puolisoni on vielä muutaman kk viikot matkatöissä kauempana. Olen hänelle myös kertonut asiasta ja tiedän hänenkin huolehtivan asiaa nyt.

Tällä ei juurikaan ole merkitystä kun tänne kirjoitan, mutta halusin jotenkin purkaa tämän pelon.

Onko muilla käynyt vastaavaa ja onko yleistä että lapsi olisi jotenkin rauhallisempi näin helteillä tai voisi olla kääntynyt niin etten tunne yhtään mitään liikettä. Kaipaisin kokemuksia ja edes hieman positiivista kommenttia jotta voisin vähän rauhoittua. Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten menee?

Vierailija
2/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mulla on sama tilanne, että vauva ei potki. Oon siis rv 35 ja näin viime yönä painajaista kuolleesta vauvasta ja panikoin nyt tosi paljon. Tällä hetkellä makaankin vasemmalla kyljellä ja odottelen josko pikkuinen potkaisisi :( yleensä siis venyttelee niin, että tunnen jalan ja voin jopa silittää sitä.

Vähän on potkinut, kaksi kolme kertaa, onko se ok? :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:53"]Voi ei, mulla on sama tilanne, että vauva ei potki. Oon siis rv 35 ja näin viime yönä painajaista kuolleesta vauvasta ja panikoin nyt tosi paljon. Tällä hetkellä makaankin vasemmalla kyljellä ja odottelen josko pikkuinen potkaisisi :( yleensä siis venyttelee niin, että tunnen jalan ja voin jopa silittää sitä.

Vähän on potkinut, kaksi kolme kertaa, onko se ok? :/

[/quote]

Syö jotain makeaa tai juo reipasta tahtia kylmää vettä muutama lasillinen ja mene makaamaan ja laske tunnin ajalle 10 liikettä. Tunti tuntuu tooosi pitkältä mutta malta silti, katso vaikka telkkaria samalla. Jos ei tule kymmentä niin usein kehotetaan taas ottamaan jotain makeaa ja uusi tunti laskeskelua.

Vierailija
4/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap???

Vierailija
5/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kamala:( Toivottavasti vauvalla kaikki kunnossa kuitenkin.

Noin matalat sykkeet eivät kyllä taida olla sikiön vaan äidin:(

Vierailija
6/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:34"]

Pääsin juuri neuvolasta. Syke kuului mutta oli tosi laiskaa. 85-106

Joudun lähtemään 50km päähän ultrattavaksi.

Ilmoittelen teille kun asia selviää tarkemmin

ap

[/quote]

Siis onhan se jo selvä, että jos ei tunne liikkeitä niin näytille lähdetään samana päivänä. Jos noin "aikaisilla" viikoilla ei tunne mitään, lähdetään samana päivänä ja jos myöhäisillä viikoilla ei tunne kuin alle 10 tunnissa, lähdetään näytille. Tämä on ihan yleinen ohjeistus kaikkialla ja polit ottavat sinne kyllä tarkistukseen. On menetetty liian monta lasta, koska ei ole lähdetty tarkistukseen.

T. Tunnen useita, joille tehty hätäsektio, näytille ovat menneet liikkeiden vähyyden vuoksi ja sairaalassa heti saliin ja lapsi ulos

Vierailija
7/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:34"]

Pääsin juuri neuvolasta. Syke kuului mutta oli tosi laiskaa. 85-106

Joudun lähtemään 50km päähän ultrattavaksi.

Ilmoittelen teille kun asia selviää tarkemmin

ap

[/quote]

Siis onhan se jo selvä, että jos ei tunne liikkeitä niin näytille lähdetään samana päivänä. Jos noin "aikaisilla" viikoilla ei tunne mitään, lähdetään samana päivänä ja jos myöhäisillä viikoilla ei tunne kuin alle 10 tunnissa, lähdetään näytille. Tämä on ihan yleinen ohjeistus kaikkialla ja polit ottavat sinne kyllä tarkistukseen. On menetetty liian monta lasta, koska ei ole lähdetty tarkistukseen.

T. Tunnen useita, joille tehty hätäsektio, näytille ovat menneet liikkeiden vähyyden vuoksi ja sairaalassa heti saliin ja lapsi ulos

[/quote]

Minä kävin kolme kertaa raskausaikanani Naistenklinikalla, koska vauva potki tosi laiskasti koko illan. Klo 16 havahduin liikkeiden vähyyteen ja klo 20 lähdin näytille. Ottivat mielellään sinne käymään. Lähde aina mieluummin liian helposti, kuin jäät odottamaan!

Vierailija
8/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke oli minun. Ultrassa ei löytynyt sykettä eikä näkynyt liikettä. Pieni tyttöni menehtyi. Tunne on kamala. Mutta elämä joskus potkii. Puolisoni pääsee töistä pois ja ajaa luokseni 400km päästä. Olen nyt sairaalassa ja toimenpiteet alkavat.

Kiitos kaikille tuesta ja tsempistä, se ei nyt riittänyt koska mitään ei ollut tehtävissä. Elämän on jatkuttava ja toivottavasti minullekkin vielä tulee uusi tilaisuus saada oma rakas lapsi jonka vuoksi teen kaikkeni <3

ap

Vierailija
9/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kovasti!

Vierailija
10/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap!

Vierailija
11/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei :( 

Voimia sinulle ja miehellesi. 

Toivotaan tulevaisuuden tuovan teille pelkkää hyvää ja myös sen pikkuisen <3

Vierailija
12/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä huutele provoa mutta yllättävän rauhallisesti ap tuntuu tilanteen ottavan... Heti avlle kirjoittamaan diipadaapa kyllä kaikki paranee.

Jos on totta nii voimia kuitenkin.

Vierailija
13/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ja miehellesi ap :(!

Vierailija
14/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia <3 Lapsesi on nyt enkeli.

Vierailija
15/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia teille! Itselläni kolme keskenmenoa ja kaavintaa peräkkäin. Toipuminen vie aikansa varsinkin kun oli jo aika pitkällä..

Vierailija
16/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei :( olen surullinen puolestasi ap, kylmät väreet kävivät lävitse, kun luin, että pienetä tytöstäsi tuli enkeli :( voimia suruun!

Vierailija
17/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 17:50"]En yleensä huutele provoa mutta yllättävän rauhallisesti ap tuntuu tilanteen ottavan... Heti avlle kirjoittamaan diipadaapa kyllä kaikki paranee.

[/quote]

Mitä väliä vaikka olisi provo. Näitä keskenmenoja/kohtukuolemia tapahtuu kuitenkin valitettavan usein. Ja ap voi hyvinkin olla vielä niin shokissa ettei osaa vielä tajuta tilannetta.

Vierailija
18/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaalihalaus ja paljon jaksamisia ap:lle ja hänen miehelleen! :) <3

Vierailija
19/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 17:50"]

En yleensä huutele provoa mutta yllättävän rauhallisesti ap tuntuu tilanteen ottavan... Heti avlle kirjoittamaan diipadaapa kyllä kaikki paranee.

[/quote]

shokkivaihe menossa vasta...noin minäkin asian otin ensialkuun, romahdus tulee kyllä vielä, valitettavasti .(( Toiset vanhemmat ova alkuun todella selkeitä ja järjestelmällisiä, mutta kun vauva syntyy, ja käytännön pakkoasiat tehdään, tuleekin se tyhjyys. Ei kaikki ala heti rääkymään täysillä, tilanteen tajuamiseen menee tovi.

Olen todella pahoillani, ap. Oma enkelivauvani haudattiin äskettäin, joten tiedän miltä sinusta tuntuu nyt( ja tulee tuntumaan). Voimia.

Vierailija
20/69 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hipaisi hiljaa enkelin siipi, kauneinta maailmassa näytti.
Salaa sitten ovesta hiipi, enkelin oikeutta käytti.
Nukkui pieni enkelin siipien suojaan ja lähti,
nyt pikkuinen on taivaan kirkkain tähti"

Paljon voimia suureen suruun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä