Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikertalainen kysyy lentokoneessa juomisesta

Vierailija
09.07.2014 |

Olen lähdössä pakon edessä ensimmäistä kertaa ulkomaille lentäen. Minulla on sairaus, joka kuivattaa suun limakalvoja ja siksi minun on juotava tavallista enemmän. Olen kuullut, että lentokoneeseen ei saa viedä nesteitä kuin minimaalisen määrän. Miten ihmeessä kestän monen tunnin lennon, jos en voi ottaa mukaan omia juomapulloja? Auttaisiko lääkärintodistus? Vai joudunko ostamaan kahvia (sitä siellä kai myydään??) koko matkan ajan? Se tunnetusti poistaa nestettä kehosta, joten olen entistä janoisempi.

Lisäksi kahvin juonti juoksuttaa vessassa ja pelkään lentämistä todella paljon. En voisi kuvitella tilannetta, että minun täytyisi nousta paikaltani mennäkseni lentokoneen vessaan. Pienessä kopissa yksin, ovi lukossa, kaikki koneen äänet ympärilläni! Juuri ja juuri voisin kuvitella pystyväni istumaan paikallani matkan ajan, silmät kiinni. Vaippoja ei kannata kuitenkaan ehdottaa. Ilman yletöntä kahvin juontia luulen pystyväni pidättelemään.

Ja joka epäilee aloitustani provoksi, unohda. Tällaisia paniikki-ihmisiä nyt vaan sattuu oikeasti olemaan olemassa.

Kommentit (303)

Vierailija
161/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:02"]

89, Ensimmäinen järkevä tässä ketjussa. Kiitos!

En edes tiennyt tuollaisesta wikihowsta aiemmin. Loistavaa palvelua. Miten ihmiset selvisivät ennen nettiä?!

Minäkään en ole koskaan lentänyt ja tuskin lennän, mutta ketju kiinnosti ja olen paljon viisaampi kuin aamulla.

[/quote]

Tekemällä, kokeilemalla, maalaisjärjellä. Kysymällä, yrittämällä ja joskus erehtymällä. Ihmisillä on hirveä hinku nykyään esittää kokenutta ja osaavaa, ettei vain mokais. Mitä väliä sillä on, jos ei osaa käyttää vessanovea, vaan joutuu vaikka lentoemännältä kysymään neuvoa? Ei ne sua muista enää tunnin päästä.

[/quote]

Kun olisikin kyse pelkästä lentoemännästä. Koneen etuvessa on kaikkien parinsadan ihmisen nenän edessä. Tarpeeksi noloa on sinne pelkästään tunkea, vaikka osaisikin asiansa. Jos vielä alat siinä vaatia demonstraatiota, on nolous huipussaan. Eikä KUKAAN unohda. Vielä lomakohteessa sinua kutsutaan nimellä "paskahuussineitsyt".

[/quote]Yleensä etupään vessa on bisnesluokan käytössä ja koko loppukone käyttää peräpään vessaa. pisnesluokka on erotettu rahvaasta verholla, usein etuaulan edessä on vielä toinen verho.

[/quote]

Mitä? Olen aina käyttänyt tuota etupään vessaa, jos istun lähempänä sitä. Eikä koskaan kukaan ole kieltänyt.

[/quote]Olen usein nähnyt kun ekonomiluokan matkustaja käännytetään pois keulan vessalta.

Vierailija
162/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta tulee mieleen ikivanha leikki "rikkoutunut puhelin", myös "juoru"na tunnettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:02"]

89, Ensimmäinen järkevä tässä ketjussa. Kiitos!

En edes tiennyt tuollaisesta wikihowsta aiemmin. Loistavaa palvelua. Miten ihmiset selvisivät ennen nettiä?!

Minäkään en ole koskaan lentänyt ja tuskin lennän, mutta ketju kiinnosti ja olen paljon viisaampi kuin aamulla.

[/quote]

Tekemällä, kokeilemalla, maalaisjärjellä. Kysymällä, yrittämällä ja joskus erehtymällä. Ihmisillä on hirveä hinku nykyään esittää kokenutta ja osaavaa, ettei vain mokais. Mitä väliä sillä on, jos ei osaa käyttää vessanovea, vaan joutuu vaikka lentoemännältä kysymään neuvoa? Ei ne sua muista enää tunnin päästä.

[/quote]

Kun olisikin kyse pelkästä lentoemännästä. Koneen etuvessa on kaikkien parinsadan ihmisen nenän edessä. Tarpeeksi noloa on sinne pelkästään tunkea, vaikka osaisikin asiansa. Jos vielä alat siinä vaatia demonstraatiota, on nolous huipussaan. Eikä KUKAAN unohda. Vielä lomakohteessa sinua kutsutaan nimellä "paskahuussineitsyt".

[/quote]Yleensä etupään vessa on bisnesluokan käytössä ja koko loppukone käyttää peräpään vessaa. pisnesluokka on erotettu rahvaasta verholla, usein etuaulan edessä on vielä toinen verho.

[/quote]

Mitä? Olen aina käyttänyt tuota etupään vessaa, jos istun lähempänä sitä. Eikä koskaan kukaan ole kieltänyt.

[/quote]Olen usein nähnyt kun ekonomiluokan matkustaja käännytetään pois keulan vessalta.

[/quote]

Tarkoitat siis rahvasluokan matkustajaa? Eikö ne ekonomit juuri istu siellä pisnesluokassa?

Vierailija
164/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:59"]

KAIKKI, JOTKA ETTE OLE KOSKAA LENTÄNEET, MUTTA LUULETTE TIETÄVÄNNE LUKEKAA TÄMÄ!!

Kun menet lentokentälle ensimmäisenä on lähtöselvitysaula, jossa tehdään lähtöselvitys ja johon jätetään ruumaan menevät matkatavarat.

Seuraavana matkustaja menee turvatarkastuksen läpi ja tässä kohtaa ne kaikki omat vesipullot yms. takavarikoidaan jos niitä yrität viedä. Minigrip-pusseissa voit viedä nesteitä 100ml.

Turvatarkastuksen jälkeen on iso alue, jossa ovat portit lentokoneisiin, kahviloita, ravintoloita ja myymälöitä. Näistä myymälöistä voit ostaa niin paljon viinaa, vettä, karkkia ja mitä ikinä keksitkin ja viedä ne koneeseen.

Portille mennessä kaikki nesteet mitä sinulla on laukuissa ovat takuuvarmasti lentokentältä ostettuja koska turvatarkastuksen läpi niitä ei voi tuoda.

Toivottavasti jatkossa kukaan, joka luulee tietävänsä, mutta jolla ei ole mitään käytännön kokemusta lentokentistä ei tule tänne sekottamaan ap:n päätä.

Ja toivottavasti tämä auttoi sinua ap! Hyvää lentomatkaa!

[/quote]

Näin on toki useimmilla lentokentillä (esim. Helsingissä), mutta ei ihan kaikilla. Ainakin, kun viimeksi lensin Wienistä kotiin (noin 3 vuotta sitten), oli siellä turvatarkastus vasta lähtöportilla. En muista, oliko siellä turvatarkistuksen jälkeen jokin automaatti, josta pystyi vielä ostamaan juomista.

[/quote]

No sitten vain kaikki kentältä ostetut tuotteet tulee pitää niissä sinetöidyssä pusseissa, joihin ne on kassalla pakattu. Silloin voi varmasti viedä turvatarkastuksen läpi ja koneeseen. Koneessa ne voi avata, paitsi jos olet menossa jatkolennolle ja tarvitset niitä vielä siellä. Ja tarkennuksena minigrip-asiasta: maksimimäärä nesteitä ei ole yhteensä 100ml vaan max 100ml per purkki. Voit siis viedä niin monta alle 100ml purkkia kuin litran vetoiseen minigrip-pussiin mahtuu.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. En ehdi nyt niitä oikeita ohjeita googlaamaan, mutta joku varmaan ehtii. Miksi täällä aina pitää tahallaan levittää väärää tietoa?

[/quote]

Tuo ohjeistus nyt oli ehkä ensimmäinen fakta tässä ketjussa, miksi itsesi pitää tahallaan sekoittaa muutenkin jo panikoivan ap:n päätä?

Vierailija
165/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tirsk*

Vierailija
166/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, ovatko kaikki saaneet auringonpistoksen?? Ihme sekoilua asiasta jos toisesta. Ja suurin osa täyttä skeidaa.

Vierailija
167/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo kustasi

Vierailija
168/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:59"]

KAIKKI, JOTKA ETTE OLE KOSKAA LENTÄNEET, MUTTA LUULETTE TIETÄVÄNNE LUKEKAA TÄMÄ!!

Kun menet lentokentälle ensimmäisenä on lähtöselvitysaula, jossa tehdään lähtöselvitys ja johon jätetään ruumaan menevät matkatavarat.

Seuraavana matkustaja menee turvatarkastuksen läpi ja tässä kohtaa ne kaikki omat vesipullot yms. takavarikoidaan jos niitä yrität viedä. Minigrip-pusseissa voit viedä nesteitä 100ml.

Turvatarkastuksen jälkeen on iso alue, jossa ovat portit lentokoneisiin, kahviloita, ravintoloita ja myymälöitä. Näistä myymälöistä voit ostaa niin paljon viinaa, vettä, karkkia ja mitä ikinä keksitkin ja viedä ne koneeseen.

Portille mennessä kaikki nesteet mitä sinulla on laukuissa ovat takuuvarmasti lentokentältä ostettuja koska turvatarkastuksen läpi niitä ei voi tuoda.

Toivottavasti jatkossa kukaan, joka luulee tietävänsä, mutta jolla ei ole mitään käytännön kokemusta lentokentistä ei tule tänne sekottamaan ap:n päätä.

Ja toivottavasti tämä auttoi sinua ap! Hyvää lentomatkaa!

[/quote]

Näin on toki useimmilla lentokentillä (esim. Helsingissä), mutta ei ihan kaikilla. Ainakin, kun viimeksi lensin Wienistä kotiin (noin 3 vuotta sitten), oli siellä turvatarkastus vasta lähtöportilla. En muista, oliko siellä turvatarkistuksen jälkeen jokin automaatti, josta pystyi vielä ostamaan juomista.

[/quote]

No sitten vain kaikki kentältä ostetut tuotteet tulee pitää niissä sinetöidyssä pusseissa, joihin ne on kassalla pakattu. Silloin voi varmasti viedä turvatarkastuksen läpi ja koneeseen. Koneessa ne voi avata, paitsi jos olet menossa jatkolennolle ja tarvitset niitä vielä siellä. Ja tarkennuksena minigrip-asiasta: maksimimäärä nesteitä ei ole yhteensä 100ml vaan max 100ml per purkki. Voit siis viedä niin monta alle 100ml purkkia kuin litran vetoiseen minigrip-pussiin mahtuu.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. En ehdi nyt niitä oikeita ohjeita googlaamaan, mutta joku varmaan ehtii. Miksi täällä aina pitää tahallaan levittää väärää tietoa?

[/quote]

Hassu juttu, sillä mieheni lentää n. kerran kuussa ja joka kerta hän vie käsimatkatavaroissa minigrip-pussiin pakatut minikokoiset matkapakkaukset, jotka sisältävät mm. shampoota, suihkugeeliä ja hiusgeeliä. Kätevää, sillä ei koskaan tarvitse jonottaa matkalaukkua ruumaan turistien seassa.

[/quote]Matkustamoon tuotavien tavaroiden määrää pitäisi rajoittaa ja vahtia tarkemmin. Vituttaa kun jotku raahaa sinne pari laukkua ja pussukoita ja sitten on hyllyt täynä eikä sinne mahdu kaikkien lentolaukut. Itsellä on aina vain yksi laukku matkustamossa ja sekin vain siksi että läppäriä ei saa laittaa matkatavaroihin. jos minulla on matkalaukkumukana, laitan sinne kaiken minkä voin ja minimoin matkustamoon otettavan tavaran määrän. Laukut tulee nykyisin todella nopeasti hihnalle, aina ei edes ehdi hihnalle ennen laukkuja.

Vierailija
169/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Matkustamoon tuotavien tavaroiden määrää pitäisi rajoittaa ja vahtia tarkemmin"

Komppaan tätä aivan kympillä! Etenkin talvella suututtaa, kun niitä ulstereita ja turkkeja tungetaan sinne  ylös koko käytävä tukkien.

Vierailija
170/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopelkoselle. Yritä saada istuma paikka lentokoneen etupäästä, siellä on hiljaisempaa ja jos on turbulennsia niin ei hytkytä pahasti.

Vierailija
171/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:34"]

Olen lähdössä pakon edessä ensimmäistä kertaa ulkomaille lentäen. Minulla on sairaus, joka kuivattaa suun limakalvoja ja siksi minun on juotava tavallista enemmän. Olen kuullut, että lentokoneeseen ei saa viedä nesteitä kuin minimaalisen määrän. Miten ihmeessä kestän monen tunnin lennon, jos en voi ottaa mukaan omia juomapulloja? Auttaisiko lääkärintodistus? Vai joudunko ostamaan kahvia (sitä siellä kai myydään??) koko matkan ajan? Se tunnetusti poistaa nestettä kehosta, joten olen entistä janoisempi.

Lisäksi kahvin juonti juoksuttaa vessassa ja pelkään lentämistä todella paljon. En voisi kuvitella tilannetta, että minun täytyisi nousta paikaltani mennäkseni lentokoneen vessaan. Pienessä kopissa yksin, ovi lukossa, kaikki koneen äänet ympärilläni! Juuri ja juuri voisin kuvitella pystyväni istumaan paikallani matkan ajan, silmät kiinni. Vaippoja ei kannata kuitenkaan ehdottaa. Ilman yletöntä kahvin juontia luulen pystyväni pidättelemään.

Ja joka epäilee aloitustani provoksi, unohda. Tällaisia paniikki-ihmisiä nyt vaan sattuu oikeasti olemaan olemassa.

[/quote]

Vau kivat sulle että pääset lentämään! Juomia saat kuten vain haluat, kunhan vaan vaunusta kysyt, niin kuin tässä tuli ilmi. Pikku pullollinen mielijuomaasi, jossa alkoholia tekee ihan hyvää, eli rentoudut. Hanki korvatulpat jos tuntuu, että koneen hurina tuntuu korvissa liikaa (mulla nimittäin joskus tuntuu, kun on oikein väsynyt ja pitää reissata). Ota mukaan kirja, korvalaput jne. kaikenlaista mukavaa viihdykettä, jos pitemmälle lentelet. Rakastan yli kaiken sitä tunnetta kun kone irtoaa maasta ja kallistaa siinä alussa. Sitten auringonpaiste pilvien yläpuolella, sitä kauneutta :)

[/quote]

Jos oot noin paniikissa jo nyt niin kannattais lääkäriltä hakea ennen matkaa jotain rauhottavaa lentopelkoon. Tää ei oo sitten vitsi. Tai nappaat sitten pikku pullon jotain alkoholia sisältävää, joka rentouttaa. Tulee lennostasi hieman parempi muisto. Noi korvalaput on tosi hyvä juttu. Kun oot kerran lentoon lähössä, niin voisit ajatella että siedättäisit hieman ittees ja tekisitkin sen vessareissun siellä koneessa. Jos yli neljän tunnin lennolle meet, pakosti joudut käymään veskissä.

[/quote]Riippuu rakosta. Mä lensin Intiaan enkä käynyt kertaakaan koneen vessassa.

Vierailija
172/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:55"]

Hei nyt valoja päälle ihmiset! TURVATARKASTUKSEN LÄPI ei saa viedä nesteitä kuin 100 ml mutta mikään ei estä ottamasta tyhjää pulloa ja täyttämästä sitä turvatarkastuksen jälkeen tai ostamasta kentältä pulloa koneeseen. Se ei ole kiellettyä eikä siitä tule mitään sanktiota jos juot omasta pullosta koneessa.

[/quote]

No jos ostat sen sieltä kentältä, miten pääset sen pullon kanssa siitä tarkastuksesta läpi?? Kerrotko siinä niille tarkastajille, että "ostinpa tämän lentokentältä"  ja luulet, että ne uskovat? Valoja vaan itsellesi!

[/quote]

Rautalangasta vääntäen: ne juomiset ostetaan TURVATARKASTUKSEN JÄLKEEN lentokentän myymälästä!! Mikä tässä nyt on niin vaikeaa tajuta??

Vierailija
173/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taxfree ostokset pakataan sinettipusseihin, mikäli sinulla on JATKOLENTO seuraavasta kohteesta. Eli esim. lensin viime kuussa Barcelonasta Oslon kautta Helsinkiin.

Kohta kohdalta:

1. Ostan pullon viinaa Barcelonan tax freestä

2. Sanon virkailijalle että minulla on jatkolento Oslosta

3. Virkailija pakkaa pullon sinettipussiin

4. Kävelen koneeseen

5. Nousen koneesta Oslossa

6. Kävelen Oslossa jatkolentojen turvatarkastukseen (jossain on turvatarkastus, jossain ei, Oslossa on)

7. Pullo vierii sinettipussissa läpivalaisun läpi

8. Pakkaan pullon kassiin ja kävelen Helsingin lennolle

9. Kävelen ulos Helsingissä

Toki pullon voi aina pyytää sinettipussiin, niin eipä jää ainakaan siitä kiinni!

Vierailija
174/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:33"]

TenaSuperiin mahtuu monta desiä nestettä. Ne ei nykyisin edes haise.

[/quote]

No jos ei ilman vaippoja pysty lentämään, on paras pysyä kotona. En todellakaan halua istua jonkun kusivaipan vieressä.

Vierailija
175/303 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitja mikä hullujen ketju.

Vierailija
176/303 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:33"]

TenaSuperiin mahtuu monta desiä nestettä. Ne ei nykyisin edes haise.

[/quote]

Näin ajatellen siihen voisi imeyttää etukäteen kunnon satsit esim. giniä. Koneessa voi sitten tilata tonicit ja käydä vessassa pusertamassa vaipasta ginit lasiin. Ja eikun nauttimaan herkulliset GT:t.

Vai mitä ne tekee turvatarkastuksessa, jos tena on täynnä nestettä?

Vierailija
177/303 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan ap kertomaan miten neitsytmatka meni. Turvallista matkaa!

Vierailija
178/303 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanallakaan vinkunut viinan roudaamisesta mitään, luepa uudelleen viestini. Kati on ihana! T:lentoemo

Vierailija
179/303 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 18:29"]

En ole sanallakaan vinkunut viinan roudaamisesta mitään, luepa uudelleen viestini. Kati on ihana! T:lentoemo

[/quote]

Luepa uudelleen muutama viimeisistä kirjoittamistasi riveistä.

Onko Anne Hedman muuten lentoemäntä?

Vierailija
180/303 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 18:29"]

[/quote]

Älä, lentoemo, välitä tuosta valittajasta. Kerro Katin kuulumisia ihan näin meidän kesken. Olen aina myös ihaillut häntä. Hän hoiti loistavasti avioeronsa ja miehen pettämisen. Lukiko hän lehdestä, että Jarilla on toinen vai miten se meni? Onko se totta?