Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikertalainen kysyy lentokoneessa juomisesta

Vierailija
09.07.2014 |

Olen lähdössä pakon edessä ensimmäistä kertaa ulkomaille lentäen. Minulla on sairaus, joka kuivattaa suun limakalvoja ja siksi minun on juotava tavallista enemmän. Olen kuullut, että lentokoneeseen ei saa viedä nesteitä kuin minimaalisen määrän. Miten ihmeessä kestän monen tunnin lennon, jos en voi ottaa mukaan omia juomapulloja? Auttaisiko lääkärintodistus? Vai joudunko ostamaan kahvia (sitä siellä kai myydään??) koko matkan ajan? Se tunnetusti poistaa nestettä kehosta, joten olen entistä janoisempi.

Lisäksi kahvin juonti juoksuttaa vessassa ja pelkään lentämistä todella paljon. En voisi kuvitella tilannetta, että minun täytyisi nousta paikaltani mennäkseni lentokoneen vessaan. Pienessä kopissa yksin, ovi lukossa, kaikki koneen äänet ympärilläni! Juuri ja juuri voisin kuvitella pystyväni istumaan paikallani matkan ajan, silmät kiinni. Vaippoja ei kannata kuitenkaan ehdottaa. Ilman yletöntä kahvin juontia luulen pystyväni pidättelemään.

Ja joka epäilee aloitustani provoksi, unohda. Tällaisia paniikki-ihmisiä nyt vaan sattuu oikeasti olemaan olemassa.

Kommentit (303)

Vierailija
201/303 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvatarkastuksen jälkeen voit lentoaseman kaupoista ostaa vaikka kymmenen litraa limua tai lähdevettä ja viedä ne käsimatkatavaroina koneeseen! Pitsaa ja hampurilaisiakin voi viedä.

Nimim. omat eväät

Vierailija
202/303 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin vaikeaa! Tajua jo, että turvatarkastuksen jälkeen saat viedä vaikka viisi litraa nestettä! Ostat kentältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa tarjoillaan ihan vettä kyllä eli et joudu olemaan juomatta...

Vierailija
204/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään lentokoneen vessaa, en ole ikinä onneksi tarvinnut käydä. Samoin junan vessaa.Siinä metelissä tulee kauhuelokuva mieleen.

Vierailija
205/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:35"]

Lentokoneessa tarjoillaan ihan vettä kyllä eli et joudu olemaan juomatta...

[/quote]

Onko hinta aivan karmean iso?

Vierailija
206/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tuo sulle ihan vettäkin pyytämällä, ihan ilmaiseksi jopa.

Vierailija
207/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä voi ostaa lentokentän myymälästä turvatarkastuksen jälkeen vaikka 10 litraa jos haluaa.

Vierailija
208/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipulloja voi ostaa myos kentältä turvatarkastuksen jälkeen.

Vierailija
209/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat vesipullon tai limpparia tai mitä nyt ylipäätään haluat juoda, lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen. Ne voi viedä koneeseen. Tai sitten ihan vaan pyydät juotavaa lentoemänniltä, sikälimikäli olet "normaalilla" lennolla etkä lennä millään halpisyhtiöllä tai lomalennolla. Finnairilla, Lufthansalla, Air Francella ym juomat kuuluu aina lennon hintaan, ja ei tarvitse juoda vaan pelkkää kahvia.

Vierailija
210/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneen vessa on ihan siedettävä ja tilavampikin kuin junan vessa. Ei turhaan kannata vältellä.

Vierailija
211/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:36"]

Kyllä ne tuo sulle ihan vettäkin pyytämällä, ihan ilmaiseksi jopa.

[/quote]

Oletko tosissasi? Kiitos tiedosta :)

ap

Vierailija
212/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kentältä voit ostaa vaikka kassillisen vesipulloja ( kalliita toki) Ja lentoyhtiöstä riippuen osa juomista on ilmaisia ( myös lennon pituus vaikuttaa)

Vierailija
213/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvatarkastuksen läpi saa viedä vain pieniä määriä nesteitä (max. 100 ml pullo, minigrip-pussissa), mutta sen jälkeen voit ostaa juotavaa ja viedä sitä koneeseen ihan niin paljon kuin haluat.

Vierailija
214/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vettä tai muutakaan nestettä nyt vaan saa viedä sinne koneeseen! Minigrip-pussillinen kuulemma maksimi sääntöjen mukaan!

Vierailija
215/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jopa ottaa tyhjän pullon mukaan ja täyttää kentän vessassa. Paniikki pienemmälle ja järki käteen.

Vierailija
216/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpalentoyhtiöillä ei saa edes vettä ilmaiseksi, kannattaa muistaa! Flybellä lentäessä asiakas hermostui kun pyysi pienen tilkan vettä, emot eivät voineet sitä ilmaiseksi antaa koska "company policy"..

Vierailija
217/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:38"]

Lentokoneen vessa on ihan siedettävä ja tilavampikin kuin junan vessa. Ei turhaan kannata vältellä.

[/quote]

Ai jaa. Hirveitä koppeja ihan Finnairin koneissakin, kaiken huipuksi jäin kerran jumiin lukkojen taakse. Ja olin selvinpäin.

Vierailija
218/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:40"]

Voit jopa ottaa tyhjän pullon mukaan ja täyttää kentän vessassa. Paniikki pienemmälle ja järki käteen.

[/quote]

Salaako? Entäs, jos ap jää kiinni? Kertooko se, että aV:llä neuvottiin?

Vierailija
219/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:40"]

[/quote]

Turvatarkastuksen läpi ei saa viedä 1 dl suurempia nestepakkauksia tyhjänäkään. Pl. pikkulasten juomatetrat yms. erityistapaukset.

Vierailija
220/303 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:39"]

Ei sitä vettä tai muutakaan nestettä nyt vaan saa viedä sinne koneeseen! Minigrip-pussillinen kuulemma maksimi sääntöjen mukaan!

[/quote]

Älä viitsi. Tottakai saat viedä turvatarkastuksen jälkeen ostettuja.