Miten saada hyvä ominaistuoksu?
Miten omaa ominaistuoksua voisi parantaa, onko kellään vinkkejä?
Pelkään haisevani pahalle aina ja haluaisin tuoksua kuitenkin hyvälle.
Mikä avuksi?
Kommentit (33)
Juo paljon vettä, syö terveellisesti ja välttele sokereita sekä voimakkaita mausteita.
Muista huolehtia perushygieniasta.
Millainen ruokavalion tarkalleen pitäisi olla, jotta tuoksuisi aina mahdollisimman hyvälle?
Ei varmaan liian voimakkaita mausteita joo eikä sokeria, mutta mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon?
Onko kellään oikeasti lihavalla hyvä ominaistuoksu? Vai onko vain laihojen ominaisuus?
Mulla se on luonnostaan. Johtuu, ehkä, siitä että mä en ole kykenevä hikoilemaan. Joudun siihen ihan lääkkeitä käyttämäön. Mulla on myös kuiva iho, eikä mun päänahka rasvoitu. Mä eritän feromoneja, jotka hullaannuttaa ihmiset. Mua, mun vaatteita ja kotia aina kehutaan, kun tuoksuu niin hyvälle. Se jopa tarttuu, eli mun tuoksu vieraisiin, jotka käy mun luona. Eli väittäisin että hiki- ja tali- rauhaset erittää ne pahat hajut. Niitä hajuja pitää kontrolloida.
Vierailija kirjoitti:
Mulla se on luonnostaan. Johtuu, ehkä, siitä että mä en ole kykenevä hikoilemaan. Joudun siihen ihan lääkkeitä käyttämäön. Mulla on myös kuiva iho, eikä mun päänahka rasvoitu. Mä eritän feromoneja, jotka hullaannuttaa ihmiset. Mua, mun vaatteita ja kotia aina kehutaan, kun tuoksuu niin hyvälle. Se jopa tarttuu, eli mun tuoksu vieraisiin, jotka käy mun luona. Eli väittäisin että hiki- ja tali- rauhaset erittää ne pahat hajut. Niitä hajuja pitää kontrolloida.
Vau! Sä oot ihmisen seuraava aste. Lisäänny ja mahottomasti. Ois mageeta olla tuollanen hikoilematon ja rasvoittumaton 😍
Vierailija kirjoitti:
Hyväntuoksuinen suihkusaippua ja suihkussa kerran päivässä.
Ei kun ehdottomasti hajusteeton saippua. Vaikka aine purkissa tuoksuu hyvälle, iholle tullessaan siihen vaikuttaa iholla olevat yhdisteet, bakteerit ja muut, jolloin lopputulos voi olla tunkkainen kissanpissa.
Purukalusto ja kieli kannattaa pitää terveinä.
Karkit, kahvi, energiajuomat pois, tilalle vihreää tai valkoista teetä, maitohappobakteereja sisältäviä tuotteita, kasvikunnan tuotteita, punaista lihaa vain parin pihvin verran viikossa.
Mitä painoon tulee, pahimmat ominaistuoksut ovat olleet kolmella todella laihalla ja yhdellä todella lihavalla. Normaalipaino luultavasti paras hyvälle ominaistuoksulle.
Eli hyvän ominaistuoksun saaminen on lähes mahdotonta? Täytyy syntyä sen kanssa?
Paljon kasviksia ja hedelmiä sekä riittävä nesteytys, kuituja ja mahdollisimman vähän punaista lihaa.
Ominaistuoksu on se mitä on. Sitä ei voi millään ruokavaliolla yms muuttaa pöllöt. Geenien ja biologian sanelemaa. Ominaistuoksu onkin naisilla tärkein alitajuntainen kriteeri parinvalinnassa, miehillä se on 50% ulkonäkö ja 50% ominaistuoksu. Jos ette usko niin kvg
Juo vihreää teetä. Hengitys pysyy raikkaana. (Hauduta oikeassa lämpötilassa)
Syö paljon valkosipulia.
Tieteellisesti tutkittu, että se aiheuttaa tuoksun joka viehättää kumppaneita.
Tutkimuksessa väitettiin, että sen myötä alitajuisesti tiedostaa ihmisen olevan terveempi. Valkosipulia syövät kun ovat todennäköisesti terveempiä, kuin he jotka eivät syö sitä.
Joten tieteenkin mukaan valkosipulin syöminen on paras "feromoni".
Aiemmin mainittujen vinkkien lisäksi kiinnittäisin huomion sellaisiin asioihin kuin vaatekaappi ja vaatehuolto. Eli jos käytät jotain kymmenen vuotta vanhoja t-paitoja joiden (venähtäneeseen...) kaulukseen on pinttynyt jo ties mitä aromeja, niin ei auta mikään ominaistuoksu sen pelastamiseen. Myös vaikka vaatekaapin sisältö olisi tuoreempaa tavaraa niin jos kuivatat ja säilytät pyykit tunkkaisesti miten sattuu niin ne haisevat. Pyyhkeet ja petivaatteet mukaan lukien, koska nekin ovat ihokontaktissa. (Voimakkaan hajuinen pyykinpesuaine ei sitten mitenkään pelasta, jos niin joku luulee, ehkä päinvastoin ennemminkin.) Alusvaatteiden ei myöskään pitäisi nähdä useampia synttäripäiviä päälläsi. Oma nenähän noihin hajuihin tottuu, mutta toisen nenä kertoo kyllä heti että onko päälle vedetty vanhat ja tunkkaiset vaatteet.
Mutta noin niinku muuten niin geenilotostahan se pitkälti on kiinni. Terveelliset elintavat hyvänä kakkosena.
Eiköhän ominaistuoksu pysy samana tekee mitä hyvänsä. Mutta paha tuoksu ei ole ominaistuoksu. Hygieniassa parantamisen varaa, jos tuoksuu pahalle.
Vältä tupakkaa ja maitotuootteita.
Röökaajat ja maidonlipittäjät haisevat pahalle vaikka millä jynssäisivät itseään
Kuinka usein peseydyt? Olin ihmetellyt erään ihmisen voimakasta ominaistuoksua, kunnes asuin hänen kanssaan samassa huoneistossa useamman päivän. Ilmeni, että hän ei käy pesulla joka päivä, vaikka oli kesä.
Mieheni aina kehuu miten ihanalle tuoksun. Olen kasvissyöjä pääasiassa, se lienee yksi syy ja toinen se, että peseydyn useimmiten kahdesti päivässä ja vaihdan vaatteet päivittäin tai useammin, jos jostain syystä hikoilen. Jos peset täysiä koneellisia ja vaatteet ovat likaisia, ne eivät peseydy kunnolla (energiaa säästävät ohjelmat käyttävät tosi vähän vettä).
Suurin syy ihmisen pahalle hajulle on kyllä peseytymättömyys. Ei vain hiki, vaan ihmisestä lähtevä tali haisee todella, todella pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Juo paljon vettä, syö terveellisesti ja välttele sokereita sekä voimakkaita mausteita.
Muista huolehtia perushygieniasta.
Runsas lihan syöminen vaikuttaa varmaan enemmän kuin mausteisuus. Sokerista en tiedä, mutta itse en syö makeaa lainkaan, hikoilen erittäin vähän, en tiedä onko näillä yhteyttä. Peseytyminen joka tapauksessa tärkeintä. Veden juonti myös hyvä vinkki.
Up
Mä oon nyt ottanut missioksi tän ominaistuoksun parantamisen. Onko ihan mahdottomuus? Laittakaa lisää vinkkejä. Onko hajustetut vai hajusteettomat pyykinpesuaineet paremmat. Rumpu kuivaus vai narulla kuivaus. Mun veljeni perheen ominaistuoksun on todella hyvä. Meillä ei varmaan kyllä ole samat geenit!!!
Mua kiusattiin myös nuorena mun ominaistuoksusta ja sanottiin et haisen pahalle. Sen takia tätä nyt mietin.
Eri
Ruokavalio