Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen saunoja olet?

Vierailija
08.07.2014 |

Saunominenhan on yksi kesän nautinnollisimmista hetkistä.

Mutta minkälainen nauttija sinä olet?

Nautitko kevyistä alkulöylyistä ja olet saunassa vain puoli tuntia ja sitten olet valmis?

Vai tykkäätkö olla alkuläylyistä loppulöylyihin saakka?

Vai oletko sittenkin loppulöylyjen ystävä ja tykkäät mennä ihan viimeisenä saunaan?

Mä oon juuri tuollainen loppulöylyttelijä. ;-) Mä tykkään kun kaikki muut on käyneet jo saunassa ja mä saan olla siellä ihan viimeisenä nauttimassa loppulöylyistä.

Mä oon meidän perheessä pisin saunoja, mä voin olla saunassa jopa parikin tuntia. ♡

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika huono, kun en sauno ollenkaan. En ole siitä ikinä nauttinut vaan pikemminkin kärsinyt ja vasta lähes 4-kymppisenä hoksasin, että mikä pakko mun on itseäni moisella kiduttaa, joten lopetin saunomisen. En ole käynyt saunassa nyt n. 15 vuoteen.

Vierailija
2/8 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. 

Nautitko kevyistä alkulöylyistä ja olet saunassa vain puoli tuntia ja sitten olet valmis? alku tai ihan loppu, mulle max 70 astetta ja 5-10 minuuttia, sitten on pakko päästä jäähylle... Liekö alhainen verenpaine joka tekee sen että helposti tulee huono olo ja/tai alkaa huimaamaan jos olen pidempään. Ja max 3 kertaa näitä minisaunomisia per kerta (eli sauna-jäähy-sauna jne)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse saunon aina vähintään 90asteisessa saunassa.

Vierailija
4/8 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunon mieluiten yksin. Mieluiten aika matalassa lämpötilassa, sellainen 75-80 on sopiva. Puolisen tuntia on sopiva aika.

Vierailija
5/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen tosi nössö saunoja enkä sietänyt juuri mitään mutta nykyään otan todella ripsakoita löylyjä. Tajusin kun muutama kaverini (eri kerroilla) oli jo syöksymässä ulos vaikka itse olisin mättänyt kiukaalle vielä muutaman kauhan.

Muutos varmaankin johtuu äärimmäisen ahdistavasta elämäntilanteesta, jonka aikana saunoin tosi monesti ja otin ihan älyttömiä tappolöylyjä.

Joku muu ryyppää suruun, minä taas saunon suruun :)

Eli ensin parit-kolmet killerilöylyt vilvoitteluineen, sitten kerta-pari jälkilämpöihin.

Vierailija
6/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 02:32"]

Olin ennen tosi nössö saunoja enkä sietänyt juuri mitään mutta nykyään otan todella ripsakoita löylyjä. Tajusin kun muutama kaverini (eri kerroilla) oli jo syöksymässä ulos vaikka itse olisin mättänyt kiukaalle vielä muutaman kauhan.

Muutos varmaankin johtuu äärimmäisen ahdistavasta elämäntilanteesta, jonka aikana saunoin tosi monesti ja otin ihan älyttömiä tappolöylyjä.

Joku muu ryyppää suruun, minä taas saunon suruun :)

Eli ensin parit-kolmet killerilöylyt vilvoitteluineen, sitten kerta-pari jälkilämpöihin.

[/quote]

ai niin ja asteita vähintään 70, 80-90 on ihan jees. 110 jo liikaa (olen joskus ollut 140 asteisessa saunassa, huhhuh sitä hellettä).

Vierailija
7/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
8/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kertaa viikossa yleisellä rantasaunalla, omassa sähkösaunassa lisäksi. Talvisin muutaman kerran viikossa avantosaunassa. Olen sauna-addikti vaikka istunkin usein miedossa löylyssä vähän alemmilla lauteilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän