Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se käsidesiteline EI ole mikään KORISTE

Vierailija
05.07.2021 |

Sitä käsidesia käytetään ennen kaupassa asioimista, ja tietenkin asioinnin jälkeenkin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä vaan. Mä pesen kädet kotoa lähtiessä ja desinfioin autossa kauppareissun jälkeen ja pesen tietty taas kotona. Ne kaupan haisudesit jätän sulle jos niistä tykkäät.

Vierailija
2/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se käsidesi on siellä kaupan ovenpielessä odottamassa kaltaisiasi hermoheikkoja ahdistuksen partaalla.

Kun otat siitä kunnon kulauksen kurkkuus, niin ehkä selviydyt ostoksistasi ilman romahdusta.

Ainakin kaupasta ulos asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin niitä vuosi sitten, mutta piru mitä litkua. Ihan kuin vettä olisi. Jotkut taas haisee kamalalle. Älä mene kauppaan, jos pelottaa.

Vierailija
4/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikainfluenssapandemian jälkeen suositeltiin välttämään käsidesejä ja jättämään ne vain ammattilaiskäyttöön, koska ne tuhoavat iholta elimistön puolustajabakteereja. Noudatan tuota suositusta, koska se on hyvin perusteltu.

Vierailija
5/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä desinfioin kädet jo ennen kuin laitan maskin naamaan kaupan ulkopuolella tai autossa. En jaksa usko, että ne siinä kymmenen metrin kävely aikana keräävät niin paljon pöpöjä, että pitäisi sisällä uudestaan desinfioida, kun en mihikään välissä edes koske.

Vierailija
6/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se käsidesi on siellä kaupan ovenpielessä odottamassa kaltaisiasi hermoheikkoja ahdistuksen partaalla.

Kun otat siitä kunnon kulauksen kurkkuus, niin ehkä selviydyt ostoksistasi ilman romahdusta.

Miksi haluat koskea tuotteisiin likaisilla käsillä? Onko se joku fetissi? Kiusantekoa? 

Vierailija
7/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa, koska pullot ovat yleensä joko tyhjiä tai sitten se "käsidesi" on jotain kummallista, tahmeaa vedellä jatkettua etikkaa. Käsienpesulla on menty tähänkin saakka.

Vierailija
8/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat koskea tuotteisiin likaisilla käsillä? Onko se joku fetissi? Kiusantekoa? 

Mistäs niin päättelet, että minulla on likaiset kädet ?

Tai että ylipäänsä klääpin niitä tuotteita ?

Pesen käsiäni ihan riittävästi.

Käytän myös käsidesiä, kohtuudella.

Kaupassa kosken vain tuotteisiin, jotka ostan.

Taisit napata kauppareissullas aimo naukut siitä käsidesipullosta ?

Vierailija
9/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mielestäsi käsidesi on juomista varten, vaikea kuvitella että toimintakykysi riittäisi esim. käsien pesuun tai muuhun hygieniaan.

Vierailija
10/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas

Vierailija
11/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset edes pesisivät niitä käsiään. Terveisiä juhannuksena ja sitä edeltäneenä viikonloppuna mm. Kuopion Matkuksen Juustoportin, Hartolan Jari-Pekan ja Mäntsälän Tuuliruusun naistenvessojen käyttäjille. 

Näköjään on palattu "normaaliin", eli käsiä ei pestä vessassakäynnin jälkeen. Hyi hitto.

Vierailija
12/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kytätä kaupassa, kuka koskee siihen desipulloon, tai kuka ei.

Monillakin on omat desit tai kumihanskat käsissä.

Joidenkin iho ei kestä sitä, esim. allergisten, joten heille kumihanskat tai vesipesu on parempi.

Itse en koske siihen kaupan pulloon, koska siitä voi saada viruksen, kun niin monet ovat siihen koskeneet.

Käytän omaani, jota laitan ennen ja jälkeen kaupassa käynnin.

Vierailija
13/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellesikö ap muistutti käsidesistä vai mikä tämän aloituksen pointti nyt oli?

Ne kauppojen tuotteet, korit, ovenkahvat ja lompakossasi olevat maksuvälineet on aina olleet täynnä jos jonkinlaista näkymätöntä virusta ja bakteeria, ei ne kaupat steriilinä pysy vaikka jokainen hinkkaisi käsidesejään 10 sek. välein.

Suojaat sillä käsidesillä vain itseäsi kun itse sitä käytät, joten keskity vain siihen omaan käyttöön.

Vierailija
14/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä vaan. Mä pesen kädet kotoa lähtiessä ja desinfioin autossa kauppareissun jälkeen ja pesen tietty taas kotona. Ne kaupan haisudesit jätän sulle jos niistä tykkäät.

Kerro mullekin, miten kotoa päästään kauppaan koskematta mihinkään, pviin, ovenkahvoihin, auton rattiin, taskuihin jne. Alkaa väsyttää jatkuva käsien putsaaminen ja tuo olisi tosi kätevää.

Vierailija
15/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käsidesi itselläni mukana. Laitan sitä käsiini ennen kuin laitan uuden puhtaan ffp2-maskin. Sama kuvio toistuu toisinpäin kaupasta lähtiessä.

Enpä jaksa kytätä kenen tekemisiä. Tuijotan vain omaan napaani ja suojaan itseni.

Vierailija
16/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mielestäsi käsidesi on juomista varten, vaikea kuvitella että toimintakykysi riittäisi esim. käsien pesuun tai muuhun hygieniaan.

Saat pitää kuvitelmasi.

Niin pidän minäkin kuvitelmani sinusta.

Vierailija
17/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsidesi itselläni mukana. Laitan sitä käsiini ennen kuin laitan uuden puhtaan ffp2-maskin. Sama kuvio toistuu toisinpäin kaupasta lähtiessä.

Enpä jaksa kytätä kenen tekemisiä. Tuijotan vain omaan napaani ja suojaan itseni.

Korjaus: käsidesi, maski. Poistuessa käsidesi, maskin pois otto, käsidesi.

Vierailija
18/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosken kauppamatkalla oman ulko-oveni lisäksi ainoastaan taloyhtiön ulko-oveen. Sen jälkeen kävelen vartin verran ulkona kauppaan, en koskettele vastaantulijoita. Kauppakeskuksessa on automaattisesti aukeavat ovet ja pidän edelleen huolen että en kosketa mihinkään. En ole mikään virologi, mutta olen päätellyt, että viruksen saaminen taloyhtiön ulko-ovesta on niin pieni mahdollisuus, että sen takia ei kannata tuhota käsien omaa bakteerikantaa. Sama kuvio toistuu kotiin palatessani, jossa pesen käteni saippualla.

Vierailija
19/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon pesu saippualla on tehokkaampaan ja käyn aina vessassa pesemässä kädet.

Vierailija
20/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän julkisissa tiloissa vain silloin kun käsidesin saa sellaisesta automaatista joka suihkuttaa sen käsiin koskematta, joka ikinen kerta kun kyseessä on ollut sellainen versio jota pitää kädellä painaa, on desi ollut loppu ja kädet olleet klähmäiset ja likaisimmat kuin ennen desipulloon koskemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän