Te jotka pukeudutte helteilläkin peittävästi mutta tyylikkäästi,
miten siis pukeudutte?
Itse kaipaisin vinkkejä tähän, koska joudun huomiotaherättävän rumien jalkojeni vuoksi käyttämään pitkiä housuja ja sukkia oli sitten kuinka kuuma hyvänsä. Olen suonikohjuissa jalkapöytiä myöten, kärsin tästä valtavasti mutta asialle ei oikein voi mitään, jos ei ole suonikohjuja niin on rumia pigmenttimuutoksia ja hämähäkkiverisuonia ym... Ja on leikattu sekä vaahtoruiskutettu kolme kertaa jo.
Olisin tosi iloinen jos saisin neuvoja tyylikkääseen kesäpukeutumiseen!
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:47"]
7, olen kuullutkin vartalomeikkivoiteesta mitä apteekissa myydään, olisiko se hintansa väärti? Vai kannattaako ostaa heti Joe Blascoa?
En voi olla edes avojaloin, joten maksimekkokin on vähän niin ja näin, voiko sitä pitää, sukkahousujen kanssa ehkä :´( Tai saisiko nuo jalkapöydät meikattua? Varsinkin toinen jalka on ihan täynnä kuin verenpurkaumia, punertavia, violetteja, ja lisäksi pullottaa verisuoni ja on sellainen mustelman tapainen (pysyvä sellainen) siinä keskellä vielä. Nilkassa pullottaa verisuonet kuin vanhoilla mummoilla. Sukanvarret (sellaisissa ns varrettomissa sukissa) turvottaa nilkat ihan kamaliksi.
ap
[/quote]
En ole tuo 7, mutta vastaan että apteekissa myytävä Vichyn Dermablend peittää vaikka koko kehon tatuoinnit (tästä löytyy video youtubessa). Itse käytän Dermablend fluidia kasvoille ja se on todella hintansa väärti: ohuempi ja kestävämpi kuin blasco mutta peittää täydellisesti. Blascokin on toki hyvä, mutta noilla kahdella on hintaeroa parikymppiä. Dermablend maksaa noin 30 e Suomessa (Escentual nettikaupasta halvemmalla) ja apteekista saa pyydettäessä näytteen jotta oikea sävy löytyy.
Kiitos ihanista vastauksistanne! :)
Kyllä minulle on huomauteltu rumista jaloistani. Lähinnä vanhempani ovat kauhistelleet kuinka minulla voikin olla niin pahan näköiset jalat, kun heillä ei ole läheskään yhtä pahat. Niin, olen perinyt huonojalkaisuuden sekä äitini että isäni puolelta :(
Vartalotyypiltäni olen lyhytjalkainen, "persjalkainen" siis, eli yleensä aina joudun lyhentämään housunlahkeita. Myös reitevä olen :/ Minkähänlaisia housuja minun kannattaisi siis suosia? Maksihameet ja -mekot voisi kyllä olla mun juttu!
ap
Otan osaa. Kuulostaa meinaa ihan minun jaloilta. Tympii kulkea pitkissä housuissa päivästä toiseen. Minulta on suonet vaahdotettu kahdesti ja tarkoitus olisi mennä taas uudestaan, jos saisin ekana raskauskilot tiputettua.
Alaosaan olet jo saanut hyviä vinkkejä ja minäkin ehdotan maksimekkoa ilman sukkia meikin kera.
Jos alaosa on kokonaan peitetty, jätä käsivarret paljaiksi. Vapaa-aikana myös kaula-aukko saa olla mahdollisimman suuri. Valitse puseroita, joissa on koristelua tai muita yksityiskohtia kaula-aukon ympärillä. Yksinkertaisempien yläosien kanssa käytä näyttäviä kaulukoruja. Ylipäätään väriä ja huomiota herättävyyttä yläosaan. Sukat ja sukkahousut on hyvä jättää näillä helteillä ihan suosiolla pois, ettet pökerry kuumuudesta.
21 linkitti ihania kenkiä, voisivatkin olla minulle kivat :) Tosin, olen myös leveäjalkainen, ja toisessa jalassa on alkavaa vaivasenluutakin, että tosi usein kengät ovat liian kapeita minulle. Tiedättekö onko jollain tietyllä kenkämerkillä leveälestisiä kenkiä? Jopa Riekereissä on ollut minun jalkaani liian kapeita malleja :( Ja juuri noissa gladiaattorityyppisissä sandaaleissa jalat ikään kuin "pursuaa" tuolta, niissä muutamissa mitä olen kokeillut.
Niin, olen kyllä varsin moniongelmainen näitten jalkojen kanssa ja jos alan murehtimaan näitä, niin masennun ihan varmasti.. mutta nyt yritän keksiä ratkaisuja kuinka voisin pukeutua kivasti niin etteivät jalat herättäisi huomiota. Ja etenkin että ei itseäni häiritsisi kulkea ihmisten ilmoilla, haluaisin niin kokea olevani tyylikäs ja kesäisissä vaatteissa... nimin. viime vuodet helteilläkin farkuissa ja umpinaisissa kengissä kulkenut :(
ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:56"]
21 linkitti ihania kenkiä, voisivatkin olla minulle kivat :) Tosin, olen myös leveäjalkainen, ja toisessa jalassa on alkavaa vaivasenluutakin, että tosi usein kengät ovat liian kapeita minulle. Tiedättekö onko jollain tietyllä kenkämerkillä leveälestisiä kenkiä? Jopa Riekereissä on ollut minun jalkaani liian kapeita malleja :( Ja juuri noissa gladiaattorityyppisissä sandaaleissa jalat ikään kuin "pursuaa" tuolta, niissä muutamissa mitä olen kokeillut.
Niin, olen kyllä varsin moniongelmainen näitten jalkojen kanssa ja jos alan murehtimaan näitä, niin masennun ihan varmasti.. mutta nyt yritän keksiä ratkaisuja kuinka voisin pukeutua kivasti niin etteivät jalat herättäisi huomiota. Ja etenkin että ei itseäni häiritsisi kulkea ihmisten ilmoilla, haluaisin niin kokea olevani tyylikäs ja kesäisissä vaatteissa... nimin. viime vuodet helteilläkin farkuissa ja umpinaisissa kengissä kulkenut :(
ap
[/quote]
Satsaa nyt hyvä ihminen ensin vaikka maksimekkoon tai -hameeseen ja vilpoisiin kesähousuihin. Juuri nyt on todella paljon väljiä ohuesta kankaasta valmistettuja pitkiä kesähousuja, ei luulisi olevan vaikeaa löytää sellaisia. Yläosaan myös viileästä materiaalista tehtyä väljää vaatetta. Jos haluat olla tyylikäs, jotain muuta kuin trikoota. Materiaalit kannattaa huomioida erityisesti, jos haluat pitkäaikaista ja miellyttävää vaatetta; luonnonkuidut, kuten pellava ja puuvilla. Ja jos sinulla on vyötärö paksujen reisien yläpuolella, niin korosta sitä, ettei tule säkkimäistä vaikutelmaa.
Etsi vaikka netistä kenkiä haulla "wide fitting shoes women" tms., löydät ainakin vinkkejä merkeistä ja myös nettikaupoista. Esim. Clarksilla on joitain malleja saatavilla erikseen myös leveällä lestillä.
Katso evans.uk. tuo on +koon vaatemerkki, mutta heillä on myös kenkiä, joissa on (jopa todella) leveä lesti. Mun ainoat gladiaattorisandaalityyppiset kengätmon tuolta, muilla merkeillä ei ollut toivoakaan löutää tarpeeksi leveitä dandaaleja.
Ymmärrän kyllä, että susta ne tuntuu kaikista pahimmilta, mutta ei kukaan katso kenenkään verenpurkaumia tai suonikohjuja niin tarkasti. Minusta sun kannattaisi rohkeasti käyttää sellaisia vaatteita kuin haluat ilman, että päätarkoitus olisi peittää ongelmakohtia. Monilla ihmisillä on isompaa tai pienempää "vikaa" ulkonäössä. Jos itse käyttäytyy reippaasti ja on kuin ei huomaisikaan ongelmia niin kukaan muukaan ei kiinnitä niihin huomiota. Jos joku tuntematon katsoo pitkään tms, niin se on hänen häpeänsä eikä sinun. Minulla on itsellä ollut paha karsastus silmälaseista huolimatta ja leikkaustenkin jâlkeen joskus tuntuu, että edelleenkin on hiukan sitä jäljellä. Ei pahasti mutta kuitenkin, silmät on aika keskeinen osa kasvoja, joten ongelman tästä saisi varmasti kehitettyä ja voisin tietysti alkaa nolostella ja vâltellä vaikka ihmisiä, mutta olen päâttänyt olla sellainen kuin olen ja jos jotakin haittaa niin katsokoon itse muualle. Eli itse pitäâ antaa muille mahdollisuus olla sellainen kuin on ja samalla pitää itsekin ottaa mahdollisuus olla sellainen kuin on. Peittelemällä ja piiloonmeikkauksella jne saat vaan itselle lisästressin ja asia alkaa hävettää aina vain enemmän. Tuo, että korostaa muita vartalonosia on helpompi idea toteutettavaksi, niinhän meistä jokainen tekee, eikö?