Mulla on kasapäin muumiastioita,pitäiskö ottaa käyttöön?
Mukeja,lautasia,kulhoja.
Mitä niitä säästelemään?
Kommentit (19)
Ei n kyllä käyttäisi muumiastioita. Lasten kippoja aikuiset
En usko noiden arvon säilymiseen.Liukuhihnalla tehtyä massatuotantoa.
Mulla on yksi muumimuki ja puurokippo.Ihan käytän arkiaamuina kun käteen sattuu osumaan.
Myy pois kun joku vielä ostaa. Jos ostaa.
En ymmärrä tuollaista säilöön laittamista. Myy pois tai ottaa käyttöön. Itse en muumiastioista tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Myy pois kun joku vielä ostaa. Jos ostaa.
Tätä suosittelen ellei käytä.
Eivät pysy arvossa enää montaa vuotta.
Miksi niitä keräät kaappeihin säilytettäväksi? Minä en erityisemmin välitä Muumi-astuoista, mutta minulla on kuusi aikoinaan lahjaksi saatua muumimukia, joiden arvo joidenkin lehtijuttujen perusteella on 200€/kpl. Ne ovat jokapäiväisessä käytössä aamukahvimukina, koska ovat juuri sopivan kokoisia eivätkä riitele valkoisten aamiaislautasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei n kyllä käyttäisi muumiastioita. Lasten kippoja aikuiset
Olipas typerä kommentti. Ne ostaa ja käyttää ketkä haluaa. Ei siinäkään asiassa ole mitään ihmeellistä. Monien mielestä ne ovat hienompia kuin muut astiat. Ostan minäkin itselleni lasten vanukkaita ym. koska maistuvat 100 kertaa paremmilta kuin ns. aikuisten vastaavat. Lidlissä oli kerran ns. aikuisten semmone jogurtti todella hyvä mutta se poistui valikoimasta eikä aikuisten valikoimasta ole korvaavaa tuotetta löytynyt tilalle mistään kaupasta. Aloittajalle että se on sun päätös otatko käyttöön vai et.
Minulla on muutama muki. Käytän jatkuvasti. Olen joskus katsonut niiden hintoja. Ovat kaikki ostohintaansa arvokkaampia, 90-luvun tuotantoa.
Käytiin juuri vkl erään vanhemman sukulaisen luona kylässä.Voi sitä kippojen,kuppien ja astioiden määrää. Kyllä sääliksi käy se joka senkin huushollin aikanaan purkaa.
En tosiaan tiedä miksi niitä on tullut ostettua, joskus villinä vuosina niitä keräilin.
Ei ne Thaimaassa tuotetut kipot ja mukit koskaan arvokkaiksi muutu, ei juuri eroa Ikean vastaavista mukeista. Vanhat, suomalaiset astiat on eri juttu. Eli käyttöön vaan!
Mullakin on pari mukia ja kulhoa.Lahjaksi olen saanut.Kyllä olen niistä syönyt ja juonut joskus.Itse en ostaisi.En oikein ymmärrä ideaa.
Jos et ole niihin kiintynyt, niin myy pois. Mun mielestä ne on rumia, mutta jotkut niitä vielä haalii. Tai jos sul on lapsia, niin voithan sä niille jotain antaa.
Vaikka olenkin saanut lapsena elinikäisen trauman muumeista, enkä käsitä möhkälemäisten hahmojen suosiota, niin ymmärrän kyllä ajatuksesi luopua turhasta tavaroiden hilloamisesta kaapeissa. Päätin itsekin ottaa perintö- keräily- Arabiat Iittalat yms arkikäyttöön. Olen saanut ja ostanut ne kaikki omaksi ilokseni, joten eivät ne kaapin perällä minua ilahduta yhtään. Vitriineistä en välitä, sillä joutuisin palkkaamaan siivoojan pyyhkimään niistä kaikista aina pölyt.
Tavaroiden keräilyarvo nousee ja laskee, joten tämän päivän arvostus voi olla huomisen unohdus.
Ja ken ne rojut perii ei välttämättä tajua niiden arvoa koskaan.
Ne 90-luvun mukit voi myydä suht hyvällä hinnalla. Uudet Thaimaassa valmistetut eivät ole laadukkaita, joten käyttöön vain. Pieni väriläikkä pöydässä ei pahaa tee.
Käyttöön tai myy pois. Arvokkaampia ovat ne, jotka ovat Suomessa valmistettuja ja tietysti jotkin keräilymukit. Itselleni ostin kaikki Myy -mukit koska pidän Myystä. Käytän niitä enkä vain säilö kaapissa. Olen aikuinen.
Ota osa käyttöön ja säästä osa, jos vaikka tulevaisuudessa ovat vielä nykyistäkin halutuimpia/arvokkaampia.