Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholisti tai suurkuluttaja, millaista apua oikeasti haluaisit ongelmallesi?

Vierailija
05.07.2021 |

Tämä kiinnostaisi tietää.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkulutus loppuisi itseltäni heti jos ja kun miedompi päihde sallitaan. 

Vierailija
2/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää rahaa että voisi juoda huolettomammin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tepsi se, että piti valita ero tai hoito. 

Vierailija
4/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaista. Arki hoituu ilman viinaa, mutta viikonloppuiltaisin ja lomalla on kivaa olla kännissä.

Vierailija
5/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa voisi auttaa tähän kierteeseen:

-Aikakone, jolla pääsen takaisin n vupteen 1983, jolloin EN opettele koko juomista ENKÄ varsinkaan mene ravintola-alalke tekemään mitään keikkatöitä tienaamaan reissurahaa. Ja samalla mallioppimaan toisilta, miten juodaan.

-toinen olisi kyllä yksinkertaisesti pilleri, jolla saa nousuhumalan pois kokonaan. Se olis siinä.

T. 3/vko muistipois känni, 2/pvä/vko kankkunen ja 2pvä/vko ”normaali” olo.

Nainen 55v.

Vierailija
6/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olette juoneet ja kuinka paljon? Nainen 55v kertoikin, ja oli asiallinen vastauksessaan. Uskotteko, ettei juomisongelmasta voi päästä koskaan irti?

Ap

Vierailija
7/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen vaihtoehto lailliseksi.

Vierailija
8/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hei tajuaa tän nistiketjuksi. 

Säälittävä reppana jatkaa spammiaan.

Vierailija
9/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveelliset vaihtoehdot on laillisia.

Vierailija
10/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole terveellinen vaan vähemmän haitallinen. Vaihtoehdot on tosiaan "hienot". Tärvele terveytesi laillisella päihteellä tai riko lakia jos haluat nauttia päihtymisestä. Alkoholi on pahuksen rankka aine päihteenä. Näin kesällä se näkyy kun lomat loppuu niin katkoille tulee selvä piikki kävijöissä. Viikkojen putki vaatii lääkkeet lopettamiseen. 

Vierailija
11/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole niin, että suurkulutus loppuisi, jos sallisit itsellesi sellaisen ajatus- ja elämäntavan, että ilman päihteitäkin voi elää onnellisena.

Mutta "miedompaan" päihteeseen liittyen, mitä väliä sillä on, onko sallittua vai ei? Saahan sitä tarvittaessa. Minä ainakin pistäisin pössyksi omalla tontilla, jos mieli tekisi.

Vierailija
12/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No raittiina alkoholistina voin sanoa että mua auttoi AA. Se oli ja on mulle ehdottomasti paras apu. Nyt kohta kahdeksan vuotta raittiina.

Vierailija
13/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nisti, enkä minkään huumeen kannattaja.

Ap

Vierailija
14/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tepsi se, että piti valita ero tai hoito. 

Minkä hoidon kävit?

Ap

Vierailija
15/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka riippuvainen muka haluaisi muuttaa tilannettaan ? Ei kukaan.

Varmaan joku tae siitä että on jotain sen riippuvuuden tilalle että pärjää. Jotain parempaa kuin se riippuvuus.

Vierailija
16/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole niin, että suurkulutus loppuisi, jos sallisit itsellesi sellaisen ajatus- ja elämäntavan, että ilman päihteitäkin voi elää onnellisena.

Mutta "miedompaan" päihteeseen liittyen, mitä väliä sillä on, onko sallittua vai ei? Saahan sitä tarvittaessa. Minä ainakin pistäisin pössyksi omalla tontilla, jos mieli tekisi.

Onnellisuus tuntuu suoraan sanottuna mahdottomuudelta. Joskus oli sitäkin mutta se on menneisyyttä. Nykyään riittää että on edes siedettävää. Oma tontti on varmasti eduksi siinä ettei kukaan haista kun polttelee. Kerrostalossa saa koittaa kaikki kikat ettei vahingossakaan huomata.

Nytkin puntaroin päätöstä olla selvinpäin. Se on jumittamista kotona. Rahaakin olisi ja terassit on auki. En ainakaan tänään korkkaa mutta viikonlopusta ei uskalla sanoa. Ei näytä siltäkään että tulisi kaunis päivä kun en enää herää.

Vierailija
17/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juominen riistäytyi käsistä ollessani työpaikassa, jossa oli ahdistava ilmapiiri. Sunnuntaisin lievitin viikonlopun loppumisen ahdistusta alkoholilla ja viikolla join siksi, että olo työpäivän jälkeen oli onneton. Koin jatkuvaa vähättelyä ja ilkeilyä työpaikallani. Tämä alkoi pomon vaihduttua ja hänen palkkaamansa uudetkin työntekijät osallistuivat tuohon vähättelyyn..

Saatoin helpostikin juoda työpäivän jälkeen kokonaisen viinipullon. Vaihtoehtoisesti ostin illalla kaupasta 3-4 olutta ja join ne. Joskus alkoholia meni illalla enemmänkin. Asun yksin, joten oli helppo juoda iltakaudet.

Onnekseni pääsin tuolta pois uuteen työpaikkaan pari vuotta sitten. Minua auttoi se, että nyt olen työpaikassa, jossa minua arvostetaan. Välillä mietin, että olenko ansainnut kaiken tämän hyvän?

Ainakin minun kohdallani apuna toimi se, että sain jätettyä taakseni tuon ahdistavan työympäristön.

Vierailija
18/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä miksi pitää olla päihteen alaisena. Kyllä siihen joku syy on.

Vierailija
19/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä miksi pitää olla päihteen alaisena. Kyllä siihen joku syy on.

Nyt meni maaliin. Täysin samaa mieltä.

Vierailija
20/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeillä hoituu alkoholin aiheuttama alavireys ja alakuloisuus. Bentsoilla hoitaa horkan ja nukkumisvaikeudet.

Alkoholin suurkuluttajalla kannattaa olla reseptit kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi