Mitä tekisitte jos sukulainen tekisi teidän perheestänne lastensuojeluilmoituksen?
Kommentit (13)
Ottaisin opikseni, parantaisin tapani.
Odottelisin lasun soittoa ja selvittäisin asian heidän kanssaan.
Kävin sossussa selvittämässä asian ja ne sanoi että ei olisi ollut mikään pakko. Uskovat muutenkin, mutta oli pakko ottaa yhteyttä koska laki.
Riippuu mistä tekisi. Jos ihan aiheesta, niin selvittäisin tilanteen lastensuojelun kanssa. Jos taas kiusallaan, tekisin rikosilmoituksen. Toisaalta, oli syy kumpi tahansa, niin en kyllä olisi enää missään tekemisissä.
Olisin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Jos olisin luuseri, josta tehdään lasu, niin tietenkin syyttelisin kaikkia muita
Esim siitä ettei teinit syö aamupalaa tai että huoneet on sotkuiset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin opikseni, parantaisin tapani.
En ota opikseni, koska olen vvt ja minulla on paljon hienoja selityksiä ja kiukuttelen ihmisille, jotka eivät niitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitäpä veikkaat että sossussa tällaisesta ilmoituksesta miettivät?
Mun enon vaimo teki mun lapsuudenperheestä lastensuojeluilmoitusten kun suuttui mun vanhemmille. Heillä itsellään oli paha alkoholi ja ties mikä muu ongelma. Meidän perheessä olinpaikka hyvin.
Sieltä tultiin meille kotiin tsekkaamaan tilanne ja haastattelemaan kaikki perheenjäsenet. Huomasivat nopeasti ilmoituksen aiheettomaksi ja se oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitäpä veikkaat että sossussa tällaisesta ilmoituksesta miettivät?
Kyseessä on selkeä huolenaihe, joten vanhemmat tulee pyrkiä saamaan korjaamaan toimintansa. Ensin puhuttelun keinoin, mutta jos se ei tehoa, niin painostuksena voidaan käyttää mm. sijaishuollon toimenpiteitä.
On ihmisiä jotka eivät pysty syömään aamupalaa, koska mikään ei vain yksinkertaisesti aamuisin maistu. Syövät vasta lounaan.
Jos perheessä on 1-2v lapsia, niin sillon on hyvä siivota lattialta pienet lelut, roskat jne. koska sen ikäinen lapsi laittaa helposti kaikkea suuhunsa.
Mistä syystä tekisi?