Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan tätä ainaista kantapääkipua!

Vierailija
04.07.2021 |

Varsinkin iltaisin sattuu niin ettei voi edes pitää patjaa vasten, vaan joudun nukkumaan tyyny pohkeiden alla, jotta jalat ovat ilmassa. Hieron kantapäitä, kipu hellittää pariksi sekunniksi ja on taas takaisin. Mitä teen? Ilmeisesti kyseessä on plantaari faskiitti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sellainen pieni pehmuste kenkään. En tiedä kantapäästä, mutta oma erittäin kivulias vaivaisenluuvarvas helpottaa heti kun laitan pienen tuen.

Ehkä sinäkin saat avun jostain pikku tuesta. Googlaile.

Vierailija
2/12 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttele, venyttele, venyttele. Ei vain jalkoja tai pohkeita, vaan koko selkäpuolta niskasta alkaen. Yläselkä, alaselkä, lantio, (myös lonkan koukistajat), reidet, pohkeet, nilkat. Itsellä tärkein vetreänä pidettävä on alaselkä. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venyttele, venyttele, venyttele. Ei vain jalkoja tai pohkeita, vaan koko selkäpuolta niskasta alkaen. Yläselkä, alaselkä, lantio, (myös lonkan koukistajat), reidet, pohkeet, nilkat. Itsellä tärkein vetreänä pidettävä on alaselkä. Tsemppiä!

Kiitti vinkistä! En ajatellutkaan, että selällä voisi olla yhteys kantapäihin. Mulla on erityisen pitkä selkä joka kipeytyy todella herkästi.

Ap

Vierailija
4/12 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akilleskin alkanut vanhoilla päivillään palstailemaan? Tervetuloa!

Olen vasta 27v, eli en ihan vielä vanhoilla päivillä D:

Ap

Vierailija
5/12 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pari vuotta sitten plantaari faskiitti ja oli muuten kivulias. Kävin työterveyslääkärillä ja sain lähetteen jalkoihin erikoistuneelle fysioterapeutille. Sain jumppaohjeita ja pohjalliset kenkiin. Kipeää jalkaa myös käsiteltiin manuaalisesti. Kipu kesti pitkään, mutta nyt ei ole enää mitään vaivaa. Ja niin, buranaa määrättiin myös alussa. Toivottavasti jalka paranee pian!

Vierailija
6/12 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akilleskin alkanut vanhoilla päivillään palstailemaan? Tervetuloa!

Olen vasta 27v, eli en ihan vielä vanhoilla päivillä D:

Ap

Sori, sekotin sut yhteen kreikkalaiseen :)

Vierailija
7/12 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plantaarifaskiittiin auttaa hyvin teippaaminen. Sain itse ohjeet fysioterapeutilta, mutta yritä etsiä netistä. Vaiva hoituu parissa viikossa.

Vierailija
8/12 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ylipainoa?

Vierailija
9/12 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapääkipuun voi olla muitakin syitä. Hoitojakin on monia. Lueskele seuraava artikkeli josta mahdollisesti selviää mikä on ongelma ja sit sen jälkeen selviää hoito.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01098

Itse saanut apua plantaarifaskiitti sukista.

https://www.apuvalinekauppa.fi/tuote/kompressiosukat-thermoskin-fxt/

Vierailija
10/12 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko sellainen pieni pehmuste kenkään. En tiedä kantapäästä, mutta oma erittäin kivulias vaivaisenluuvarvas helpottaa heti kun laitan pienen tuen.

Ehkä sinäkin saat avun jostain pikku tuesta. Googlaile.

Samaa mietin, onhan toki jotain sairauksiakin. Aloittajaa kehottaisin tosiaan kokelemaan jalkineissaan pohjallisia. Itse aloin kevällä pitämään lenkkarien lisäksi matalapohjaisia jalkineita ja oikean jalan kantapää tuli niin kipeäksi että oli vaikea kävellä. Ostin geelipohjalliset ja kipu hävisi. Kävelen kai kummallisesti ja rasitan oikeaa jalkaa enemmän.

Vierailija
11/12 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinesioteippauksestakin voisi olla apua, ainakin äidilläni auttaa tämä teippaus:

Tuo tukee yllättävän hyvin jalkaa juuri oikeasta kohtaa, ja jos plantaarifaskiitti vaivaa myös päivisin, tuon teippauksen avulla kävely on paljon helpompaa. Se ilmeisesti vie juuri sen pahimman huipun siitä kivusta pois.

Vierailija
12/12 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Rullailen jalkapohjia sellaisella puisella hierontalaitteella, mitä yleensä mummelit käyttää. Auttaa vähän.

N28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi