Suomen Sienikeskus: Ennätysmäärä sieniä odotettavissa, sato JUURI NYT parhaimmillaan!
Suomessa elää arviolta muutamia tuhansia sienilajeja, useimmissa sienikirjoissa mainitaan 45 päälajia ja nuo kaikki ovat parhaimmillaan nyt. Voin tämän vannoa ja vakuuttaa koska pelkällä uimareissulla (20m!) löysin kolme herkkutattia eräänlaisen rinteen huipulta!
Teen heistä keiton ja otan yhden lakinneljänneksen koristeluun!
Kommentit (9)
Sieni ei varsinaisesti elä. Ei kuulu eliökuntaan eikä kiviin. Jonkinlainen hybridi kuten myös piilevät joista tutkijat luistelee ovatko mineraaleja ajan virrassa vai eliöitä Koskissa.
No täällä ei ole satanut moneen viikkoon ja kaikkialla on kuivuutta. Ei ole mikään sienivuosi.
Mä en osaa tunnistaa sieniä enkä luota itseeni tunnistamisessa vaikka olis kirja mukana
Vierailija kirjoitti:
Sieni ei varsinaisesti elä. Ei kuulu eliökuntaan eikä kiviin. Jonkinlainen hybridi kuten myös piilevät joista tutkijat luistelee ovatko mineraaleja ajan virrassa vai eliöitä Koskissa.
Sienet ovat yksi eliökunnan kuudesta kunnasta.
Sienissä on matoja ja munia... ällöö
Teet heistä keiton?
Tarvitseeko sieniä teititellä? Nimeätkö jokaisen poimimasi sienen?
Täällä myös hämmästytti on kun lainakoiraa ulos vietiin että ihan saatanasti sieniä joita sitten poimittiin kun. Emme tunne eri sieniä niin teemme "sekopiirakan", koko satsi riisi/voitaikinaa! Melko pienet mahdollisuudet mihinkään kurjuuksiin ja ihanan luonnonläheisyys muuten! Voi mennä myös päähän parantaen traumoista!
Joo tosi pulleita latvialaisia herkkusieniä löysin lähikaupasta!
Vai niin, itse olen löytänyt vain suuren puistopökkösieniesiintymän.
Odotellaan sadetta, sitten nousee kantarellit, herkku- ja muut tatit.