Onko jossain maassa aina yli 30 astetta lämmintä?
Kommentit (87)
En tiedä miten kuuma, mutta tyttäreni singaporelinen netti kaveri kadehtii vuodenaikoja.
Sanoo, että Singaporessa on aina sama sää, nimittäin kuuma. Kadehtii kerrospukeutumista ja talvivaatteita.
Tuttavani asui Sudanissa joitan vuosia, ja siellä oli kyllä lähes jatkuvasti se 30.
Katsoin, niin keskilämpötila on 27,9 astetta.
Usein oli 40 asteen lämpötila ja joskus jopa 50 astetta .
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten kuuma, mutta tyttäreni singaporelinen netti kaveri kadehtii vuodenaikoja.
Sanoo, että Singaporessa on aina sama sää, nimittäin kuuma. Kadehtii kerrospukeutumista ja talvivaatteita.
Singaporessa näyttäisi tällä hetkellä (googlen mukaan) olevan 27. Saman verran joka ilta/yö tällä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Oisko Kypros?
Oletko tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Singaporessa näyttäisi tällä hetkellä (googlen mukaan) olevan 27. Saman verran joka ilta/yö tällä viikolla.
Kiitos tiedosta. Aloinkin jo miettiä, mistä tuon voisi tsekata.
Vierailija kirjoitti:
Oisko Kypros?
Ei lähimaillekaan aina. Tammikuun keskilämpötila +16 ja heinäkuunkin vain +32. Siis keskilämpötila eli joka päivä ei edes kesällä ole yli +30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Aloinkin jo miettiä, mistä tuon voisi tsekata.
Googlehakuun haluamasi paikka ja lämpötila. Tulee useimmiten sen hetkiset säätiedot ja ennuste viikolle eteenpäin.
Eiköhän noissa kuumissa aavikkomaissakin yöllä aavikolla olla vain muutamia lämpöasteita. Mutta kun aurinko nousee niin taas nousee lämpötila rutkasti.
Mä oon ihmetelly miten islantilaiset jaksaa elää omassa maassaan kun siellä on aina kylmä. Onkohan niillä kesämökit kaikilla joissain lämpöisissä maissa?
Jos olisi aina yli 30 astetta, pitäisi keskilämpötilan olla ympärivuoden yli 30. Uskallan väittää, että maailmassa ei sellaista paikkaa ole. Kun kuumissakin maissa yleensä yöksi jäähtyy alle tuon.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihmetelly miten islantilaiset jaksaa elää omassa maassaan kun siellä on aina kylmä. Onkohan niillä kesämökit kaikilla joissain lämpöisissä maissa?
Islannissa ei edes ole kovin kylmää. Talvella pakkasta enimmillään kymmenkunta astetta. Tai jos kylmä=alle 20 astetta lämmintä niin sitten toki on kylmä koko vuoden.
Singapore tosiaan. Siellä on vielä niin järkyttävän kosteaa ja ilma seisoo että lämpötila tuntuu pahemmalta kuin Suomessa. Kävin siellä ollessani suihkussa eikä tuntunut yhtään vilvoittavalta ja oli kuumaa ja kosteaa, joten avasin ikkunan. Virhe. Kuumempaa ja kosteampaa ilmaa vyöryi sisään. Illallakin on niin kuuma ettei voi mennä parvekkeelle istuskelemaan.
Olen täysin varma, että sellaista maata ei ole, jossa olisi aina yli 30 lämmintä. Yksittäinen maan kolkka voi ehkä olla, mutta kokonaista maata ei missään nimessä. Epäilen kyllä sitä yksittäistä kolkkaakin, kun eiköhän jopa Kalifornian kuolemanlaaksossa (kuumimpia paikkoja maailmassa) ole joskus alle 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islannissa ei edes ole kovin kylmää. Talvella pakkasta enimmillään kymmenkunta astetta. Tai jos kylmä=alle 20 astetta lämmintä niin sitten toki on kylmä koko vuoden.
Kyllä mun mielestä on kylmä jos ei koskaan oikeastaan ole edes sitä 20 astetta lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi google olla väärässä. Kyllä täällä tänään oli 31 astetta. Täällä Singaporessa 30-32 astetta läpi vuoden on aika vakio.
Tylsää, mutta helppoa pukeutumisen kannalta.
Mä luulin pienenä, että jossain päiväntasaajalla on aina yli 30, mutta siellähän on nytkin melkein kylmempää kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi google olla väärässä. Kyllä täällä tänään oli 31 astetta. Täällä Singaporessa 30-32 astetta läpi vuoden on aika vakio.
Tylsää, mutta helppoa pukeutumisen kannalta.
Tuskinpa oli väärässä. Googlella vaan ei ole mittauspistettä juuri sinun majapaikkasi kohdalla. Se, että siinä on tänään aiemmin ollut +31, ei tarkoita, että koko maassa olisi tällä hetkellä yli 30. Eihän koko Suomessakaan ole nyt +23, vaikka tässä Jyväskylän Halssilassa mittari sellaisia lukemia näyttää.
Ei.