Tein huomiselle lounaan, mies syönyt melkein kaiken!
Perunaa, kalaa ja kermaviili kastike yöksi muhimaan. Perheessä 5 henkeä. Ajattelun että siitähän vielä jääkin, mutta nyt näyttää siltä että ei riitä huomiselle kaikille.
.. Mitä enemmän teet, sitä enemmän syö, perusmies. Kova urheilemaan ja ei helle päivänä syönyt paljoa mutta ärsyttää!
Kommentit (30)
Meillä sama ongelma. Mies syö usein iltaisin ihan syömisen vuoksi, kun on niin hyvää, ei edes nälkä enää, mutta pakko ottaa, kun niin hyvää. Tällasina kuumina päivinä ärsyttää, kun on ajatellut, että huominen lounas valmiina kun rannalta tullaan. Olenkin ruvennut ottaa lounaan verran pois. Mies syö kaiken. ja ei en kiellä miestä syömästä, voisi vaan välillä itse kokota koko perheelle.
Perunat keitin tänään että saan huomenna niistä paistinpottuja. Ja että saa kirkkaan kruunun saan, niin pitää mainita että lapsipuolen toiveesta paistinperunaa teen :D
Ennen syömistä mies tokaisin että,taas,terveellistä ruokaa (rasvainen lohi + kermaviili ->finnejä) mutta hyvin maistui näköjään.
saa kotona syödä mitä haluaa, mutta ei tarvi laadusta valittaa jos aina tulee nokan eteen valmista
Mjoo, ymmärrän, että ärsyttää, mutta itse olen ottanut aina sen kannan, että tänään syödään sen verran, että nälkä lähtee. Loput syödään huomenna jos jäi. Ja jos ei jää, niin ei voi mitään, ei sitä aleta nälässä istumaan tänään jotta huomenna syötäisiin.
Toki varmaan helpompaa kun miehellä ei ole taipumusta syödä ihan vaan sen takia, että ruokaa on saatavilla.
Mutta jos ehdottomasti haluaa saada seuraavalle päivälle säästöön, niin helpointahan on toki pistää puolet suoraan jääkaappiin. Tai annostella suoraan lautasille.
Ja sitten sen jälkeen kannattaa miettiä, onko tehty ruokamäärä realistinen teidän perheelle, kaikkien ruokahalut ja energiantarpeet huomioon ottaen.
Hellepäivätkin voi vaikuttaa tosi paljon, esimerkiksi mulla käy kuumalla usein niin, että ruokahalu kärsii aluksi. Päivällä ei juuri tee mieli syödä mitään, mutta sen seurauksena illalla toki on paljon kovempi nälkä.
Toinen mikä voi vaikuttaa on se, onko lomalla vai töissä. Työmaaruokalan safka voi olla nälkääpitävyydeltään erilaista kuin kotona tehty lounas, joten se näkyy muutoksena iltaruoan menekissä.
Ostakaa nyt ihmiset sitä ruokaa sen verran, että nälkäisimmät saa syödä.
Täytyy ostaa enemmän, vielä kun saisi miehen tajuamaan että ruoka maksaa! Antaisi pääruuan jälkeen olla, söisi salaattia ja leipää lisäksi,,mutta ei kelpaa tehutt ja miksi syödä leipää kun on "ruokaakin"
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:07"]
[/quote]
Mitä jos nälkäisimmät ovat ihan aikuisia, jotka voivat itsekin käydä kaupassa ja tehdä ruokaa? Tulee ihan mieleen vanukasketju, jossa jonkun mielestä sen naisen olisi pitänyt tehdä itse vanukasta, jotta miesparalle riittäisi tarpeeksi.
Mun mielestä oikean ruoan rohmuaminen on törkeämpää kuin vanukkaiden syöminen, vaikka tässä onkin varmaan itsekkyyden lisäksi ollut ongelmana huono kommunikaatio.
Ei se mitääm syönyt, se _maisteli_
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:07"]
[/quote]
Voi hyvänen aika. Eihän sitä nainen muuta ehtisi tehdäkään kuin ravata kaupassa ja laittaa ruokaa kaiken rohmuavalle miehelleen, jos tuolle linjalle lähdettäisiin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:54"]
Vain omaa käyttäytymistä voi muuttaa. Ota jatkossa säästöön tarkoittamasi osuus ruuasta jo valmiiksi erilleen jääkaappiin ja laita vaikka lappu päälle.
[/quote]
Siis jos koko annos oli tarkoitettu huomiselle? Miksi siis pitää syödä tänään?
Kommunikaatiota pitää parantaa. Eihän tuossa ole mitään järkeä, että lasten ruoat syödään ja itse ei osallistuta ruokahuoltoon.