Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pellavavaatteet

Vierailija
07.07.2014 |

Onko hyvä ostaa pellavasta valmistettuja vaatteita? Ovatko kestäviä? Onko ne pakko pestä aina erillään muista vaatteista ja silittää pesun jälkeen? Kokemuksia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon pellavahousuja. Pesen ne muiden vaatteiden kanssa ja pyöräytän kuivausrummussa ja ne on sen jälkeen aivan käyttökuntoisia. 

Vierailija
2/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pellavavaatteiden suurkuluttaja ja voin sanoa että ovat maailman ihanimpia vaatteita varsinkin kesäisin! Kestäviä ja pestäviä. Niiden luonteeseenhan kuuluukin näyttää hieman ryppyisiltä. Eivät hiota ja voit pestä muiden vaatteiden kanssa. Suosittelen lämpimästi!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt myydään monissa ketjuliikkeissä paljon pellavavaatteita. Ovat kyllä ihanan tuntuisia päällä.

Vierailija
4/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin karsastan niitä, kun tuntuu että ne on vaan kokoa teltta. Housujen pitää olla sellaiset purjekankaat...jotenkin en jaksa nyt sellaista muotia.

Vierailija
5/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää kun rypistyvät niin helposti, enkä jaksa silittää...

Vierailija
6/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että riippuu vaatteesta ja käyttäjästä pitääkö silittää vai ei... joillekin riittää huolellinen suoristus pesun jälkeen ja henkarissa kuivattaminen, joillekin ei. Myös kuivana vaate rypistyy helposti ihan kamalan näköiseksi jos ei säilytä oikein.

Muuten mukava ja hoidettuna laadukkaalta näyttävä materiaali. 

Vierailija
7/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta pellava näyttää laadukkaammalta kun moni muu materiaali... Esim trikoo.

Vierailija
8/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:43"]

Jotenkin karsastan niitä, kun tuntuu että ne on vaan kokoa teltta. Housujen pitää olla sellaiset purjekankaat...jotenkin en jaksa nyt sellaista muotia.

[/quote]Pellavahousut nyt on perinteisesti sitä pussihousumallia, mutta kai niitä muunlaisiakin löytyy. Materiaali ei jousta, joten se jo asettaa tiettyjä rajoituksia leikkaukseen. Mutta on mulla ainakin suht tyköistuvia 100% pellavamekkoja. Eikä siis siksi, että olisin ostanut itselleni liian pienen koon...

Vierailija
9/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pellavalaaduilla eroa? 

Vierailija
10/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty käyttämään, ne kutittaa liikaa. Aina välillä yritän ja ei onnistu.  Ikävä kyllä. Siis ihan vaan tiedoksi, että niinkin voi käydä.

Vierailija
11/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:55"]

[/quote]Pellavahousut nyt on perinteisesti sitä pussihousumallia, mutta kai niitä muunlaisiakin löytyy. Materiaali ei jousta, joten se jo asettaa tiettyjä rajoituksia leikkaukseen. Mutta on mulla ainakin suht tyköistuvia 100% pellavamekkoja. Eikä siis siksi, että olisin ostanut itselleni liian pienen koon...

[/quote] Joo, mekko olisi ihana, mutta eikö takapuoleen tule pussi...

Vierailija
12/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pellava on tehty lyhyemmistä kuiduista, saattaa kutittaa, kun ne kuitujen päät nousee esille. Laadukkaassa pellavassa tätä ei tapahdu. Pellava on kestävä ja ekologinen materiaali. Ihana päällä ja helppo hoitaa. Kestää hyvin pesun, ja kun oikoo hyvin henkarille kuivumaan, ei vaadi silitystä.

Vierailija
13/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:55"]

[/quote]

Ei tule pellavamekkoon pussia.

Vierailija
14/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:19"]

[/quote]

Mikä pussi? :D Vai oletko niitä tyyppejä, jotka pitävät aina kaksi numeroa liian pieniä vaatteita?

Minulla on mm. 3 Jackpotin täysin samaa pellavamekkoa eri värisinä. Sen parempaa hellevaatetta ei ole. Olen juuri lähdössä Keski-Eurooppaan, enkä tarvitse muita vaatteita mukaan kuin nuo mekot ja uimapuvun. No ehkä yhdet Almian pellavahousut, jotka ostin kirppikseltä 4 eurolla. Kuin uudet, hinta uutena yli 200 e.

Vierailija
15/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin kestävää. Minulla on kahdet tosi mukavat pellavasortsit, mutta muutaman kesän käytön jälkeen hiutuivat takapuolen kohdalta puhki. Paidat ratkeavat helposti kainaloista, vaikkei olisi liian pieni vaate.

Vierailija
16/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:19"]

[/quote]

Mikä pussi? :D Vai oletko niitä tyyppejä, jotka pitävät aina kaksi numeroa liian pieniä vaatteita?

Minulla on mm. 3 Jackpotin täysin samaa pellavamekkoa eri värisinä. Sen parempaa hellevaatetta ei ole. Olen juuri lähdössä Keski-Eurooppaan, enkä tarvitse muita vaatteita mukaan kuin nuo mekot ja uimapuvun. No ehkä yhdet Almian pellavahousut, jotka ostin kirppikseltä 4 eurolla. Kuin uudet, hinta uutena yli 200 e.

[/quote] Puhuimme tyköistuvasta pellavamekosta. Emme isosta, emme pienestä.

Vierailija
17/17 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri alesta useamman paidan, kun halvalla sai... Toivon että olivat hyvä ostos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän