Ukkosella kannattaa mennä autoon turvaan koska auton kumirenkaat johtavat sähköä huonosti
Kommentit (25)
Auto on turvallinen paikka, kunhan ei ole muuta maastoa ylempänä.
Kumirenkailla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että auto on teoreettisesti turvallinen ukkosella. Sähkövirta ei pääse sisälle, koska auto toimii Faradayn häkkinä. Tosiasiassa auto voi syttyä salamaniskusta tuleen, joten ei se täysin turvallinen ole.
T. Sähkötekniikan DI
Kaikista turvallisinta on seistä korkean puun vierellä koska silloin se salama iskee puuhun ei sinuun
0/5
Auto ilman renkaita olisi vielä turvallisempi
Vierailija kirjoitti:
Kaikista turvallisinta on seistä korkean puun vierellä koska silloin se salama iskee puuhun ei sinuun
Ja kun ei ole 50 vuoteen iskenyt, todennäköisyys siihenkin on nollan luokkaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Kumirenkailla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että auto on teoreettisesti turvallinen ukkosella. Sähkövirta ei pääse sisälle, koska auto toimii Faradayn häkkinä. Tosiasiassa auto voi syttyä salamaniskusta tuleen, joten ei se täysin turvallinen ole.
T. Sähkötekniikan DI
Vanhempi auto on turvallisempi koska niissä on kori todennäköisemmin peltiä ja toisaalta ovet aukeaa mekaanisesti. Uudemmissa ja "hienommissa" voi olla muutakin materiaalia korissa ja ovet sähkölukoilla joita voi olla vaikea avata jos auto on tulessa ja sähköt menneet salaman vuoksi. Tietty myös jos mökillä menee autoon piiloon niin salama voi iskeä viereiseen puuhun ja se voi kaatua osittain auton päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista turvallisinta on seistä korkean puun vierellä koska silloin se salama iskee puuhun ei sinuun
Jos rajataan ongelma pelkästään iskuhetkeen niin ehkä sitten. Jos taas siihenkin mitä sen jälkeen tapahtuu niin ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kumirenkailla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että auto on teoreettisesti turvallinen ukkosella. Sähkövirta ei pääse sisälle, koska auto toimii Faradayn häkkinä. Tosiasiassa auto voi syttyä salamaniskusta tuleen, joten ei se täysin turvallinen ole.
T. Sähkötekniikan DI
Metaalirunkoa autoissa ei ole ollut vuosikausiin. Faradayn häkkiä ei pääse syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Kumirenkailla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että auto on teoreettisesti turvallinen ukkosella. Sähkövirta ei pääse sisälle, koska auto toimii Faradayn häkkinä. Tosiasiassa auto voi syttyä salamaniskusta tuleen, joten ei se täysin turvallinen ole.
T. Sähkötekniikan DI
Tosikko, kuten insinöörit yleensäkin
Ei todellakaan kannata! Mummo pelkäsi ukkosta kovasti ja meni autoon ja ukkonen iski siihen suoraan. Mummoa kaavittiin sitten corollaan penkeistä ja ikkunoista monta viikkoa. Rä jä hti ihan soseeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumirenkailla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että auto on teoreettisesti turvallinen ukkosella. Sähkövirta ei pääse sisälle, koska auto toimii Faradayn häkkinä. Tosiasiassa auto voi syttyä salamaniskusta tuleen, joten ei se täysin turvallinen ole.
T. Sähkötekniikan DI
Metaalirunkoa autoissa ei ole ollut vuosikausiin. Faradayn häkkiä ei pääse syntymään.
Trabantillako ajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumirenkailla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että auto on teoreettisesti turvallinen ukkosella. Sähkövirta ei pääse sisälle, koska auto toimii Faradayn häkkinä. Tosiasiassa auto voi syttyä salamaniskusta tuleen, joten ei se täysin turvallinen ole.
T. Sähkötekniikan DI
Metaalirunkoa autoissa ei ole ollut vuosikausiin. Faradayn häkkiä ei pääse syntymään.
Trabantillako ajat?
Morgan Plus 8:lla
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata! Mummo pelkäsi ukkosta kovasti ja meni autoon ja ukkonen iski siihen suoraan. Mummoa kaavittiin sitten corollaan penkeistä ja ikkunoista monta viikkoa. Rä jä hti ihan soseeksi.
Näinkin voi tietysti käydä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista turvallisinta on seistä korkean puun vierellä koska silloin se salama iskee puuhun ei sinuun
Puun korkeuden etäisyydellä puusta, kyykyssä jalat yhdessä, ei erillään.
Vierailija kirjoitti:
Kumirenkailla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että auto on teoreettisesti turvallinen ukkosella. Sähkövirta ei pääse sisälle, koska auto toimii Faradayn häkkinä. Tosiasiassa auto voi syttyä salamaniskusta tuleen, joten ei se täysin turvallinen ole.
T. Sähkötekniikan DI
Silti ei suositella ukkosella koskemaan auton sisälläkään auton metalliosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumirenkailla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että auto on teoreettisesti turvallinen ukkosella. Sähkövirta ei pääse sisälle, koska auto toimii Faradayn häkkinä. Tosiasiassa auto voi syttyä salamaniskusta tuleen, joten ei se täysin turvallinen ole.
T. Sähkötekniikan DI
Metaalirunkoa autoissa ei ole ollut vuosikausiin. Faradayn häkkiä ei pääse syntymään.
Metallikori yleensä on ja se toimii faradayn häkkinä. Metallirungosta ei sinällään ole tuossa hyötyä, jos kori ei ole metallia. Tosin hiilikuitukin on hyvä johde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumirenkailla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että auto on teoreettisesti turvallinen ukkosella. Sähkövirta ei pääse sisälle, koska auto toimii Faradayn häkkinä. Tosiasiassa auto voi syttyä salamaniskusta tuleen, joten ei se täysin turvallinen ole.
T. Sähkötekniikan DI
Metaalirunkoa autoissa ei ole ollut vuosikausiin. Faradayn häkkiä ei pääse syntymään.
Trabantillako ajat?
Morgan Plus 8:lla
Njoo, puurunkoinen avoauto.
Noin me mökillä tehdäänkin, jos ollaan siellä kaksistaan ja on aivan hirveä ukkos-ja rajuilma.
T. kaksi nuorta opiskelijaa