Ihmisten "siisteys", HYI!
Ihan ällöttää, kun lukee täältä näitä juttuja: Ihmiset vaihtaa lakanoita tyyliin kuukauden välein, tai 1/2-vuoden välein,HYI. Säästävät vettä vetämällä vessan kerran päivässä, HYI! Peseytyvät pari kertaa viikossa, HYI!
Eikö teitä itseä ällötä?!
Kommentit (41)
Kaffepulla kirjoitti:
En ymmärrä tuota veden säästämistä. Suomessa ei ole pulaa vedestä, ja vesi on halpaa.
Vesilaitokset kuluttaa energiaa (veden pumppaus, puhdistus, siirto kotitalouksiin ja lämmitys ja vastaavasti jäteveden käsittely plus päälle infran rakentaminen ja ylläpito) a sen säästäminen on ilmastoteko. Eli sikäli siinä on pointtia kyllä, vaikken siis itsekään vettä säästele.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa muiden elämäntavat mitenkään. Olen siisti ihminen, ja huolehdin hygieniastani erinomaisesti, mutta ihan evvk, miten joku muu elää.
Kannattaa ap muistaa, että sinullakin on takuuvarmasti kotona tai omissa hygieniatavoissasi jotain, jota joku muu pitää puutteellisena ja hyhhyttelee. Oman sädekehän kiillottelu siisteyden takia on aika.... no, noloa ja pienisieluista.
En itseasiassa kiillottele sädekehääni, vaan aidosti ihmettelen,että voiko joku elää noin saastaisesti? Oma hygieniani on oikein hyvä ja pidän siitä kyllä huolen, koska en en voi edes ajatella haisevani pahalle, tai nukkuvani likaisissa lakanoissa. :P Taisi nyt osua kalikka,kun noin mielesi pahoitit. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä se teidän perseitä kutittaa miten jotkut toiset elävät? Jos joku haluaa olla likainen ja elää sotkun keskellä niin mitä se muka muille kuuluu?!?
Olipa lapsellinen kommentti. Jos joku tulee nettiin kertomaan likaisuudestaan, niin sitäkö ei saisi kommentoida eikä se kuulu kenellekään? No hitto olisivat sitten kuuluttamatta sitä kaikille!
Ap saisi varmaankin sydänkohtauksen jos vierailisi luonani. Peseydyn ehkä 1-3 kertaa viikossa ja niistäkin kerroista yleensä yhden ilman pesuaineita. Lattioita ei luututa ja imuroidaankin ehkä kerran kuukaudessa. Lakanat, niistä en edes mainitse.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää se tapa, ettei lattioita enää luututa. Joko imuroidaan tai vedetään kuivalla rätillä. Ainakin itse pidän paljain jaloin olosta ja luuttuamisen jälkeen lattia tuntuu ihan toisenlaiselta.
Just tämä, olen ihmetellyt tätä samaa myös hotelleissa yleensä siivoojia ei pistetä pesemään lattiaa, ikään kuin ajatellaan ettei tarvitse. Siivottomuus ei riipu mistään kaupunginosasta, ärsyttää kun joku tuolla ylempänä kirjoitti niin, Suomessa aivan joka kaupungissa on likaisia ihmisiä ja ulkomailla myös. Jotkut eivät koskaan pese lattioita, tai edes käsiään. Suomessa ei ikävä kyllä pestä edes katuja, joten jalkakäytävillä on kusta, räkää ja muita läikkiä pinttyneenä. Pk-seutu ei ole yksistään, kaikissa kaupungeissa on.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
En ymmärrä tuota veden säästämistä. Suomessa ei ole pulaa vedestä, ja vesi on halpaa.
Vesilaitokset kuluttaa energiaa (veden pumppaus, puhdistus, siirto kotitalouksiin ja lämmitys ja vastaavasti jäteveden käsittely plus päälle infran rakentaminen ja ylläpito) a sen säästäminen on ilmastoteko. Eli sikäli siinä on pointtia kyllä, vaikken siis itsekään vettä säästele.
Mutta kun yleensä nämä veden säästelijät tekevät sen nimenomaan siksi, että säästäisivät rahojaan, eivätkä luontoa ja ympäristöä.
Minä en ole ikinä vesilaskua tuijottanut, olen nimittäin valmis maksamaan puhtaudesta ja hygieniasta. Jos on rahat tiukalla, niin mieluummin säästän jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Putkissa pitää virrata tietty määrä vettä että tavara siirtyy. Kun ihmiset säästää vettä, vesilaitokset joutuu juoksuttamaan vettä putkistoon.
Vierailija kirjoitti:
Ap saisi varmaankin sydänkohtauksen jos vierailisi luonani. Peseydyn ehkä 1-3 kertaa viikossa ja niistäkin kerroista yleensä yhden ilman pesuaineita. Lattioita ei luututa ja imuroidaankin ehkä kerran kuukaudessa. Lakanat, niistä en edes mainitse.
HYI, HYI ja HYI!!! Miten voit edes elää hajuissasi? :D Etkö peseydy edes näillä helteillä useammin? Itsehän käyn suihkussa 2x/pvä näillä keleillä. :D
AP-kauhistelija
Mua ihmetyttää se ettei vessan käsipyyhkeitä vaihdeta juuri koskaan. Oikein pinttyneet monella sellaiseksi harmahtavaksi siitä keskikohdilta mihin kädet pyyhitään. Pesevät kädet, pyyhkivät paskaiseen pyyhkeeseen, ja sitten menevät laittamaan vieraille pullat tarjolle niillä käsillä. Hyi.
Eikä jotkut pese hanuriaan paskaamisen jälkeen. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Mutta kun yleensä nämä veden säästelijät tekevät sen nimenomaan siksi, että säästäisivät rahojaan, eivätkä luontoa ja ympäristöä.
Minä en ole ikinä vesilaskua tuijottanut, olen nimittäin valmis maksamaan puhtaudesta ja hygieniasta. Jos on rahat tiukalla, niin mieluummin säästän jostain muusta.
Jännä ajatus että vain vettä lotraamalla voi olla hygieeninen :D
Lakanat vaihdetaan kerran viikossa! Varisinkin kesäaikaan kuumalla.
Vierailija kirjoitti:
Bideellä siis?
WC paperilla se pitää kuitenkin sitten kuivata, vai pitääkö saippuaakin käyttää? Miten se perse puhdistuu ilman saippuaa? Entäs jos on menossa kuitenkin kohta suihkuun niin mitä järkeä?
Käyttääkö joku työpaikoillakin oikeasti noita bideesuihkuja persepesuihin? Siihenhän roiskuu paskaakin siihen bideeseen johon sit tyytyväisenä kosketaan
Vierailija kirjoitti:
Mun kylpyhuoneessa (80-luvun talo) ei ole käsisuihkua pöntön vieressä ja taas suihkutilan käsisuihkun letku ei ylety pöntölle asti, joten pyyhittävä vaan on. En todellakaan ala joka 2. hädän (1-3 krt/pv.) takia riisumaan ja menemään suihkuun, sitten pitää kuivatella ja pukea päälle. Ihan liikaa vie aikaa.
Minua ei muuten haittaa muiden paskaisuus, itsepähän siellä sotkussa elävät, mutta on inhottavaa, jos tuollaiseen kotiin menee kylään. Vessassa pitää käydä melkein henkeä pidättäen ym.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää se ettei vessan käsipyyhkeitä vaihdeta juuri koskaan. Oikein pinttyneet monella sellaiseksi harmahtavaksi siitä keskikohdilta mihin kädet pyyhitään. Pesevät kädet, pyyhkivät paskaiseen pyyhkeeseen, ja sitten menevät laittamaan vieraille pullat tarjolle niillä käsillä. Hyi.
Kaverini pyyhkeet ovat juuri tuollaisia. En voi ymmärtää, luulisi niiden häiritsevän ja pahasti. Jos joudun käymään hänen vessassaan, pyyhin kädet siihen pyyhkeen yläosaan. En vain pysty koskemaan siihen hirvittävään, tummanharmaaseen alaosaan. Joskus en koske pyyhkeeseen ollenkaan, vaan kuivaan vessapaperiin.
Mä kyllä jätän joskus vessan vetämättä pissan jälkeen, jos käyn yöllä pissassa. Ehkä sikamaista, mutta asun yksin enkä viitsi yöllä vetää vessaa kun se kuuluu naapuriin. Mutta joskus tää vetämättömyys jää päälle enkä muista vetää päivälläkään. Se on jo paha.
Ja sit joskus säästän jalkakylpyveden vadissa siihen asti, että vessa pitäis vetää ja kaadankin sen veden pönttöön enkä vedä. Sinänsä en säästele vettä, mutta turhaan sitä etuajassa pönttöön kaatamaan kun voi käyttää huuhtelemiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini pyyhkeet ovat juuri tuollaisia. En voi ymmärtää, luulisi niiden häiritsevän ja pahasti. Jos joudun käymään hänen vessassaan, pyyhin kädet siihen pyyhkeen yläosaan. En vain pysty koskemaan siihen hirvittävään, tummanharmaaseen alaosaan. Joskus en koske pyyhkeeseen ollenkaan, vaan kuivaan vessapaperiin.
Liian harvoin pesty, ja silloinkin liian alhaisessa lämpötilassa.
Liinavaatteita ja pyyhkeitä pitää pestä tarpeeksi usein, muuten lika pinttyy. Välillä kannattaa pestä 95 asteessa. Laatulakanat ja -pyyhkeet kestävät sen hyvin, myös värilliset.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää se tapa, ettei lattioita enää luututa. Joko imuroidaan tai vedetään kuivalla rätillä. Ainakin itse pidän paljain jaloin olosta ja luuttuamisen jälkeen lattia tuntuu ihan toisenlaiselta.
Tuntuu joo tasan sen 2 minuuttia kunnes siellä taas on jo kerros pölyä, leivänmuruja, hiuksia ja muuta paskaa. Ei maksa vaivaa nähdä liikaa vaivaa. Imurointi riittää ihan hyvin. Toki jos jotain läikkyy lattialle, niin se pyyhitään pois saman tien.
Minä lattiakaivoon. Naiselle helpompi kuin lavuaari.