Vaativa taapero, yksinäinen äiti
Onko kohtalotovereita? Lapsi vie mehut ja mies haukkuu kun en jaksa. Mikään ei huvita. Olen miettinyt monta kertaa, että jättäisin kaiken ja lähtisin pois. Yksin, uuteen kaupunkiin.
Kommentit (22)
Mitä tarkoitat vaativalla lapsella ?
Mitäs muuten tarhaan vieminen? Jos on jo tarpeeksi iso, palaisit töihin, saisit vähän hengästystaukoa?
Taaperot on vaikeita, usko pois! Kannattaa miehenkin viettää enemmän aikaa lapsen kanssa niin uskoo tämän. Älä anna kenenkään haukkua itseäsi!
Ulkoile, pyöräile taaperon kanssa, puistoile, käykää uimassa! Tehkää kivoja asioita, herkutelkaa! käykää torilta mansikoita, Taapero tykkää tekemisestä, rauhoittuu, mieli virkistyy, saat energiaa! Ajattele positiivisia ajatuksia tarkoituksella, huomaat taika toimii! :) Tsemppiä!
Munkin mies luuli, et makaan aina pojan kaa sohvalla ja helppoa on, mut kesälomalla kun jäi meidän kaa 24 h kotiin niin jo 2 tunnin päästä alkoi itkee, ettei jaksa enään ja tarvii omaa rauhaa:))))
Ja toivoi et kesäloma ois loppunut ja saisi palata takas töihin :)
Missäpäin asut, ap? :) Olen samassa tilanteessa (meillä kolme lasta, joista keskimmäinen kauheimmassa 2-v-uhmassa) ja tuntuu, että ainoat aikuiset, joita tapaan säännöllisesti ovat anoppi ja aviomies. Lähdetään kahville ja haukutaan miehet ja kakarat?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:00"]Ja toivoi et kesäloma ois loppunut ja saisi palata takas töihin :)
[/quote]
Sama meillä..eikä mies jaksannut illalla seksistäkään kiinostua kun nukahti heti.
Lapsi on 1,5 vee. Teen niin paljon kun vaan kykenen. Käymme paljon ulkona, missä milloinkin. En vaan meinaa enää jaksaa pitää lapselle sirkusta päällä 24/7..
Vaativalla tarkoitan että on lähes koko ajan minussa kiinni, ei leiki, kitisee, vinkuu ja ei syö hyvin, ei nuku hyvin ja jos ei saa tahtoaan läpi alkaa huuto/kitinä/kirkuminen. Siivoan kodin, pesen pyykit, lapsi on aina puhtaana, teen ruuat ym ym..Mies käy vaan töissä.
Lapsi on 1,5 vee. Teen niin paljon kun vaan kykenen. Käymme paljon ulkona, missä milloinkin. En vaan meinaa enää jaksaa pitää lapselle sirkusta päällä 24/7..
Vaativalla tarkoitan että on lähes koko ajan minussa kiinni, ei leiki, kitisee, vinkuu ja ei syö hyvin, ei nuku hyvin ja jos ei saa tahtoaan läpi alkaa huuto/kitinä/kirkuminen. Siivoan kodin, pesen pyykit, lapsi on aina puhtaana, teen ruuat ym ym..Mies käy vaan töissä.
Kymppi, sopii hyvin! Asun pohjanmaalla..
Heh, minull on 1 v 4 kk:tta elohiiripoika, joka herää 10-20 kertaa yössä edelleen (allergiatausta) ja on juuri kuvailemasi kaltainen. Tosin yrittää myös huitoa jos jokin ei miellytä.
Olen kyllä huomannut että yhdessä tekeminen helpottaa, kun silloin myös sen taaperon huomion saa kiinnitettyä hetkeksi johonkin muuhun kuin esimerkiksi vain tavaroiden levittelyyn. On välillä tosi rankkaa kun minulla ei ole miestä ollenkaan ja lapsia on useampi, mutta toisaalta tämä aika on myös ihanaa. Voi sitä riemua pienen kasvoilla kun oppii uutta ja kun vaan jaksaa olla itse määrätietoinen ja opettaa/ kehua lasta, niin tuloksia syntyy.
Meillä esimerkiksi tuo huitominen on vähentynyt kun pelkän kieltämisen sijaan olen näyttänyt heti perään että toista silitetään hellästi ja sanonut että näin saa tehdä mutta lyödä ei.
En tiedä mitä vinkkejä antaisin, kun oma takki on niin tyhjä, mutta jaksamista toivon. Toivottavasti miehesi lopettaisi haukkumisen ja tosiaan antaisi vaikka sinulle ansaitsemasi vapaapäivän!
Taaperot on oikeasti suurimman osan ajasta hakalia ja rasittavia, vauvat ja vähän isommat taas jees! Kohta sulla helpottaa!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:16"]
Kymppi, sopii hyvin! Asun pohjanmaalla..
[/quote]
Voi mörkö, minä Pirkanmaalla. :D Mutta ehkä sieltä (ja täältä) löytyisi joku kohtalontoveri myös? :)
t. 10
Mulla oli ihan samanmoinen poika vielä puoli vuotta sitten. Puolen vuoden aikana tapahtui kuitenkin kasvua ja nyt poika touhuaa jo itsekseen joitain aikoja, jaksaa keskittyä rauhallisempaan tekemiseen esim. piirtämiseen ja lukemiseen yms. Huonosti nukuttujen öiden jälkeen ja muutenkin väsyneenä on vieläkin yhtä suuritarpeinen kuin pienempänä, mutta tämä(kin) tuntuu helpottavan päivä päivältä :)
Tsemppiä, se ihan oikeasti helpottaa muutamassa kuukaudessa, niin kliseeltä kuin tuon ajan kanssa helpottuminen kuulostaakin :)
Taaperot on just tommosia. Ollaan oltu tämä viikonloppu kotosalla 2-v:n kanssa, ja taas muistin miten vihaankaan tätä kertyvää sotkua ja jatkuvaa sirkusta jota tolle täytyy pitää.
Pahinta tuossa on se että olet selvästikin parempi taloudenpitäjä kuin minä (mä annoin siivouksen luistaa) ja silti miehesi ulisee (kuten teki omanikin kunnes siitä tuli exä, mutta sillä oli sentään jotain syytä edes). Tekisi mieli oikein leipasta moista turpaan, mitä ne oikein kuvittelee perhe-elämän olevan noin pienten kanssa? Mitä sun muka pitäis tuon lisäksi jaksaa?
Kiitos. Samaa olen itsekkin ihmetellyt..Mutta miehellä onkin kaiken tekevä mahtava äiti joka hoiti 3 lasta yksin ja minä en pärjää edes yhden kanssa..(Miehen sanoin) Tai pärjäänhän, ei vaan välillä huvita kun mitään arvostusta ei saa. Mistään. Välillä olenkin käynyt erittäin lähellä hermoromahdusta..
On mullakin rankkaa+ oon raskaana, odotan toista poikaa:) mut yritä jaksaa, ulkoilla paljon , kyl Se menee ohi, lapsi on helpompi ku täyttää 3v, oma 2v ei usko sanaani, mut tiedän et kohta helpottaa