Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla menettämättä hermoja sottaisen kumppanin kanssa?

Vierailija
04.07.2021 |

En ole nyt jättämässä sikaa, yritän vielä kovasti tehdä yhteiselämästä mukavaa ja toivottavasti mies oppii aikaa myöten siistimmäksi.

Muilla kokemusta NÄIN sottaisesta kumppanista...?

-Sotkee käsipyyhkeitä, eikä ikinä ota uutta tilalle, alkuun pyyhki likaiset pöydätkin käsipyyhkeellä
-Jos harvoin tiskaa, tekee sen juoksevan veden alla, eli kaikki rasva ja kuivunut ruoka löytyy kuivauskaapin asioista, JOS käyttää astianpesuainetta, ei huuhtele sitä pois
-Jättää astiat kuivina ja likaisina lojumaan päiviksi
-Jättää omat pyykit kuivaustelineeseen ikuisesti, jos en tee mitään
-Hänestä paras imuri on varrellinen rikkaimuri (jolla ei mitään mattoja imuroida), esim. sängyn tai sohvan alustoja ei ole ikinä imuroinut
-Laittaa liedet aina täysille kokkaillessa ja ruoka jää kiinni pannuihin, yksi päivä hän hinkkasi tavallista pannua puhtaaksi teräsvillalla :( Muuttaessani yhteen löysinkin kasan tuhottuja pannuja
-Pölyt "pyyhkii" käsin lattialle ne heivaamalla
-Lakanoita ei ikinä vaihda oma-aloitteisesti
-Uunia ei ole ikinä puhdistanut
-Hänen henk.koht. hygieniassaan myös sanomista...

Kaikesta olen asiallisesti ja rauhallisesti maininnut hänelle, mutta kuulemma se on valittamista ja mikään ei kelpaa. Hengitän vain syvään, rauhoitun ja vakuutan itselleni, että haluan enemmän tätä yhteiselämää, kuin sinkkuutta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toimia jos lapsia ja mies siivoton ja asutaan yhdessä?

En ole AP mutta sama tilanne.

Minusta se, että kumppani ei siivoa ja pakottaa sen toisen osapuolen asumaan sotkussa vasten tahtoaan osoittaa ennen kaikkea kunnioituksen puutetta kumppania kohtaan. Itse en olisi tuollaisen miehen kanssa vaan eroaisin, ne lapsetkin oppivat isältä todella huonon mallin miten kohdella toista ihmistä. Vähintä mitä mies voi tehdä on palkata (huom omista rahoistaan!) siivooja teille.

Olen ainoa joka järjestelee ja siivoaa kunnolla kun jaksan. Oon jo menettänyt mielenterveyden joten AP juokse ja äkkiä! En tiedä mitä teen? Lapset jo teinejä ja huoneet heillä monesti kuin sikolätit. Lähdenkö vain pois ja jätän lapset siivottomalle miehelle jolla ei sääntöjä vai mitä teen? Alkaa olemaan siinä pisteessä elämä etten kohta oikeasti jaksa elää näin kärjistetysti.

T:15

Vierailija
22/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä aloittajan eka kunnollinen parisuhde? Vai miksi hän roikkuu niin innokkaasti ja sinnikkäästi tässä sottapyttytyypissä. Millä piirteillä ja asioilla mies kompensoi "lieviä" puutteitaan siivouksen ja hygienian suhteen..? 

Kuulostaa meinaan niin laiskalta ja piittaamattomalta, että täytyy olla joko umpirakastunut tai umpityhmä sietääkseen tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on sun päässä kun kestät tollaista. En halua ees kuvitella miltä teillä haisee kun harrastatte seksiä. Paranna pääkoppas ja jätä se likanen sika, ei tähän muuta hyvää ratkaisua ole.

Vierailija
24/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistin käytökseltä olla piittaamatta muista tai heidän standardeistaan. Varo vaan ettei ole saanut sinua pauloihinsa jo.

Vierailija
25/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksaisi tuollaista katsella! Onneksi oma mieheni on siisti ja tekee kotihommia siinä missä minäkin!

Vuoropäivinä tiskaamme kertyneet käsitiskit, ikinä ei jätä pyykkiin meneviä vaatteitaan mihinkään lojumaan.

Imuroi tarkemmin kuin minä joten se on hänen hommansa, minä olen pyykkivastaava.

Vierailija
26/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko olla menettämättä? Ilmeisesti kumppanisi ei kertakaikkiaan voi sille mitään että hän on sottainen, ei vaikka miten yrittäisi. Se on siis syntymäominaisuus jolle hän ei voi mitään. Ota oma hermojesi menettäminen vastaavana, eli sinä et kertakaikkiaan myöskään pysty olemaan menettämättä hermojasi, ei vaikka kuinka yrität. Sitten onkin aika keskustella suhteen tulevaisuudesta, että onko suhtetella mitään järkeä enää, kun kumpikaan ei millään pysty omaa toimintaansa muuttamaan..

Meillä tämänkaltainen ajattelu on näyttänyt aika paljon itsestämme, ja olemme molemmat tulleet vastaan niissä asioissa joille "emme mitään voi".

Vierailija
27/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde tuohon hommaan mukaan AP, hermosi vaan menetät. Itse olen tilanteessa, että ollaan eroamassa miehen kanssa ja yksi merkittävä syy siihen on kumppanin sotkuisuus ja välinpitämättömyys siitä miten onnettomaksi se sotku mut tekee. Käytännön syistä vielä muutama kuukausi joudutaan asumaan yhdessä ja tänään sotku sai mut taas ihan kyyneliin asti. Olin kaksi päivää viettänyt siivoten taloa ja saanut kaiken putipuhtaaksi ja nyt kun olin puoli päivää poissa kotoa, mies oli saanut talon näyttämään siltä kuin hurrikaani olisi pyyhältänyt lävitse. Likaisia vaatteita lattiat täynnä, likaisia astioista joka paikassa, roskia lattioilla, tahroja keittiön pinnat ja seinät täynnä, allas täynnä tiskiä. Mies ei välitä yhtään sotkusta ja on sitä mieltä että jos minä välitän saan siivota. Ja juu, tiedän että tein valtavan virheen kuin tuommoisen miehen kanssa yhteen lähdin, mutta onneksi kohta pääsen asumaan yksin puhtaaseen kotiin...

Vierailija
28/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lähde tuohon hommaan mukaan AP, hermosi vaan menetät. Itse olen tilanteessa, että ollaan eroamassa miehen kanssa ja yksi merkittävä syy siihen on kumppanin sotkuisuus ja välinpitämättömyys siitä miten onnettomaksi se sotku mut tekee. Käytännön syistä vielä muutama kuukausi joudutaan asumaan yhdessä ja tänään sotku sai mut taas ihan kyyneliin asti. Olin kaksi päivää viettänyt siivoten taloa ja saanut kaiken putipuhtaaksi ja nyt kun olin puoli päivää poissa kotoa, mies oli saanut talon näyttämään siltä kuin hurrikaani olisi pyyhältänyt lävitse. Likaisia vaatteita lattiat täynnä, likaisia astioista joka paikassa, roskia lattioilla, tahroja keittiön pinnat ja seinät täynnä, allas täynnä tiskiä. Mies ei välitä yhtään sotkusta ja on sitä mieltä että jos minä välitän saan siivota. Ja juu, tiedän että tein valtavan virheen kuin tuommoisen miehen kanssa yhteen lähdin, mutta onneksi kohta pääsen asumaan yksin puhtaaseen kotiin...

Puolessa päivässä moinen sotku? Tosi passiivisaggressiivinen reaktio tulevaan eroonne. Taatusti hyvä molempien kannalta lähteä eri teille, kun tavat ja arvot eivät kohtaa ollenkaan.  Myös aloittajan kannattaa miettiä kahdesti että haluaako jatkaa nykyistä elämää, on naiivia ajatella että mies muuttuu joskus siistimmäksi. Dream on, ei tule tapahtumaan ikinä.

Vierailija
29/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättäreni mies on ratkaissut asian niin, että maksaa siivoojan säännöllisesti.

Vierailija
30/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppihän elää kuin nuorten jannujen asuttamassa solukämpässä vaikka on parisuhteessa.

En todennäköisesti kestäisi vuorokauttakaan saman katon alla noin epäsiistin yksilön kanssa. Haluan asua viihtyisässä ja kodikkaassa ja puhtaassa ympäristössä, en kaatopaikalla.

Vierailija
31/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolessa päivässä moinen sotku? Tosi passiivisaggressiivinen reaktio tulevaan eroonne. Taatusti hyvä molempien kannalta lähteä eri teille, kun tavat ja arvot eivät kohtaa ollenkaan.  Myös aloittajan kannattaa miettiä kahdesti että haluaako jatkaa nykyistä elämää, on naiivia ajatella että mies muuttuu joskus siistimmäksi. Dream on, ei tule tapahtumaan ikinä.

Mikä siinä on mun kohdalta passiivisaggressiivista, jos mies ei yhtään ota huomioon sitä, että viihdyn kodissani pyydän sitten nätisti tai tiukasti. Ero tässä tapauksessa on tosiaan ainoa vaihtoehto vaikka on meillä erolle kyllä muitakin syitä, mutta kyllä noi erilaiset siisteysstandardit vaikeuttavat aikalailla sitä yhteiseloa. Turha sitä mitenkään on sokerikuorrutella, että mun elämästä tulee paljon helpompaa kuin asun itsekseni. Ensi kierroksella kun uuden kumppanin otan niin varmasti kyllä pidän huolen, että molemmat haluavat pitää kodin siistinä.

Vierailija
32/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on mun kohdalta passiivisaggressiivista, jos mies ei yhtään ota huomioon sitä, että viihdyn kodissani pyydän sitten nätisti tai tiukasti. Ero tässä tapauksessa on tosiaan ainoa vaihtoehto vaikka on meillä erolle kyllä muitakin syitä, mutta kyllä noi erilaiset siisteysstandardit vaikeuttavat aikalailla sitä yhteiseloa. Turha sitä mitenkään on sokerikuorrutella, että mun elämästä tulee paljon helpompaa kuin asun itsekseni. Ensi kierroksella kun uuden kumppanin otan niin varmasti kyllä pidän huolen, että molemmat haluavat pitää kodin siistinä.

Tarkoitin kommentillani tulevaa ex-miestäsi ja hänen reaktiotaan sinun tekemään suursiivoukseen. Selvästi sotkenut paikat ihan tahallaan.

Tottakai valitset seuraavan kumppanin itsellesi sopivilla standardeilla eli miehen pitää olla siisti ja aikuinen ihminen, ei mikään suttupytty-pikkupoika.

Vierailija
33/33 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko sulla mun exä? Keittiö haisi härskiltä rasvalta hänen yksinolon jälkeen.

Se oli vain yksi sadasta ongelmasta.

Miehet on kyllä monesti tosi ällöttäviä. Ihan oikeasti, kuka niitä jaksaa?

Tänään olen siivonnut, nopea pikasiivous, vessa tuoksuu, puhtaat pyykit tuoksuu, on puhtaat lakanat ja kaikkialla siistiä. Paljon helpompi kestää hellettä, kun on raikasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme