Puhutteko te oikeasti lapsillenne seksistä?
Tuli tuossa mieleen kun 40 ja 50-lukujen äitejä moitittiin toisessa ketjussa että kuukautisista, rintaliiveistä ja seksistä ei koskaan puhuttu. Kyllä nykyään varmasti puhutaan jonkin verran kuukautisista ja rintaliiveistä, niitä kun tulee joka tuutista, mutta vaikka nykyään media pursuaa myös seksiä, en ymmärrä miten vanhemman pitäisi puhua seksistä lapsensa kanssa edes aikuisena. Minä miellän seksin niin yksityisasiaksi, että siitä ei ole soveliasta puhua vanhemman ja lapsen välillä missään iässä, vaan ne asiat puhutaan parhaan ystävän kanssa, tai korkeintaan siskon kanssa jos on niin läheiset välit.
Äitini on joskus maininnut että hänelle ei pillerit koskaan sopineet, eikä keskustelu edennyt siitä mitenkään pidemmälle, en todellakaan olisi halunnut kuulla mitä ehkäisyä äitini sitten on käyttänyt, enkä missään nimessä koskaan alkaisi selittää äidilleni että kuinka minä eikä mies kumpikaan tykätä kortsuista, sen verran olen maininnut että mies on käynyt vasektomiassa.
Onko oikeasti jotkut sitä mieltä että on mielenkiintoista tietää omien vanhempien seksistä, ja että on kiva kertoa omasta seksielämästä niin omille vanhemmille kuin lapsillekin, eli käytännössä koko suvulle?
Se on tietysti ok, että lapselle kerrotaan mistä vauvat tulee ja miten saavat alkunsa, mutta eiköhän se riitä "seksikeskusteluksi".
Minä puhun äitini kanssa ihan kaikesta, myös ehkäisystä, seksistä, intiimivaivoista, ihmissuhteista.. Isänkin kanssa olen puhunut samoista asioista, mutta harvemmin. En koe, että siinä on mitään outoa.
Omat vanhemmat ja omat lapset ei tietääkseni ole koko suku.