Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syksyllä terveyskeskuslääkäriksi, vinkkejä?

Vierailija
07.07.2014 |

Menen ekaa kertaa töihin elokuussA. Onko jotain hyviä vinkkejä,esim. potilaiden hoitoon?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, huippuu! Muista ainakin stetsoni ottaa mukaasi.

Vierailija
2/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole väärä palsta tuollaisten kysymiseen. Ymmärtääkseni lääkäreillä on erittäin tiivis kurssihenki, tuutoreita ja mentoreita. Kysy niiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet saanut vinkkejä potilaiden hoitoon ihan jostain muualta kuin vauvapalstalta...

Vierailija
4/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele potilasta, älä tyrmää häntä heti ovelta, puhu suomea, tee päätökset järjellä ja osin sydämelläkin:) Onnea matkaan!

Vierailija
5/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaiden kohtaamiseen ei oikeasti saa koulutuksessa tarpeeksi ohjausta. Kaikki pitää opetella vasta töissä. Pelottavaa!

ap

Vierailija
6/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa ihmissuhdetyössä on tärkeää, että asiakkaalla on tunne, että hän on tullut kuulluksi, tästä voit lähteä! Loppu hoituu yleensä itsestään:)

Vierailija
7/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea lääkäri ei kysy mitään tuollaista täältä.

Vierailija
8/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet hoitajilta, kuinka he hoitaisivat potilasta. Lääkkeitä määräät varovaisesti ettei kukaan kuole. Etköhän näillä keinoin selviä pitemmän aikaa paljastumatta.

Vierailija
9/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron mihin olen pahiten pettynyt lääkäreissä, ehkä voit sitten välttää tätä? Omalääkärini on reseptiautomaatti. Kun hänelle menee jonkun vaivan kanssa, pitää itse tietää ennalta mikä sairaus tai vaiva on kyseessä. Hän ei tutki eikä diagnosoi. Hän kysyy potilaalta suoraan, että no mikä se sitten on ja mikähän siihen auttais.

En minä ole se lääkäri! Olis mukava jos saisi lääkäriltä ihan oikeaa hoitoa. :)

Vierailija
10/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista, että esim vanhukset kuulevat ja ymmärtävät mitä sanot.

Kuuntele potilasta.

Vierailija
11/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä, kuinka toimii yhteistyö paikallisen apteekin kanssa.

Vierailija
12/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista kommenteista! Tällaisen nuoren lääkärin työnaloitus pienellä paikkakunnalla tuntuu ainakin nyt etukäteen aika haasteelliselta. Toivottavasti saaN muilta lääkäreiltä tukea. Hoitajatkin tietysti osaavat neuvoa joissain aSioissa. 

Vierailija
13/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YritätkÖ viestiä eTtä NSA lukee sun viesteJä vai tÄh?

Vierailija
14/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sattuu olemaan sairas maanantaiaamuna, älä suoraan oleta että sairaus on keksittyä ja vain veruke krapula-aamulle. mulla kävi hassusti just juhannuksen jälkeisenä maanantaina (olin sairastanut jo viikon, mutta en matklla ollessa hakeutunut lääkäriin)..onneksi lopulta menin yksityiselle ja diagnoosi olikin ihan muuta kuin tk lääkärit ja hoitajat oletttivat.

Vierailija
15/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Ne kokeneet hoitajat tietää paljon enemmän, kuin vasta valmistunut lääkäri;)

Kaikki ylimielisyys pois ja ystävällinen asenne potilaita ja työkavereita kohtaan vie pitkälle.

Vierailija
16/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdi, hymyile, hyvästele, katso silmiin, puhu kuuluvasti ja varmista, että potilas ymmärtää mitä sanot ja mikä vaiva on ja miten jatko menee. Kun alat tutkia lähempää ja kosketat, kerro ääneen että mitä teet seuraavaksi.

Minä olen aina yllättynyt, jos lääkäri joskus siinä tutkiessaan harvoin kysyy myös nukkumisesta, syömisestä, liikunnasta ja alkoholin käytöstä tai tupakoinnista, mun puolesta saisi aina kysyä. Se kertoo että lääkäriä kiinnostaa mun vointi yleensäkin.

Vierailija
17/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä henkilöä nn. Jos on pakko olla tekemisissä, uusi hänen resepti

nsä kyselemättä, äläkä tuputa vahingossakaan saikkua. Tällä pääset pitkälle.

Vierailija
18/18 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 01:13"]

Tervehdi, hymyile, hyvästele, katso silmiin, puhu kuuluvasti ja varmista, että potilas ymmärtää mitä sanot ja mikä vaiva on ja miten jatko menee. Kun alat tutkia lähempää ja kosketat, kerro ääneen että mitä teet seuraavaksi.

Minä olen aina yllättynyt, jos lääkäri joskus siinä tutkiessaan harvoin kysyy myös nukkumisesta, syömisestä, liikunnasta ja alkoholin käytöstä tai tupakoinnista, mun puolesta saisi aina kysyä. Se kertoo että lääkäriä kiinnostaa mun vointi yleensäkin.

[/quote]

Hesarin haastatteleman seksuaaliterapeutin mukaan miehiltä pitäisi joka lääkärikäynnillä kysyä myös erektiosta. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan