Kirkko julistaa ihmisille väärää rauhaa
”VÄÄRÄN RAUHAN JULISTUSTA”
Olen lukenut viime aikoina profeetta Hesekielin kirjaa. Hesekiel kuten monet muutkin Vanhan testamentin profeetat joutuivat julistamaan Jumalan tuomioita valheprofeettoja ja hengellisiä johtajia vastaan, joiden sanoma ei ollut Jumalasta. Väärät profeetat julistivat kansalle väärää rauhaa ja valheellista sanomaa, jota ihmisten oli mieluista kuulla.
Jumala sanoo noista vääristä profeetoista (Hes. 13:10): ”He vievät minun kansani harhaan, sanoen: ´Rauha!`, vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla.” Kuinka totta tuo Raamatun kohta on tänäkin päivänä!
Kyllähän tämä maailma rakentelee seiniä tai mitä tahansa rakennelmia, jotka eivät ole Jumalan sanan ja tahdon mukaisia. Oma aikammekin säätää lakeja ja asetuksia, jotka suorastaan sotivat Jumalan sanan totuutta vastaan. No, mitäpäs muuta tältä maailmalta osaisi oikein odottaakaan! Mutta se on ihmeellisintä, että kirkko ja hengelliset johtajat pyrkivät tänäkin aikana kiireimmiten valkaisemaan nuo rakennelmat kalkilla!
Olen usein miettinyt, että todennäköisesti tämä maailma ei pystyisi rakentamaan niin irvokasta, synnillistä ja rietasta seinää tai rakennelmaa, jota jotkut meidän kirkkomme papeista tai hengellisistä johtajista eivät oitis rientäisi valkaisemaan kalkilla. Joskus tuntuu, että kirkon piirissä on aivan kuin kilpajuoksu, kuka ensimmäisenä ennättää hyväksymään milloin minkäkin jumalattomuuden. Ja kun jonkun aikaa on mennyt, tuosta valkaisusta on tullut ”uusi normaali” koko kirkon virallisessa julistuksessa!
Mutta taas kerran, ei mitään uutta auringon alla! Tätä samaa toimintatapaa saatana on käyttänyt kautta vuosituhansien.