" " " MARRASMURUJEN TORSTAI" " "
Kommentit (15)
Kyllä miehet osaa olla rasittavia! Juu eli riideltiin eilen miehen kanssa, tai no siis edelleen riita toki jatkuu. Mua kävi vähän ärsyttämään miehen toiminta eilen, hänellä oli meno heti töitten jälkeen (pakollinen ja ymmärrettävä, ei siinä mitään) mutta se jatko sitten. Mies soitti klo 18.30, että nyt olis pakollinen juttu hoidettu (oli siis lähtenyt kotoa 16.15 eli heti kun oli työvaatteet vaihtanut ja haukannut jotain pientä), mutta ajatteli käydä katsomassa _vähän_ yhtä peliä. No, tuli sitten klo 20.25 kotiin. Siinä vaiheessa mulla jo oli hiukan pinna kiristynyt, kun tosiaan koko iltapäivän ja illan olin saanut juosta 3v. esikoisen perässä ulkona ja sisällä+ tehdä kotityöt yksin, vaikka selkä oli tosi paskassa kunnossa ja muutenkin ihan älytön väsy työpäivän jälkeen. Lisäksi oli jo ma ja ti iltoina ollut omilla menoillaan. Sanoin miehelle heti hänen tultuaan, että pojan hampaat pitää pestä ja laittaa hänet nukkumaan. No, mitään vastausta ei tietenkään tullut vaan mies ajatteli kai viettää " laatuaikaa" pojan kanssa ja alkoi päristelemään hänen kanssaan autoilla ja oikein villitsemään ja innostamaan, vaikka poika laitetaan joka helkutin ilta klo 20.30 nukkumaan. No, kun mitään ei tapahtunut niin pesin pojan hampaat ja laitoin hänet sänkyyn, mies sitten mieltään osoittaen häipyi huoneesta ovet paukkuen. Juu, toki hänellä oli oikeus mulle suuttua?!? Laitoin pojan nukkumaan ja yritin sitten vähän " keskustella" miehen kanssa, mutta sen saakelin jääräpäisen mököttäjän kanssa mikään onnistu. Istuu vaan sohvalla eikä vastaa mitään. ARGH. Tiedän kyllä, että hänen tyylinsä on juuri tuo, että mököttää jos minä olen hänelle vihainen. Mutta yhtä lailla hän tietää, että INHOAN sitä yli kaiken, minusta riidat selvitetään, eikä niitä jätetä muhimaan. Totesin vielä siinä sitten kun tajusin, ettei TAASKAAN keskustella asiasta, että huomenna (eli tänään) on turhaa sitten töistä meilata, että sori eilinen. Se on siis miehen tapa. Mutta tällä kertaa en todellakaan aio siihen tyytyä, ollaan vaan mykkäkoulua vaikka hamaan hautaan asti. Tuo on just niin ärsyttävää, että pienestä asiasta tulee niin saakelin iso, kun sitä ei heti voi jutella halki.
Juu oli pakko saada avautua ;)
Eikä tänne kai sitten muuta... Paitsi että TOTTA KAI esikoinen kusi sänkyynsä yöllä, että olis vielä vähän jotain muutakin mietittävää kuin ärsyttävä mies...
Marrastoive rv 30+4 ja pinna vähän kireällä
toivoovauvaa: kuulostaa kiireiseltä päivältä! Ainahan tuosta asunnon kokoasiasta voi ajatella että olis tosi karseeta siivota sellasta isoa asuntoa. toisesta päästä kun saa valmiiksi niin toinen on jo sotkussa uudestaan... positiivistra ajattelua näet ;-)
täällä selvittiin säikähdyksellä se eilinen vesi ja viemärihomman kanssa. putkisto ei ollut romahtanut ja vesi saatiin kulkemaan taas, mutta remontti on tehtävä silti viipymättä. viikonloppuna varmaan pätkähtää miehen isä meille heilumaan ja kaikenmaailman remonttiukkoa pukkaa... mutta hyvä näin. vattenfall ei ole saanut aikaiseksi lähettää omaa porukkaansa. ei voi muuta kuin kiittää että on kesä.
täälläkin on herätty aikaisin. miehen piti lähteä tosi aikaisin työmatkalle. (nam minkä näköinen se on puvussa...) oli tosi vaikea saada lapset ylös tuntia normaalia aikaisemmin.
maha: vauva on virkeä ja supistukset hyvin hallinnassa. limatulppaa tuntuu tulevan vaan jatkuvasti kuten viimesimmän viikon. elän toiveessa että josko sinne jäisi osa paikoilleenkin. ja toinen ikävä vaiva on sitten tämän flunssan kanssa virtsan karkailu. surkee olo sen takia ja tunnen itseni tosi vanhaksi. stten kun on synnytetty niin hankin kyllä kuulat ja jumppaan kuin hullu!
joku oli eilen nähnyt pahoja unia: mulla on ihan samaa. viime yönä olin vaihteeksi synnyttämässä. tällä kertaa vauva meni keskolaan ja siellä koneet ei toimineet. juoksentelin ympäri keskolaa etsimässä hoitsuja että laittakaa ne koneet päälle ja samaan aikaa soi koko ajan kännykkä jossa joku kyseli jotain työasioita eikä tajunnut millään kun sanoin että ei nyt.
mutta kohta taas uusi viikko,
mom rv28+6
kuulostaa kyllä niin arkimeiningiltä. sulla varmaan noi kivutkin vetää hermon kireelle. itse ainakin huomaan että jos johonkin koskee niin olen ärtsympi kuin normaalisti. oisko sun mahdollista saada vähän omaa aikaa- käydä kampaajalla ja mies vois sillä aikaa viettää sitä laatuaikaa lapsen kanssa?
Mua kanssa potuttaa toi oma ukko-kulta aina välillä!
Hän on siis töissä aina sunnuntai-illasta torstai-iltaan ja siis eri kaupungissa ja siellä siis yötkin. Mulla onneksi auto käytössä. Hoidan kahden koiran lenkitykset kolme kertaa päivässä ja tietysti lapset ja talouden. Lapset on tarhassa vielä ensi kuun 12 päivää kuussa, eli 2-3 päivää viikossa.
Nyt on ollut ihan hirveä taistelu nukkumisen kanssa. Nukkuvat tarhassa päikkärit ja se on ihan ok, kun tuntuvat ne tarvivan. Mutta mä en saa niitä iltaisin millään nukkumaan! Olen ihan avuton tuon asian kanssa ja yrittänyt kaikkeni niin hyvällä kuin pahalla.
Eilen viimeksi tekstiviestillä miehelleni tilitin asiaa ja hän on kotona ollessaan kekseliäs ja joku huonokin vinkki olisi kelvannut, kun olisi tuntunut että välittää. Mutta ei laittoi pari sanaa toisesta asiasta eikä edes soittanut kuten yleensä. Tiedän, että tekevät pitkää päivää ja menevät sitten ajoissa nukkumaan, joten en ruvennut soittelemaan enkä kyllä laittanut tavanomaista hyvää yötä kulta- viestiäkään...
Aamustakaan ei vielä olla viestitelty. Lapset nukahtivat kymmeneltä ja heräsivät neljältä, kun meilläkin ( ! ) esikko pissi sänkyynsä ja herätti muutkin. Esikko nukahti heti kuivaan päästyään, mutta pienempi tuli meidän sänkyyn ja valvoi vielä varmaan tunnin. Aamulla herättiin ennen kahdeksaa.
Nyt on aamupala syöty ja odotellaan lääkäriä, joka on 10:30. Pitäkää peukkuja, että saan saikkua äitiysloman alkuun asti! Koirat pitäisi lähteä viemään ja illalla tulee vieraita, joten kova siivousurakka on tiedossa. On imuroitava ja pestävä lattiat!
Kiitos, kun sain raivota, helpottaa kummasti = ).
Eltaantunut-Effica, Villi-Veeti, Pirteä-Peppi ja Pyry-Aapeli 30+1
Vauva on saanut Aapeli lisänimen siitä, kun ukko-kulta kotona ollessaan sitten viikonloppuisin joko nukkuu tai pelaa tietokoneella tuolla Aapelissa. Pottuilin jo, että laitetaan pojan nimeksi Aapeli...
Marrastoiveelle voimia miehen kanssa taisteluun, toivottavasti oikee keskusteluyhteys aukeais pian.
Sitten heti toinen mielessä pyörinyt asia, olikos Dagnylla edessä se selkäleikkaus. Olenko oikeassa, kun muistelen ettei nyt ole mitään kuulunut? Huhuu... jos luet, niin tulehan kertomaan kuulumisia... tietenkin voinnista riippuen.
Tänään on kai tilille tulossa se äitiysavustus. Mietinkin, että pitäiskö heti lähtee tuhlaan, lähinnä mielessä pyörii se seisomalauta esikoiselle ja unipussi netin kautta masukille. Jotain kivoja koreja/laatikoita pitäis löytää hoitotason tuntumaan... ja hoitoalustaksi ajattelin sellasta mistä oli vinkki odotus-lehdessä (valaisevaa).
Vatsassa oli viime yönä ihan kauheet jumpat, valvoin kyllä itsekin jostain syystä. Hieman hirvittää just se, että aika usein tuntuu olevan noita potkutteluöitä... onko se vinkki tulevasta...
Sarafan rv 28
Olen käynyt lukemassa useasti Marrasmurujen kuulumisia, mutta itse vaan olen jotenkin saamaton kirjottelemaan =) Kaikki on mennyt hyvin ja esikoista odottelen. Viikkoja nyt kasassa 28+4, ja tulinkin kyselemään teiltä viisaammilta kohtalotovereilta miten masuvaavin liikkeet on muuttuneet näillä viikoilla? Meillä meinaan ollut hurjaa menoa vatsassa viikosta 20 lähtien ja nyt kahtena päivänä tosi hiljaiseloa, muutama potku koko päivän aikana?! Kaipa on normaalia kasvuvaihetta tai jotain, mutta hermoilen silti...=)
Hauskaa torstaita kaikille!
Terveisiä neuvolasta! Painoo oli tullu kilo/viikko (tosi kiva...) eli nyt vaan kovasti ulkoilemaan...(ei millään jaksais innostaa),pissa oli onnex puhdas, verenpaine hiukan koholla, mutta masukin sydänäänet ja liikkeet kuulu/tuntu tosi hyvin niin eiköhän se nyt oo pääasia=)! Ens viikolla täytyy käydä mittauttamas paineet,seuraavalla viikolla onkin taas jo lääkäri-neuvolan vuoro ja sitä seuraavalla taas tavallinen neuvola. Tuntuu että siellä saa nyt sitten rampata jo joka viikko=)!
Marrastoiveelle ja muille miehen kanssa " kamppaileville" : Meillä kans vietettiin mykkäkoulua viikonloppuna,kun ukko ei ymmärtänyt että se pinnasänky kootaan just sillon ku minä haluan...oon huomannu itestäni,että kaikki asiat olis nykyään tapahduttava heti eikä hetken päästä...mutta kyllä ne asiat siitä sitte hetken päästä taas lutviutuu ja aurinko paistaa taas risukasaankin=)!
Tiuhti-06:Meilläkin on masukilla välillä pari kolmekin rauhallisempaa päivää (liikkeet tuntuu vaan kerran päivässä), mutta sitte taas mennään senkin edestä hetken päästä,kannattaa toki seurailla tilannetta=)!
Nyt täytyy mennä keittämään aamupäivä-kahvit=)!
tiitiäinen78 rv26+6
Minun oli ihan pakko tulla hehkuttamaan nyt vain sitä että tänään meille tuli 30vk täyteen!! Jotenkin tämä nyt tuntuu kaikista isoimmalta etapilta tähän mennessä :) Seuraava olisi kai sitten se 34vk...
Voin yhtyä tuohon Marrastoiveen miesärtymykseen. Meillä ei ole mitään varsinaista riitaa ollut juuri koskaan, mutta kun me odotetaan ensimmäistä ja tuo laskettu aika lähestyy niin ärsyttää yli kaiken että mies ei " opiskele" vauva/synnytysasioita ollenkaan! Minä olen ollut jo pitkään kunnon kotiopiskelija, eli kerään kaikki päivät tietoa lehdistä, netistä, kirjoista, tutuilta yms. Mies keskittyy talonrakennukseen ja omiin töihinsä, kotona seisoo kaikki kirjat ja opukset lukemattomina! Toiseksi ärsyttää se kun saa kaikki asiat toiselle selittää, kun ei se tiedä mitään esim. viikkojen merkityksestä, synnytyksen kulusta tai vauvan tarvikkeista! JEE, olipas kiva tulla tänne purkaan itseään kun en ukolle jaksa huutaa. Minusta on tullut ihmeen säyseä raskauden myötä :)
Omasta navasta sen verran että aktiivisesti voidaan. Tietyt asennot ja taivutukset ovat käyneet hankaliksi ja kivuliaiksi. Niin ja tämän viikon aikana on ahkeraan tullut vihlaisuja alapään/häpyluun tienoille. Mitähän se meinaa, liitoskipuja, paikat löystyy??
Voimia ja positiivista mieltä kaikille!
the-masu ja pikkuakka rv30!
Eilen oli varsinaista rumbaa vatsassa,helpottaa kun ei tarvitse koko aikaa miettiä onko hän hengissä..
Muutaman päivän ajan ollut kova paineen tunne tuolla alhaalla, en tiedä olisiko hän pää alaspäin välillä ja se sitten painaa?
Paha olo helpotti toissapäivänä, nyt on nuorimmaisella ollut jotain vastaavaa kun on ollut itkuinen mutta ei osaa sanoa missä vika.
Huomenna alkaa 30. viikko!
Jas ja pikkuneiti 28+6
Ei nyt aloiteta " miehet alas" -listaa, mut kyl täälläkin välillä saa purra hammasta, kun kaiken saa rautalangasta vääntää. Ehkä se johtuukin siitä, et tehdään liian helpoksi asiat, eli joutuvat/saavat miehet sit kulkea valmiita polkuja... Meillä ainakin iltahommat on miun paljon helpompi tehdä, kun jostain kumman syystä tytöt ovat tottuneet äidin tyyliin tehdä asioita - täytyisi varmaankin tehdä ohjekirja isille siitä kuinka meillä toimitaan *hih*
Joku oli oppaita lukenut - meillä ei esikoisen odotuksen aikana luettu mitään oppaita - ei siis tuleva äippä eikä isukkikaan, asiat tulee eteen sitten kun on sen aika.. Mie koin sen niin, et oppaat vain sekottaa..... Tosin olen niin paljon ollut lasten kanssa tekemisissä, etten varmaan siksikään tarvinnut sitä, ja onhan tuo ammattikin jo tuonut tietoa vuosien aikana....
Masukki on jaksanut mellastaa, kun eilen nukkui äidin huhkiessa - aloitin silloin puol kasin aikaan järkkäämään tätä vierashuone/työhuone-juttua, ja lopettelin puol kymmeneltä illalla, kun lapset meni nukkumaan... VÄhän tuolla ahterissa siltä tuntuikin, kun ei tahtonut enää sohvalta päästä ylös kun siihen istahdin ja aamullakin teki tiukkaa tuo sängystä ylösnouseminen.. Nyt on jo vähän vetreämpi olo - ja työhuone valmis - ainoastaan 15 metriä olis naputeltava antennipiuhaa pitkin seinää, mut sen kimppuun pääsen vasta sitten, kun isukki herää uniltaan (oli yön töissä). Saatiin muuten siitä antenni-jutusta taas eilen riidan juurta - kun minä kaipaan jotain, niin ei pysty hankkimaan, mut auta armias jos isäntä kaipaa tai vaikka työkaveri ;)
Nyt laittamaan kukat parempaan multaan ja lepäilemään ennen kuin alkaa tuo piuhan viritys...
--Mirpa ja uuden viikon aloittanut masukki (rv27)--
itse en ole juuri kirjoitellut, näihin marras pinoihin sitten alkua enempää, mutta lueskelen säännöllisesti.
Itselläni vointi on ollut mitä loistavin (odotan kolmatta) ja mietinkin koska pommi räjähtää ja alkaa krempat.
Mieli on vain ollut herkkänä, kun esikoinen aloitti koulun ja samaan aikaan mies lähti neljäksi päiväksi kouluun toiselle paikkakunnalle. Kiukutteln tosi herkästi kaikille.
anoppi ja apppi kävi viikonloppuna tosi paljon hermolle, kun oltiin siellä syömässä ja vaari vähän auttoi tyttöä (1.5v) syömään ja tunki naamaa sen suuhun vaikka sanottiin moneen kertaan, että anna ruokarauha... Niiden ensimmäinen lapsenlapsi ja pitäisi ymmärtää kuulemma, mutta kuitenkin... Ai että minua risoo, ei tekisi mieli mennä sinne katsomaan sitä teatteria ollenkaan. Siitä sitten riideltiin viikonloppuna, kun mies oli sitä mieltä, että yritä nyt ymmärtää ja paskat.
Tuli kyllä sanottua tosi pahasti sille ja anteeksi pyydeltiin kovasi.
No, sainhan purkaa mieltäni ja toivotan kaikille voimia ja viikkoja, ja yritetään kestää miehet ja anopit. Loppu alkaa häämöttää kaikilla,
saarimar 26+6
Ne meidän rakkaat ukkelit nyt vaan sattuu ottamaan päähän välillä =) Ollaan kuitenkin niin erilaisia... ja siltikin niin samanlaisia! Ihan samaa täälläkin välillä podetaan. Raivostuttaa helposti ja sitten se mies EI PUHU!!! Välillä vaan käy mielessä, että mitähän ne miehet meistä ajattelee ja puhuu... Tuskin tuulesta temmattua on *nalkutusvalitukset* =P Sitä kun vaan suhtaudutaan asioihin eri tavalla eikä aina jaksa/osaa ajatella toisen aivoilla, niin tottahan siinä törmäyskurssilla ollaan! Tänne sitä on hyvä purkaa =)
Mitä niihin liikkeisiin tulee, niin välillä on hiljaisempaa ja silloin nousee tukka pystyyn =O Kuitenkin pian taas potkutellaan entistä tehokkaammin. Elelläähän sitä täällä kohdun ulkopuolellakin välillä rauhallisemmin =)
Meilläkin välillä sattuu niitä yöllisiä pissavahinkoja (ja päivälläkin usein, kun ei tuolla pojalla ole malttia lopettaa hetkeksi leikkejään. Silloin tosin vain tulee *tippa housuun*). Nyt viime yöstä olen oikein ylpeä, kun esikoinen oli käynyt ihan omatoimisesti yöpisulla eikä edes minua siihen apuun herättänyt =) Toki siihen havahduin ja poikaa kehuin, mutta tuskin tuo unenpöpperössään sitä tajusi...
Tämä valas pistää nyt ruotonsa hetkeksi vaakatasoon. Varma konsti saada lapset heräämään päikkäreiltä =(
Mä oon luullu, että vaan mun mies on tollanen.. Mutta onhan niitä kohtalotovereita. Ihan eniten minua ärsyttää se kun ei tosiaan puhu. Minä haluaisin kovasti suunnitella kaikkee ja mies aina vaan mörähtää että katsotaan. Inhoan koko jo sanaa! Huh.. sainpas minäkin vähän purkaa :)
Me laitettiin kämpässä mööbelit uuteen järjestykseen. Saatiin pinnikselle tilaa makkariin ku tietokone siirrettiin olohuoneeseen. Olisi kyllä kiva se isompi asunto, mutta ei millään irtoa mistään :( Kyllähän tässä mahtuu vielä jonkun aikaa, mutta sit kun vauva kasvaa niin haluaisin jo lapsille oman huoneen.
Omanapa: liikkeitä tuntuu säännöllisesti, mutta eivät ole ehkä enää niin rajuja, enemmänkin sellaista venytystä ja työntämistä. peppuaan änkää aina kylkiluihin, eikä se tunnu mukavalta. Henkeä ahdistaa useasti päivässä, kylkiasento yleensä auttaa. Ei vaan kehtais koko ajan maata.
Täytyy kai rueta kattelemaan taas autoja netistä. Ei olla vielä sitäkään löydetty..
marrasnasu 28+6 (30 lähestyy...)
Oli sitten äitiyspolin ultra jälleen. Ja edelleen kaikki niin kuin pitää. Pojat ovat kasvaneet tasaisesti, nyt painoarviot oli 1330g ja 1460g. Rajut potkut kohdunsuulle eivät ole tehneet vahinkoa, kohdunkaulaa edelleen hulppeat 5,5cm ja hyvin pitää pintansa. Ainoa pieni miinus, että alempi on edelleen perätilassa ja ylempi ihan poikittain. Lääkäri sanoi, että asennot voi vielä muuttua, mutta minä epäilen... Tähän asti kaksoset kuulemma kasvaa, kuten yksöset, mutta tästä eteenpäin kasvu hidastuu hieman. Seurantaa alkaakin sitten olla 2 viikon välein.
Täällä ei ole merkkiäkään liikkeiden vaimenemisesta (vaikka eilen vähän pelästyin hiljaisuutta, mutta illalla alkoi toinenkin kaveri ryskätä). Meininki on välillä todella hurjaa, ja varsin inhottavan tuntuista, kun kovat iskut tulee kohdunsuulle.
Mutta nyt äkkiä töitä tekemään! (Toinen varma keino saada lapsi heräämään päiväunilta :D)
Alia ja pikkuoravat rv29+3
Täälä on taas oltu klo:6.00 hereillä...
Poikakin heräsi juuri ennen kuutta ja tuli sohvalle nukkumaan kun minun ja miehen sänky on olohuoneessa.
Meillä ei tässä asunnossa ole kuin 2 isoa huonetta ja keittokomero,sauna ja wc sekä pesuhuone ja eteinen...
Joten lisä huoneet kuuden hengen kanssa ei olis pahitteeksi mutta kun ukko ei suostu muuttamaan sitten millään.
Masukki ollut aamusta taas hiljainen mutta kuitenkin ilmoitellu olemassa olostaan.
vanhemmat lapset odottavat juuri koulutaxia ja me nuoremman kanssa ollaan taas kotona koko päivä,pyykkiä taidetaan pestä pari koneellista taas tälle päivälle.
Muuta en enään oikein pysty tekeenkään,tai no tiskaamaan mutta senkin tein eilen illalla ennen saunaa.
Mutta nyt laittaan neitille dvd päälle kun haluaa!
Rv 27+3