Voisko ne lapset oikeasti viedä vaikka hoitoon eikä tuoda ravintoloihin?
Lapset ravintoloissa ovat meteli, haitta ja häiriö.
Niin hyvinkäyttäytyvää tenavaa ei olekaan, joka ei huutaisi jossain vaiheessa ruokailua tai juoksisi ympäriinsä ravintolasalia. Ja vaikka ne lasten leikkipaikat on, ei ne lapset siellä pysy. Paljon hauskempaa kun on kurkkia naapuripöydän tädin ja sedän lautaselle ja tulla kyselemään tyhmiä.
Jätetään lapset kotiin ja pelastetaan maailma ja naapuripöydän tädin ja sedän mielenterveys.
Kommentit (54)
Pysyttele poissa julkisilta paikoilta, jos et lapsia kestä. Ei ne lapset ikinä opi toimimaan ravintoissa jne. jos niitä ei sinne ikinä vie.
t. lapseton N37
Jos olen lasten kanssa ravintolassa, niin silloin olen ottanut heidät sinne tarkoituksella. Ravintolakäynti on minun ja lasteni yhteinen hetki, eikä mikään romanttinen illallinen puolisoni kanssa. Lapset ovat siellä ruokaillakseen. Jos on vaikeaa sietää muita ihmisiä, niin on parasta syödä omassa kodissa. Tai vaihtoehtoisesti suosia ravintoloita, joissa lapsiperheitä ei käy. Eiköhän niitäkin löydy.
Pysy sitten kotona vihaamassa maailmaa, älä tule häiritsemään muita jotka haluavat tulla lapsineen syömään.
Lapsiperheet saisivat aterioida varta vasten heille varatussa äänieristetyssä ja painepesurilla pestävässä umpiossa. Siellä saisi sitten huutaa ja sotkea niin paljon kuin huvittaa muita häiritsemättä.
Jaa, enpä ole kovinkaan monesti nähnyt ympäriinsä juoksentelevia lapsia, vaikka vähintään viikottain meillä käy lapsiperheitä ruokailemassa.
t. tarjoilija
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet saisivat aterioida varta vasten heille varatussa äänieristetyssä ja painepesurilla pestävässä umpiossa. Siellä saisi sitten huutaa ja sotkea niin paljon kuin huvittaa muita häiritsemättä.
Tuo sopii paremmin ap:n ja sinunkaltaisille ääniyliherkille lapsivihaajille. Ei muuta kuin toiveita kehiin ravintoloille .D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko uskoa että muualla maailmassa ihmisiä ei häiritse se, että lapset otetaan mukaan joka paikkaan? Sitä pidetään normaalina ja sinunkaltaisiasi jotenkin outoina ja vihamielisinä, jotka tarvitsevat psykiatria?
Muualla maailmassa ne lapset kasvatetaan käyttäytymään nätisti. Suomessa mamman kultamussukka saa riekkua ihan miten haluaa, kun se on lapsen luovuuden tukahduttamista kieltää tekemästä jotain.
Etpä ole tainnut käydä siellä "muualla maailmassa" :D
Vierailija kirjoitti:
Jos olen lasten kanssa ravintolassa, niin silloin olen ottanut heidät sinne tarkoituksella. Ravintolakäynti on minun ja lasteni yhteinen hetki, eikä mikään romanttinen illallinen puolisoni kanssa. Lapset ovat siellä ruokaillakseen. Jos on vaikeaa sietää muita ihmisiä, niin on parasta syödä omassa kodissa. Tai vaihtoehtoisesti suosia ravintoloita, joissa lapsiperheitä ei käy. Eiköhän niitäkin löydy.
Kunpa vaan löytyisikin.
Mutta ei. Mammuleiden on pakko saada tuoda lapsensa ihan minne tahansa, jotta voivat sitten siellä opettaa näitä pikkupas*oja käyttäytymään. Paitsi eivät opeta.
Pilaavat vain kaikkien muiden asiakkaiden illan tällä "opetushetkellään".
Vierailija kirjoitti:
Voitko uskoa että muualla maailmassa ihmisiä ei häiritse se, että lapset otetaan mukaan joka paikkaan? Sitä pidetään normaalina ja sinunkaltaisiasi jotenkin outoina ja vihamielisinä, jotka tarvitsevat psykiatria?
Muualla maailmassa lapset otetaan mukaan kaikkialle, mutta jotenkin niistä ei ole samanlaista häiriötä, vaan osaavat käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Minä siedän oikein hyvin normaaleja muita ihmisiä.
Mutta en pershedelmien kirkunakuoroa, kun äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa laittaa pentunsa kuriin.
Onneksi niitä ei tarvitse huomata. Jos jonkun lapsi tulee liian lähelle, niin aina voi kutsua tarjoilijan paikalle ja sanoa, että "tuo paistettuna, kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sopii paremmin ap:n ja sinunkaltaisille ääniyliherkille lapsivihaajille. Ei muuta kuin toiveita kehiin ravintoloille .D
Meitä ääniyliherkkiä alkaa vain olla aika paljon. Ja olemme myös varsin maksukykyisiä, että luulen teidän "kiljusten" olevan ravintoloille epäkiinnostavampi asiakasryhmä, mikäli haluavat liiketoimintansa kannattavaksi. Rax ja muut tunkiobuffetit ovat lapsiperheille ihanteellisia sotku- ja metelimestoja. Me ruokarauhaa arvostavat ja käytöstavat taitavat aikuiset syömme mieluiten paikoissa, jonne teillä ei ole varaa eikä asiaa.
Ranskassa lapset syövät kiltisti ilman häiriöitä. Täällä lapset huutavat ja riehuvat ympäri ravintolaa.
Tottakai lapset saavat käydä ruokaravintoloissa! Ihan normaalia! Ja ihan normaalia että vanhemmat ohjaavat ja opettavat miten siellä ravintolassa toimitaan. Ei meidän lapset huuda ravintolassa, vaan istuvat paikallaan ihan kuten aikuisetkin, ja keskittyvät siihen syömiseen. Ei tulisi mieleenkään päästää heitä juoksentelemaan ravintolasalissa, saatikka norkoilemaan toisten pöytien ympärille. Eipä taitaisi kyllä tuollainen tulla lapsillekaan mieleen. Meillä lapset on kulkeneet ravintoloissa mukana vauvasta asti, joten eivät pidä sitä mitenkään ihmeellisenä tapahtumana, ja tietävät varsin hyvin miten siellä ollaan. Joskus, harvoin kylläkin olen nähnyt myös noita huonosti käyttäytyviä lapsia. Silloin on kyllä vanhemmissa vikaa, jos eivät rajaa lastensa käytöstä. Tietenkään omien lasten ei anneta mennä muita häiritsemään. Jos tietää että oma lapsi ei jaksa nätisti ruokaa odottaa, pitää tietenkin varata hänelle mukaan jotain rauhallista tekemistä.
Kannattaa mennä sellaiseen ravintolaan, jossa ei ole leikkipaikkoja.
Niissä käy yleensä sellaisia perheitä, jotka nimenomaan haluavat opettaa lapsille, että ravintolassa syödään asiallisesti ja muita kävijöitä kunnioittaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä ääniyliherkkiä alkaa vain olla aika paljon. Ja olemme myös varsin maksukykyisiä, että luulen teidän "kiljusten" olevan ravintoloille epäkiinnostavampi asiakasryhmä, mikäli haluavat liiketoimintansa kannattavaksi. Rax ja muut tunkiobuffetit ovat lapsiperheille ihanteellisia sotku- ja metelimestoja. Me ruokarauhaa arvostavat ja käytöstavat taitavat aikuiset syömme mieluiten paikoissa, jonne teillä ei ole varaa eikä asiaa.
Suosittelen että menette tasokkaampiin ravintoloihin. Niissä oikeasti paremmissa paikoissa harvemmin käy lapsiperheitä, kun listatkin on vähän sellaiset että lapsille maistuvaa ruokaa ei oikein löydy. Jos itse hakeudutte ihan perus ruokapaikkoihin, niin tottakai siellä sitten on kaikenlaista ja kaiken ikäistä väkeä.
Miksi itse menet ravintolaan, jossa on leikkinurkkaus? Sehän on selvä merkki siitä, että kyseessä on perheravintola, johon myös lapset saavat tulla.
Syy miksi osa lapsista ei osaa käyttäytyä ravintolassa on se, että eivät juuri koskaan siellä käy! Harjoituksen puutetta! Jos se on ihan normaali ja tavallinen asia elämässä että ruokailemassa voidaan käydä muuallakin kuin kotona, se sujuu kyllä hyvin mutkattomasti. Olettaen että ne perus pöytätavat ja käytös on jo kotona opeteltu, kuten normaaleissa perheissä on.
Esimerkiksi Ranskassa suhtaudutaan ihan erilailla fyysiseen ja henkiseen kuritukseen. Ne ranskalaislapset jotka otetaan ravintolaan ei ole kasvaneet pumpulissa.Ja se toimii.
Mitä merkitystä sillä on, että kuvittelet jossain "muualla maailmassa" olevan normaalia tuoda kirkuvia ja häiritseviä lapsia ravintolaan?