Antaisitko 15-vuotiaan pojan hengata yli 30-vuotiaan kanssa?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:50"]
Ovatko sukulaisia?
[/quote]
eivät ole
t. ap
Siis hengata kaverina vai seurustelumielessä?
Jos tyttökaveri, kieltäisin,
Jos poikakaveri, en kieltäisi ettei mua pidettäisi homofoobikkona.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:57"]
Siis hengata kaverina vai seurustelumielessä?
[/quote]
kaverina
t. ap
En antaisi, sopiva seura löytyy oman ikäisiltäkin
Outoa, että kolmekymppinen mies kelpuuttaa seurakseen 15-vuotiaan pojan. Missä he ovat tavanneet, mihin heidän ystävyys perustuu? Minulla ainakin soi pedofiili-kellot aika pahasti, en koe tuon olevan normaalia käytöstä.
En ottaisi riskiä oman lapseni kohdalla.
No mun kaveriporukassa pyörii ihmisiä mun ikäisistä 35-vuoteen asti, ja hyvin me ollaan tultu toimeen. Ja tää vanhin, 35-v, on vieläpä mies.
t. 16v mimmi
Riippuisi mitä he tekisivät yhdessä. Jos se on ryyppäämistä ja rellestämistä niin silloin en. Mutta jos heitä yhdistää joku tervehenkinen harrastus, esim. partio tai veneily, ja aikuinen olisi täysjärkinen normaali ihminen niin silloin se olisi mielestäni ihan ok.
Muakin kiinnostaa, että miten he ovat toisensa löytäneet.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:08"]
No mun kaveriporukassa pyörii ihmisiä mun ikäisistä 35-vuoteen asti, ja hyvin me ollaan tultu toimeen. Ja tää vanhin, 35-v, on vieläpä mies.
t. 16v mimmi
[/quote]
Sinä olet vielä 16-vuotias, etkä ymmärrä näitä asioita. Ei ole normaalia, että 35-vuotias hengaa teinien kanssa. Toivottavasti vanhempasi tai edes ystävien vanhemmat puuttuvat asiaan.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:08"]
t. 16v mimmi
[/quote]Oletko antanut sille?
Lähtökohtaisesti antaisin. Järjissään ja tasapainossa oleva 15-vuotias joka on valistunut myös mahdollisten hyväksikäyttäjien suhteen on jo sen verran fiksu että osaa vältää creepyjä tyyppejä, ja toisaalta itsekin osaisin huomata hälytysmerkkejä, esim. salailu, ja puuttua niihin. Riippuu myös paljon siitä, missä he viettäisivät yhteistä aikaa ja miten. Eli jos joku järkevä harrastus olisi kyseessä ja isompi porukka nuoria niin en näkisi ongelmaa. Ja nyt heti joku sanoo että myös järkevissä harrastuksissa on ollut vastuuhenkilöinä pedoja. Niin on, mutta he ovat poikkeuksia. En voi lähteä siitä oletuksesta että jokainen aikuinen joka työskentelee tai harrastaa nuorten kanssa on potentiaalinen hyväksikäyttäjä.
Tietysti asiaan vaikuttaa myös sosiaalinen ympäristö ja asuinpaikka ja monet muut tilannekohtaiset seikat.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:08"]
t. 16v mimmi
[/quote]
Sinä olet vielä 16-vuotias, etkä ymmärrä näitä asioita. Ei ole normaalia, että 35-vuotias hengaa teinien kanssa. Toivottavasti vanhempasi tai edes ystävien vanhemmat puuttuvat asiaan.
[/quote]
Sanotaanko vaikka näin, tää 16v (täyttää 17v kohtapuoliin) mimmi seurustelee 19-v poikaystävänsä kanssa, tää 19-v alotti uudessa paikassa koulun missä tutustui yhteen 25-vuotiaaseen mieheen.
Nää kaks ystävystyi ja tän 25-vuotiaan tyttöystävä tutustu tähän 16-vuotiaaseen mimmiin ja nää jako samat mielenkiinnon kohteensa.
Samaan aikaan tää 25-v tutustutti 19-veelle kymmenen vuotta vanhemman isoveljensä, tän 35-veen, ja nää alko satunnaisesti pelaileen netissä keskenään.
Heitetään mukaan vielä pari tän 25-v miehen kamua ja tän tyttöystävän kamui. Nyt tällä porukalla on tapana aina välillä kokoontua yhteen tai sit ihan vaan pelailla netissä.
Miksi tähän pitäisi puuttua? Mikä tässä menee väärin?
Ja ei, nro 18, en ole naida naksauttanut tätä 35-vuotiasta, kun mua ei sillä tapaa kiinnosta itteäni melkein 20-vuotta vanhemmat miehet.
t. 16v mimmi
ap jatkaa ja vielä niin, että tämä 15-vuotias laittaa nettiin kuvia, jossa ovat veneessä ja tällä yli 3-kymppisellä on joku tölkki kädessä. Ei saa selvää onko olutta vai jotain alkoholitonta juomaa.