Vapaaehtoinen lapsettomuus - vähän sama kuin jättäisi lottoamatta
Mielestäni sopiva vertauskuva. Lototessa voit voittaa miljoonia tai sitten olla voittamatta ja jatkaa elämää kuten ennenkin. Harva joka jättää lottoamatta, kokee itsensä onnettomaksi sen vuoksi. Että ehkä olis voittanutkin.
Kommentit (21)
Tai sitten ei. Maailma on jo nyt ylikansoittunut..
Sikäli hyvä vertauskuva, että lottoamisessa häviää pitkän päälle lähes täysin varmasti.
Tai sitten voi lotota viikosta ja vuodesta toiseen ilman suurempia voittoja, ja sen kun köyhtyy vaan...
Miksi puskea lisää paskaa maailmaan? Paitsi PYHÄ VULVA?
paska vertaus.
Lotossa voi voittaa rahaa, lapsenhankinnassa voi "voittaa" cp-vammaisen.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:00"]
Mielestäni sopiva vertauskuva. Lototessa voit voittaa miljoonia tai sitten olla voittamatta ja jatkaa elämää kuten ennenkin. Harva joka jättää lottoamatta, kokee itsensä onnettomaksi sen vuoksi. Että ehkä olis voittanutkin.
[/quote]
Ei nyt ihan. Lastenteossa ei ikinä voi voittaa. Lotossa voi.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:00"]Mielestäni sopiva vertauskuva. Lototessa voit voittaa miljoonia tai sitten olla voittamatta ja jatkaa elämää kuten ennenkin. Harva joka jättää lottoamatta, kokee itsensä onnettomaksi sen vuoksi. Että ehkä olis voittanutkin.
[/quote]
Vapaaehtoisesti lapseton kokee pikemminkin niin, että hänen valintansa on se Loton megajättipotti.
[/quote]
Minun mielestäni lapsettomuuden valitseminen on kuin saisi huijauskoodin käyttöön videopelissä. Kaikesta tulee äkkiä paljon helpompaa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:14"]
[/quote]
[/quote]Poikkeuksiakin on. Omat vanhempani saivat tosi ihanan, kauniin ja älykkään tyttären <3
Niin ja sitten sanoisi ettei siitä lottovoitosta varmasti ole minulle mitään iloa, ja olen varma että olen onnellisempi ilman sitä.
Tosin itse en ole lotonnut, ja lastenkin tekeminen saattoi olla virhe myöhempien olosuhteiden ja oman huonommuuteni vuoksi, ja pitkään olinkin vela, joten en mistään mitään tiedä mutta kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:31"]
Niin ja sitten sanoisi ettei siitä lottovoitosta varmasti ole minulle mitään iloa, ja olen varma että olen onnellisempi ilman sitä.
[/quote]
Minä olisin todennäköisesti onnellisempi, jos voittaisin lotossa, mutta aivan varmasti onnettomampi, jos joutuisin synnyttämään lapsen.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:27"]
rahalla ei saa rakkautta
[/quote]
Ei lapsistakaan
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:00"]Mielestäni sopiva vertauskuva. Lototessa voit voittaa miljoonia tai sitten olla voittamatta ja jatkaa elämää kuten ennenkin. Harva joka jättää lottoamatta, kokee itsensä onnettomaksi sen vuoksi. Että ehkä olis voittanutkin.
[/quote]
Vapaaehtoisesti lapseton kokee pikemminkin niin, että hänen valintansa on se Loton megajättipotti.
[/quote]
Minun mielestäni lapsettomuuden valitseminen on kuin saisi huijauskoodin käyttöön videopelissä. Kaikesta tulee äkkiä paljon helpompaa.
[/quote]
Tämä on osuva.
Vapaaehtoinen lapsettomuus on äärimmäinen lifehack.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:14"]
[/quote]
[/quote]Poikkeuksiakin on. Omat vanhempani saivat tosi ihanan, kauniin ja älykkään tyttären <3
[/quote]
Maksoivat siitä erittäin kalliin hinnan eikä mitään saanut tilalle. Sinun älykkyytesi ja kauneitesi ei heitä hyödytä tippaakaan
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:11"]
paska vertaus.
Lotossa voi voittaa rahaa, lapsenhankinnassa voi "voittaa" cp-vammaisen.
[/quote]
Asenteistasi päätellen olisi ollut suotavaa jos sinunkin vanhempasi olisivat keskittyneet lottoamiseen.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:27"]
rahalla ei saa rakkautta
[/quote]
Ei lapsistakaan
[/quote]
puhu paskaa, tunteeton ihminen vain väittää näin
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:42"]
puhu paskaa, tunteeton ihminen vain väittää näin
[/quote]
Tai ihminen, joka ei halua lapsia?
Lotto on lisävero hölmöille.
En pelaa kotimaisia pelejä niin pitkään kun Veikkauksella on monopoli Suomessa.
Sen ylläpitoon tarkoitetut "Suomalainen voittaa aina" -propagandamainokset herättävät vaan ärtymystä ja myötähäpeää.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tämä on osuva.
Vapaaehtoinen lapsettomuus on äärimmäinen lifehack.
[/quote]
Touko Tarkin äitikin varmasti ajattelee näin.
[/quote]