Ihana kesäasunto, mutta autojen äänet kuuluu
Käytiin katsomassa aivan ihanaa mökkiä / kesäkotia, joka oli pihaa myöten täydellinen. Paitsi että koska se ei ole ihan missään maaseudun uumenissa, lähistöllä menee isohko tie josta liikenteen kohina kantautuu tontille aikalailla hyvin. Tottuukohan siihen vai alkaako ahdistamaan? Kokemuksia?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:38"]
Käytiin katsomassa aivan ihanaa mökkiä / kesäkotia, joka oli pihaa myöten täydellinen. Paitsi että koska se ei ole ihan missään maaseudun uumenissa, lähistöllä menee isohko tie josta liikenteen kohina kantautuu tontille aikalailla hyvin. Tottuukohan siihen vai alkaako ahdistamaan? Kokemuksia?
[/quote]
Tottuu ja ei totu. Siis kaikkeenhn turtuu, eli lakkaa kiinnittämästä siihen jatkuvasti huomiota, vaikka häiriötekijä olisi olemassakin. Itse asun maalla ja täällä oli täydellinen rauha siihen asti, kunnes viimeinen osa Helsinki-Tampere moottoritiestä valmistui. En sitä silloin koommin ajatellut, kun tietä alettiin rakentaa, että siitä meille meluhaittaa tulisi, koska linnuntietä moottoritielle on noin 2 kilometriä matkaa, mutta karu totuus paljastui, kun tie avattiin. Liikenteen pauhu tyynellä säällä ja moottoritieltä päin tuullessa on yllättävän kova, vaikka siis tielle on linnuntietä lyhimmillään noin 2 kilometriä matkaa.
Vaikka siis tie on jo pauhannut liki 15 vuotta, niin edelleen siihen kiinnittää huomiota ja se jaksaa vituttaa, varsinkin ruuhkaisimpina päivinä tyynellä kelillä. Eli jos siis olet nimenomaan hakemassa luonnonrauhaa ja viihdyt paljon ulkona ja sinua melusaaste häiritsee, niin unohda kyseinen kämppä, koska kyseiseen haittaan et koskaan tule täysin tottumaan ja haitta on vaan pahenemaan päin, koska liikennemäärät varsinkin suurimmilla teillä on edelleenkin jatkuvassa kasvussa.
Mä olen tottunut kodissani liikenteeseen. Asfalttitie jossanopeus 60km/h menee ihan 20mwtrin päässä.
Ap kysyy kutoselta: Kuinka vilkkaasti liikennöity tie on kyseessä? Onko jatkuva humina?
Kiitos vastauksesta! Onko muilla kokemuksia? Tuo ei ole moottoritie, vaan taajamassa oleva kaksi kaupunginosaa yhdistävä silta, jolla ajoittain menee myös kuorma-autoja.
Uppis!