Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiön lavuaari tukossa... :(

Vierailija
06.07.2014 |

Meidän keittiön lavuaari on yllättäen mennyt tukkoon. Se vetää siis huonosti, eli ei ole täysin tukossa. Aiemmin toiminut ihan hyvin, en ainakaan ole huomannut mitään merkkejä tukkeutumisesta, ja nyt yht äkkiä ei toimi kunnolla. Mikähän siinä on ja voinko puhdistaa sen itse?

Mulla ei ole tapana kaataa kinkunrasvoja tai muuta sinne, mutta olen kyllä paistinpannuja siinä pessyt, ja niistä on öljyt valuneet putkistoon ja pieni määrä ehkä broilerinfileestä irronnutta rasvaa (jos siitä irtoaa rasvaa...?). Olen luullut, että voisin pestä broilerinpaistossa käytetyn pannun, mutta onko tuo nyt syynä tukokseen? Toisaalta, on asuttu tässä vasta kaksi vuotta, eli ei sitä tiedä, jos siellä on ollut jo jotain valmiina...

Tai voiskohan se olla vaan jotain ruoanpaloja?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä aloittaisin ihan vaan puhdistamalla päällisin puolin ensin soodaa ja etikkaa kaatamalla. Kaikkea moskaahan sinne saattaa kertyä. Itse olen tainnut tukkia kahvinporoilla, mutten ole viitsinyt vielä ruveta aukomaan.

Vierailija
2/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kaataa ruokasoodaa ja etikkaa ja PALJON kuumaa vettä. Auttaa muka, jos ei ole täysin tukossa.

Meidän kettiössä on kaksi lavuaaria, toisen kanssa ei ole ikinä ollut ongelmaa, mutta toisen kanssa on ollut koko sen ajan, mitä ollaan asuttu tässä eli 5 vuotta :( Ei ole auttanut putkireiskat tms. Ollaan siis laitettu kerta viikkoon tms.

Tuo ei ole edes se lavuaari missä tiskataan, koska tuossa ei ole tulppaa, ainoastaan sellainen iso "pikku reikäinen" viemäriaukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaupasta kodin putkimiestä tms.

Vierailija
4/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen soodaa ja etikkaa ja huomenna jotain tököttiä kaupasta... Jos se lähtisi sillä. :) Kiitti vinkeistä. Tosiaan ihan ilman varoitusta meni tukkoon.

ap

Vierailija
5/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärirae on tehokkaampaa kuin Kodin putkimiehet yms.

Vierailija
6/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:56"]

Viemärirae on tehokkaampaa kuin Kodin putkimiehet yms.

[/quote]Joo jos tota saa niin jopa käy kihinä. Mutta oma kokemus on että ruokasooda ja etikka tehosivat siihen mihin kaupan putkimiehillä ei ollut mitään vaikutusta.

Vierailija
7/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinkohan koettaa avata noita putkia lavuaarin alta? Onko ne vaikea saada takaisin (kunnolla) paikoilleen?

Vielä semmoinen juttu, että meillä on ollut uusi tiskikone muutaman kuukauden, mut ei kai se voi mitenkään olla syynä tähän? :) Kaikki vaihtoehdot pitää käydä läpi. :D

ap

Vierailija
8/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:16"]

Voisinkohan koettaa avata noita putkia lavuaarin alta? Onko ne vaikea saada takaisin (kunnolla) paikoilleen?

Vielä semmoinen juttu, että meillä on ollut uusi tiskikone muutaman kuukauden, mut ei kai se voi mitenkään olla syynä tähän? :) Kaikki vaihtoehdot pitää käydä läpi. :D

ap

[/quote]No kyllähän niitä toisinaan on joutunut availemaan ja puhdistamaan, mutta ennen sitäkin minä ainakin puhdistelisin pahimpia tuolla sooda+etikka -systeemillä, meinaan ei ole pahitteeksi jos se haisevan lietteen määrä on mahdollisimman alhainen.

2

Vierailija
9/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiaine voi auttaa tai oikea mies:) .

Vierailija
10/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:22"]

Pyykkiaine voi auttaa tai oikea mies:) .

[/quote]Mutta sepä se onkin homma etsiä siinä vaiheessa se oikea mies. Meinaan mullakin ollut sellaisia ihan kotona useampia kappaleita, ja silti ihan itse on joutunut viemärit aina availemaan kuten muutkin korjailut tekemään, mutta ne ei kai sitten olleet niitä oikeita.

Vierailija
12/12 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei täälläkään ole paljon miehestä apua. :D Kerroin aamulla miehelle asiasta, niin hän valutti vaan sinne lavuaariin vettä ja sanoi, ettei mitään ongelmaa ole, kun vesi kerran valuu viemäriin. :D Selitin sille, että kato nyt kun vähänkin enemmän vettä valuttaa, niin se jää altaaseen seisomaan. Mies oli vaan, että aijaa, avaa se tukos sitten, en mä tiiä mitään (eikä näyttänyt kiinnostavankaan). Jos jättäisin ongelman miehen harteille, niin se ei tekisi sille mitään...

Eiköhän tää tästä, seuraavalla kerralla tiedänkin sitten jo paremmin, mitä tehdä, jos näin vielä käy. :D

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi