Varattu kaverimies ehdotti seksiä, meni maku koko tyypistä
Olen tuntenut erään kaverin kouluajoilta lähtien monien vuosien ajan. Emme ole mitenkään älyttömän paljon tekemisissä vaan näemme ehkä pari kertaa vuodessa, jos sitäkään. Olen tähän asti jo ollut hieman välttelevä häntä kohtaan koska kyseinen tyyppi osaa olla aika raskasta seuraa ja keskustelut ovat hänen kanssaan aika ahdasmielisiä. Haastaa jatkuvasti elämänkatsomuksellisista asioista joista olemme eri mieltä, eikä siis todellakaan oppiakseen ymmärtämään erilaisia näkökulmia paremmin. Esim. uskovat ovat kaikki hihhuleita, ympäristöä ajattelevat piipertäjiä jne. Ei itse huomaa, että tuollaiset keskustelut ovat todella tylsiä ja kuvittelee olevansa viisaampi kuin onkaan.
Nyt kaiken päälle hän ehdotti pikkuhumalassa ihan puskista että pitäisikö meidän harrastaa vähän kaveriseksiä. Mies on itse kaukosuhteessa mutta toisaalta väittää olevansa ihan tosissaan ja tulevaisuudessa perhettäkin perustamassa tämän kumppanin kanssa, jota olisi kuitenkin valmis pettämään. Minulla meni tuossa kohtaa ihan täysin hermot ja haukuin tämän ”miehen” suoraan mulkeroksi päin naamaa. Ihmettelin, miten kehtaa edes ehdottaa tuollaista jos on suhteessa ja sitten vielä olettaa että esittäisin pariskunnan seurassa hänen ”ystäväänsä”. Ensin hän selvästi nolostui ja jopa vähän loukkaantui, mutta nyt yrittää pitää yhteyttä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Emme siis todellakaan olleet edes flirttailleet ennen tuota ehdotusta vaan hän selitteli sen ihan sillä kun ”ei ole kaukosuhteen vuoksi saanut niin pitkään aikaan”. Hyi hitto.
En ajatellut vastata enää mitään jos soittaa tai laittaa viestiä, kun ei vaan inspiroi alkaa tämän enempää etäisyyttä edes perustelemaan. Vai sanoisitteko itse tilanteessani kaverille, että sori mutta ei kiinnosta enää aikuisiällä hengailla noin epäkypsässä seurassa? Ottaisitteko myös muita luettelemani syitä esille vai vetoaisitteko vain tuohon seksin ehdottamiseen? En oikein siis tiedä, miten hoitaa tilanne. Hänen naistaan en tunne, joten häntä en lähde varoittelemaan. Se menee valitettavasti liian monimutkaiseksi ja on huonoja kokemuksia sellaisesta. Usein kun se on nimenomaan viestintuoja jota vihataan, mutta toki harmittaa hänen puolestaan että on tuollaiseen kpäähän sitoutumassa. Miksi vähän joka toisesta miehestä tuntuu paljastuvan jotain tällaista, siis ihan kaverimielessäkin toivottomia? Mitä te tekisitte/sanoisitte?
Kommentit (11)
Ei sinun tarvitse tehdä tai sanoa mitään, eivät miehet varmaan odota kädestä pitoa huonon käytöksensä jälkeen (ahdasmielisyys esimerkiksi). Häivy vaan. Ellet halua toisen kysyessä luetella pari syytä ja sanoa kiitos hei.
Miehen ja naisen kaveruus... utopiaa
No jos sulla on huonoja kavereita niin hankkiudu niistå eroon, ei sulla oo mitään velvollisuutta hengata niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi hengaat koko tyypin kanssa. Taidat olla aika outo ja epätoivoinen. Hyi hitto.
Enkö mä juuri kirjoittanut, että hengailu loppui tähän ehdotukseen...? Jos ei olisi tuota yhteistä kouluhistoriaa, en varmaan olisi kuulumisiakaan vaihtanut. Mutta minusta ihan normaalia ottaa välillä selvää mitä nuoruuden ystäville kuuluu ja minkälaisia ihmisiä heistä on kasvanut. Tai siis tässä tapauksessa jäänyt kasvamatta. Ap
Otetaan nyt esimerkiksi työpaikan naiset.. olemme työpaikalla kavereita enkä ole ikinä edes vihjaillut, tuijotellut, enkä mitään sellaista ihan kohteliaisuudesta näitä naisia kohtaan. Mutta silti miehenä välillä haaveilen seksistä heidän kanssaan koska he ovat viehättäviä ja kauniita, en voi sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Otetaan nyt esimerkiksi työpaikan naiset.. olemme työpaikalla kavereita enkä ole ikinä edes vihjaillut, tuijotellut, enkä mitään sellaista ihan kohteliaisuudesta näitä naisia kohtaan. Mutta silti miehenä välillä haaveilen seksistä heidän kanssaan koska he ovat viehättäviä ja kauniita, en voi sille mitään.
Eihän tuossa mitään varsinaista ongelmaa olekaan, jos et mene mitään ehdottamaan. Eri asia yrittää pettää ja sitten vielä tutustuttaa tämä ”kaveri” kumppaniin.
ap, tämä on klassinen humble brag sinun osaltasi. "joku pitää mua seksikkäänä, mitenköhän mä voisin leuhkia tällä sillai, etten kuulosta siltä"
Se pari kertaa vuodessa taitaa olla pari kertaa liikaa ilman ehdottelujakin. Eiköhän tuo kaveruus ole jo ohi. Minulle on käynyt muutaman kerran niin, että kivana tuttuna pitämäni varattu mies on yhtäkkiä saanut päähänsä. että olisipa kiva kokeilla. Tuttavuus hyytyy siihen itsestään, viimeistään sitten, kun nolo tilanne ei vain unohdu.
"Usein kun se on nimenomaan viestintuoja jota vihataan"
Tämä on klisee ja virhepäätelmä. Tuossa tilanteessa sinä et olisi viestintuoja vaan myös sen liikkeellepanija. Ei ole sinun asiasi käydä kantelemassa.
Kuulostaa lähinnä että ensin tyyppi yritti negata sinua ja sitten saada tällä tavalla. Yritti pelaamalla luoda kipinää kanssasi jota ei ole. Mistä tiedät että hänellä on kaukosuhde? Sekin voi olla osa peliä, jolla nostetaan omaa statusta. Haiskahtaa vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
ap, tämä on klassinen humble brag sinun osaltasi. "joku pitää mua seksikkäänä, mitenköhän mä voisin leuhkia tällä sillai, etten kuulosta siltä"
Mitä leuhkimistä näet siinä, että kaveriksi luultu varattu mies ehdottaa panoa? Lähinnä 😳🤢🤮
-ohis
En ymmärrä miksi hengaat koko tyypin kanssa. Taidat olla aika outo ja epätoivoinen. Hyi hitto.