Onkp yleistä ettei käytetä leivinpaperia?
Mua ällöttää kun anoppi ei käytä leivinpaperia tehdessään ruokaa uunipellillä. Laittaa siis paljaalle pellille lohkoperunat, makkarat, lihapullat mistä ne sit kaavitaan. Ilmeisesti se pesee peltiä kokkaamisen jälkeen, mutta ei se täysin puhdistu. Hyi hitto!!
Kommentit (12)
Samaa tein minä köyhänä opiskelijana. Samoin käytin samaa (kämppikseltä varastettua) foliopalaa reilun vuoden jääkaapissa olevien ruokien päällä. Nykyään käytän leivinpaperia, on se vaan paljon helpompaa. Hygieenian kannalta tuskin eroaa ihan kauheasti sitä, ettei paistinpannun kanssa tule käytettyä erillisiä papereita.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:32"]Mikäs siinä jos haluaa koko ajan olla pelliä hinkkaamassa ja pesemässä
[/quote]
Mutta kun nimenomaan se ei tule puhtaaksi vaan on sellaista "karstaa".
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:35"]Samaa tein minä köyhänä opiskelijana. Samoin käytin samaa (kämppikseltä varastettua) foliopalaa reilun vuoden jääkaapissa olevien ruokien päällä. Nykyään käytän leivinpaperia, on se vaan paljon helpompaa. Hygieenian kannalta tuskin eroaa ihan kauheasti sitä, ettei paistinpannun kanssa tule käytettyä erillisiä papereita.
[/quote]
Leivinpaperi maksaa ehkä euron ja kestää kauan jos ei aina vaihda uutta vaan käyttää vaikka pari-kolme kertaa samaa. Anopilla tää ei kyllä oo rahakysymys.
Ap
Anoppini ei käytä leivinpaperia, mutta pelti on kyllä aina aivan puhdas.
Minä käytän samaa paperia pari kertaa, jos vaikka teen pakastepizzan tai jotain muuta mikä ei paperia sotke.
Osta anopille sellainen kestoleivinpaperi. On siis silikonia ja huomattavasti helpompi pestä kuin pelti. On kuitenkin ekologinen, eikä tule roskaa joka kerta kuten tavallisella leivinpaperilla.
Joissain maissa leivinpaperia ei edes myydä, joten ei se mikään universaali asia ole, että sitä pitäisi käyttää. Niissä maissa (ainakin mitä itse olen nähnyt) voidellaan pellit reilulla rasvamäärällä.
Mä käytin ennen monta kertaa leivinpaperia, mutta nykyään se alkaa olla yhden käytök jälkeen sellaista rapisevaa korppua...
Meille tuli keittiörempan myötä uusi hieno Miele-uuni, jonka käyttöohjeissa erikseen korostetaan, ettei paperia tarvita kuin vain aivan tietyissä tapauksissa. Pellit on pinnoitettu Easy Clean -nimisellä pinnoitteella ja se kyllä tosiaan lähtee puhtaaksi aivan naurettavan helposti eikä noin yleensä edes likaannu. Eikä kyse ole mistään teflonista, pellin päällä voi leikata vaikka veitsellä niitä tekeleitä, sanoo samainen käyttöohje.
Olen sen verran laiska että käytän leivinpaperia.
En oikein jaksa uskoa, että silikonisen leivinpaperin ekologinen jalanjälki olisi pienempi kuin paperisen, tai ainakin sitä täytyy käyttää todella kauan... Muovi mikä
muovi. Mutta voihan se ollakin.
Itse käytän, mutta muistan lapsena miten ranskalaiset paistettiin pelkällä pellillä. Mikähän lie ollut siinä syynä..paperia on varmasti silloinkin ollut olemassa eivätkä vanhempani ole kovin kiinnostuneita ylimääräisestä puunauksesta
Mikäs siinä jos haluaa koko ajan olla pelliä hinkkaamassa ja pesemässä