Pelkään miestäni - mitä teen?
Mieheni on ajoittain minua kohtaan hengenvaarallinen. Hän on muuten mukava ja ihana, mutta saattaa suuttua aivan pikkujutuista, joissa vahingossa sohaisen hänen egoaan. Sain esim. äsken yhdessä yksinkertaisessa sanapelissä paremmat pisteet, niin mies nappasi multa tabletin ja alkoi maanisesti takoa ko. peliä ja väitti, että "ennätykset ovat hänen nimissään".
Olen aiemmin vahingosta viisastunut ja nykyään aina sanon, että hän on fiksumpi ja äkykkäämpi ja kaikin tavoin mua parempi kaikessa, sillä hän haluaa aina olla paras. Hän on muuttunut todella aggressiiviseksi ja vaaralliseksi mua kohtaan, jos vahingossakin olen tehnyt jotain häntä paremmin.
En oikein tilanteiden pakosta voisi erota, mutta säikähdin, kun hän loi "sen katseen" taas. Se tarkoittaa sitä, että hän kostaa mulle sen, että lipsautin sen hyvän tulokseni vahingossa iloissani hänelle. Mikäköhän hänessä on (diagnoosi?), kun hän käyttäytyy noin?
Kommentit (63)
Hän on narsisti. Narsisti ei parane, koska hänellä on paha luonnevamma, joka saattaa olla aivoperäistä. Aivovaurioita ei voi miellyttää eikä rakastaa terveeksi.
"Vaikene kaikesta tästä, ja pakkaa tavarasi." Eli älä jää sopimaan ja selittämään,vaan ota mukaan kaikkein tarpeellisin ja lähde turvakotiin, kun hänen silmänsä välttää.
Äläkä turhaan koe syyllisyyttä ja jätä tekemättä, jos et heti pysty siihen. Mahdollisimman pian.
Outoa on tosiaan sekin, että hänelle olisi hyödyllisempää kehua vaikka ruoanlaittotaitojani, jolloin tekisin entistäkin useammin ruokaa. Sen sijaan erityisen hyvin onnistuttuani hän alkaakin puhua siitä, miten hän itse kuitenkin on se parempi meistä ruoanlaittajana. Samoin se koiran ihailun "kerjääminen" jatkuu juuri niin kauan, että saa koiran innostumaan, mutta silti mä olen se, joka huolehtii koiran perushoidosta; hän napsii vain ne "irtopisteet" (=on se "ykkösisäntä" ja ikäänkuin se rakastetumpi ja paras).
Luepa persoonallisuushäiriöistä (vaikka ihan googlettamalla sanan). Tunnistat varmasti kuvauksista miehesi.
Hän on tosiaan myös aivan naurettavan kateellinen ihan pienistäkin (epäolennaisistakin) jutuista, mikä mielestäni tuntuu oudolta. Hän on myöskin huonohko piirtämään (puhuttiin lapsuudesta ja lapsuuden harrastuksista lähinnä) ja itselläni se on vahvuutena, mutta hän ihan tosissaan alkoi vähätellä kykyjäni ja piti itseään "ainakin yhtä hyvänä". T. Ap P.S. Mies edelleen takoo sitä sanapelia tuolla ja yrittää peitota tulostani. Illemmalla tai vähän myöhemmin hän todennäköisesti kostaa mulle taas egon loukkaamisen. Hän myös jotenkin hautoo ja patoaa katkeruuttaan ja yhtäkkiä räjähtää mulle...ehkä nyt yöllä - ehkä huomenna - ehkä parin päivän päästä. Harmittaa, että lipsautin iloissani asian vahingossa. :/ Ero voisi kyllä olla aiheellinen, mutta ollaan jo ehkä liikaa sitouduttu toisiimme. :/
Ja tosiaan on hän monissa asioissa mua parempi, mutta outoa on tuo, kun hänellä on pakkomielle väkivallankin uhalla olla _kaikessa_ se parempi ja ykkönen, vaikka näytöt todistaisivat ihan muuta.
Mutta siis uhkaako se sua fyysisesti?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:25"]
Hän on tosiaan myös aivan naurettavan kateellinen ihan pienistäkin (epäolennaisistakin) jutuista, mikä mielestäni tuntuu oudolta. Hän on myöskin huonohko piirtämään (puhuttiin lapsuudesta ja lapsuuden harrastuksista lähinnä) ja itselläni se on vahvuutena, mutta hän ihan tosissaan alkoi vähätellä kykyjäni ja piti itseään "ainakin yhtä hyvänä". T. Ap P.S. Mies edelleen takoo sitä sanapelia tuolla ja yrittää peitota tulostani. Illemmalla tai vähän myöhemmin hän todennäköisesti kostaa mulle taas egon loukkaamisen. Hän myös jotenkin hautoo ja patoaa katkeruuttaan ja yhtäkkiä räjähtää mulle...ehkä nyt yöllä - ehkä huomenna - ehkä parin päivän päästä. Harmittaa, että lipsautin iloissani asian vahingossa. :/ Ero voisi kyllä olla aiheellinen, mutta ollaan jo ehkä liikaa sitouduttu toisiimme. :/
[/quote]Mies pitäisi viedä lääkärille, ei tuollainen ole normaalia.
Naurettavaltahan hän kuulostaa, mutta mikä siis tekee hänestä vaarallisen?
Naisen kuuluukin hiukan pelätä miestään.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:25"]Hän on tosiaan myös aivan naurettavan kateellinen ihan pienistäkin (epäolennaisistakin) jutuista, mikä mielestäni tuntuu oudolta. Hän on myöskin huonohko piirtämään (puhuttiin lapsuudesta ja lapsuuden harrastuksista lähinnä) ja itselläni se on vahvuutena, mutta hän ihan tosissaan alkoi vähätellä kykyjäni ja piti itseään "ainakin yhtä hyvänä". T. Ap P.S. Mies edelleen takoo sitä sanapelia tuolla ja yrittää peitota tulostani. Illemmalla tai vähän myöhemmin hän todennäköisesti kostaa mulle taas egon loukkaamisen. Hän myös jotenkin hautoo ja patoaa katkeruuttaan ja yhtäkkiä räjähtää mulle...ehkä nyt yöllä - ehkä huomenna - ehkä parin päivän päästä. Harmittaa, että lipsautin iloissani asian vahingossa. :/ Ero voisi kyllä olla aiheellinen, mutta ollaan jo ehkä liikaa sitouduttu toisiimme. :/
[/quote]
Mulla meni iho kananlihalle. Millä lailla miehesi kostaa? Lyökö hän sinua?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:38"]Naisen kuuluukin hiukan pelätä miestään.
[/quote]
Niin mieskin sanoo. Mutta kysymys kuuluu, että miksi? T. Ap
Pääset ehkä lööppeihin, mut me muistetaan vaan sitten et "sehän ei halunnu erota, koska ne oli niin sitoutuneita toisiinsa". Elämä on valintoja.
En viitsi hänen teoistaan kertoa tarkemmin (väkivaltaista käyttäytymistä, joista ei toistaiseksi ole jäänyt kovinkaan pahoja jälkiä tai tavaroiden särkemistä ja uhkailua). Yksi uusi piirre on se, että hän on liikenteessä pari kertaa laittanut ihan käsittämättömästi jarrut pohjaan kesken kovan vauhdin, jolloin tavarat ovat lennelleet autossa lattialle ja ilman turvavöitä olisi käynyt pahasti. Lähinnä olen vähän satuttanut niskaani. Hän vain on tehnyt sen, jos keskustelu on mennyt oudoille raiteille automatkan aikana.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:38"]Naisen kuuluukin hiukan pelätä miestään.
[/quote]
Niin mieskin sanoo. Mutta kysymys kuuluu, että miksi? T. Ap
[/quote]
Koska sillä tavalla mies säilyttää ikäänkuin asemansa johtajana. Nainenkin tykkää pohjimmiltaan olla hiukan alapuolella ja tuntea itsensä heikoksi. Miehen pitää olla tietysti myös turvallinen, jotta nainen voi tuntea olevansa turvassa esim. ulkopuolisilta miehiltä.
Kaikilla aggressiivisilla ja pelkoa herättävillä miehillä on aina vähintään yksi nainen.
Alkaako sinun miehesi nimi A:lla??
Alkaako sinun miehesi nimi A:lla??
Hän haluaa olla mua parempi myös "naisten hommissa", kuten ruoanlaitossa. Kun kerran tein molempien mielestä superhyvää ruokaa, hän sanoi, että se oli hyvää, mutta hän on kuitenkin meistä se parempi kokki (totuus on, että hän on keskinkertaista huonompi ruoanlaittaja ja tekee harvoin ruokaa). Hän myös mustamaalaa mua sukulaisille ja jopa koirani silmissä hän haluaa olla se, joka hemmottelee ja antaa herkkupaloja enemmän, jotta koirani olisi innostuneempi hänestä kuin minusta.