Miten työtön maksaa muuttokustannukset?
Muutan yli 200 kilometrin päähän työpaikan perässä mutta olen peruspäivärahalla eikä minulla ei ole rahaa säästössä tällaista varten. Haluaako joku kertoa pari-kolme paikkaa mistä työtön saisi (ilman takaajia) lainaa n. 1000 euroa vuokratakuuta ja ensimmäisen kuukauden vuokraa varten?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:09"]Muutan yli 200 kilometrin päähän työpaikan perässä mutta olen peruspäivärahalla eikä minulla ei ole rahaa säästössä tällaista varten. Haluaako joku kertoa pari-kolme paikkaa mistä työtön saisi (ilman takaajia) lainaa n. 1000 euroa vuokratakuuta ja ensimmäisen kuukauden vuokraa varten?[/quote]
Visalla?
Pikavippi. Nykyisin vissiin saa "kulutusluottona" isohkoja summia, jos luottotiedot löytyy.
Neuvonahan tämä on paska, mutta fakta.
Työkkäristä saa muuttotukea melko ruhtinaallisesti. Tai mä ainakin sain v. 2008. Olikohan niin että kun muutin työn perässä toiselle paikkakunnalle, sain kolmelta ekalta kuukaudelta työttömyyskorvauksen, siis palkan lisäksi, iha vaan muuttoavustuksena.
Itseasiassa työkkäri ei korvaa kun osan ensimmäisen kk:n vuokrasta eikä sossu ota tähän mitään osaa. Olen kysynyt.
Riippuu kunnasta rakkaat! Osa kunnista maksaa iloissaan kun pääsee eroon elätistä!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:14"]
Työkkäristä saa muuttotukea melko ruhtinaallisesti. Tai mä ainakin sain v. 2008. Olikohan niin että kun muutin työn perässä toiselle paikkakunnalle, sain kolmelta ekalta kuukaudelta työttömyyskorvauksen, siis palkan lisäksi, iha vaan muuttoavustuksena.
[/quote]
Juuri näin. Jos muuttaa noin kauas, saat jopa 700 e muuttokustannusten korvausta ja lisäksi jopa 4 kk ajan matka-avustusta, jonka määrä on sama kuin työmarkkinatuen
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:14"]
[/quote]
Juuri näin. Jos muuttaa noin kauas, saat jopa 700 e muuttokustannusten korvausta ja lisäksi jopa 4 kk ajan matka-avustusta, jonka määrä on sama kuin työmarkkinatuen
[/quote]
Mä muutin 150km enkä muista saaneeni erillistä muuttokustannusten korvausta, ja 3 kuukaudelta sain korvaukset palkan päälle. Mut kai toi riippuu tilanteesta?
t. 5
Voooooooih ystävät rakkaat kun olen jo jutellut niin sossun kun työkkärin kanssa ja ne on kuten sanoin melko nihkeitä rahojen kanssa. Mitä sitten pitäisi tehdä, lähteä kantelemaan työkkäristä ja riidellä kuukausikaupalla niistä rahoista? Eipä lämmitä sitten kun saan ne takautuvasti kun työpaikka on mennyt jo ajat sitten. Teen kantelun joka tapauksessa mutta ensimmäinen ja tärkein asia järjestyksessä on miten hoidan muuton.
Tee hakemus työkkäriin muuttoavusta. Jos ei onnaa niin sossu kyllä voi maksaa puolestasi vuokravakuuden kun vain teet hakemuksen oikein. Toimii siis takaajana näin olen ymmärtänyt. Tsemppiä!!! Itsekin jos töitä saisi...
10 vastausta ja vain yksi joka vastaa ap:n alkuperäistä ideaa...
Eikö sinulle todellakaan ole te-keskuksessa kerrottu mitään muuttoavustuksesta? Otapa selvää, saako sitä peruspäivärahalla oleva.
Etsi ihan itse ne pykälät, sillä ei työkkärin väen tarvitse niitä tietää.
Sossu maksaa. Maksaa huonekalut ja muut tarvikkeet. Hakemusta vain eteenpäin. Ilmaista rahaa \o/