Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskiraskausko "ihanaa odotusaikaa"?

Vierailija
05.07.2014 |

Alkuraskauden pahoinvoinnit on helpottaneet ja nyt kun ollaan toisella kolmanneksella pitäisi olla aikaa nauttia raskaudesta.

Olen viikolla 23 ja en kyllä ymmärrä miten tästä raskaudesta selviän. Maha tuntuu jättimäiseltä, syödä pitäisi minimaalisia annoksia, koska normaaleista tulee järkyttävän täysi olo ja ummetus. Hengittäminen on hankalaa ja raskasta, ei voisi kuvitellakaan, että pystyisin makaamaan selälläni jalat suorassa, koukussa menee ehkä 5min. Kurkkua kuristaa. Välistä supistaa niin, että on hankalaa seistä suorassa, onneksi kivuttomasti. Nivusissa ja peräpäässä tuntuu painetta. Välillä tulee n. kolmen päivän päänsärkyjaksoja. Sylkeä erittyy normaalia enemmän ja välillä tuntuu että tukehdun siihen. Onneksi mulla ei ole ollut pahoja liitoskipuja, mutta esim. jo tunnin seisoskelu voi aiheuttaa ihme lihaskipuja, esim pari päivää sitten vatsan sivuilla olevat lihakset kipeytyivät kun olin seisonut muutaman tunnin. Nukun huonosti, koska juoksen edelleen jatkuvasti vessassa, normiyönä 3-5 vessareissua. Herään myös painajaisiin.

Käytössä on jo tukivyötä sun muuta, ilman mainittavaa apua. Mites tästä eteenpäin? Vielä on n. puolet raskaudesta edessä. Ennen raskautta luulin olevani hyvässä kuosissa, mutta en sitten tainnut ollenkaan. Hengästyn esim. kun kiipeän portaita neljänteen kerrokseen.

Onko olonhelpotusvinkkejä? Tulevat helteen kammottavat, koska jo toukokuun hellejakson aikana jalat turposivat kauheasti, nyt en ole sentään kärsinyt turvotuksesta.

Lapsi on toivottu tietenkin, mutta en todellakaan tajunnut että raskaana on oikeasti näin raskasta. Tuntuu, että muut eivät ole raskaudesta moksiskaan, ainoastaan vaan maha (vähän) kasvaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Samoja asioita täällä mietitään. Mikä ihmeen keskiraskauden helppous? Samoja raskausoireita täälläkin, ei mitään käsitystä miten ihmeessä mä selviän loppuajan.

Täältä ei siis mitään apuja, tsemppiä vaan ja samoja tuntemuksia. Paras (ei hyvä) ohje se, että lepää, älä stressaa, oireet loppuvat aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla