Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helppoa ruokaa voisi kokata ulkomaalaisille?

Vierailija
05.07.2014 |

Hei! Olen au pairiksi menossa ja perheen toiveena oli että kokkaisin perheelle jotain suomalaisia ruokia. (ja jotain muutakin). Mitä hyvänmakuisia, suht helposti valmistettavia ruokia sitä voisi valmistaa jotka maistuisivat myös perheen lapsille?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:07"]

Asun itse USA:ssa ja kun lapsilla on vieraita arkena, heille ei maistu samat arkiruoat kuin meille.

Keitot menee, mutta liemi jää lautaselle.

Perunoita ei kuorita, kuoret syödään.

Makaroonilaatikko menee kaikkineen.

Pannari mansikkahillolla ja kermavaahdolla on suosikki, sitä jopa pyydetään.

Kalaa moni ei halua syödä ollenkaan.

Spagettikastike jossa jauhelihaa...liha jää syömättä.

Kun lapsen korealainen kaveri on meillä, se syö ihan kaiken, paitsi makeasta ei pidä.

Hollantilainen kaveri taas on todella nirso, jos ei parmesaanijuusto ole juuri raastettua, siihen ei voi koskea. Samoin jos on säilykepersikoita vaikka kakun päällä, niitä ei saa syödä, mamma kieltänyt. Koettaa opettaa minua ruuanlaitossa ja on jopa tietysti minua parempi siinä (not).

Eli miten nyt vaan meneekään, kaikille ei kelpaa sun tai mun pöperöt koskaan.

Onnea kuitenkin matkaan!!

[/quote]Hyi mitä lapsia

Vierailija
22/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä suomessa syödään lähinnä outoa ja pahaa ruokaa, jos nyt puhutaan näistä keitoista (esim kesä ja herne) ja kaikenmaailman sienikastikkeista, punajuuripihveistä jne.

Esim lihapullat ja se makaronilaatikko yms saattaisi vielä olla ok, jos ei ole sitä mautonta mössöä mitä suurimmalla osalla on.

Miten olisi kansainvälisemmät ruoat, mutta siten miten niitä suomessa syödään? Esim. juuri ne lihapullat ja vaikka perunamuusi.

Tuomitkaa ja alapeukuttakaa vaan, mutta painotan edelleen viestin alkua; minun mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ahvenfileitä tai poronlihaa ei ehkä saa Saksasta jokaisesta kaupasta....kanttarellejä aika harvoin, makkarakin erilaista, eli miten saa suomalaista ruokaa kunkin maan tarvikkeista?

Vierailija
24/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran joudut paivallisen tekemaan niin ala tarjoile pelkkaa keittoa, se on muualla kuin Suomessa alku (tai lounas-)ruoka, perhe jaa odottamaan paaruokaa.

Salaatti aina eri lautaselle kuin paaruoka, noita kahta ei sotketa samalle.

Vierailija
25/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kaalikääryleitä ja tarjoa puolukkahillon kanssa. Jälkiruoaksi pannukakkua.

Vierailija
26/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelipullasta pidetään yleensä kovasti joten korvapuustit on hyvä leipasta ulkomaalaisille. Googletappa myös vaikka Ahvenanmaan pannukakku niin saat samaa makua ja uskoisin saksalaisille maistuvan. Lihapullat tietty, mutta muunnoksena vaikka lihamureke. Ja kalaa voisit laittaa myös, esim. lohipiirakka varmaan maistuis salaatin kanssa. Ja jotain marjoista! Vaikka kiisseliä.

Vierailija
27/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Saksassa kelpaa varmaan ihan kaikki. Peruna on tuttu jne. Lapsille kautta maailman menee yleensä pastaruoat. 

Vierailija
28/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

bigmac ja kebab ranskalaisilla

Vierailija
29/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeiton ystävät näemmä paikalla :) No tosiaan maitopohjaiset ei välttämättä ole hyvä idea, ainakin pitää kysyä ensin se melko yleinen laktoosi-intoleranssi. Olen kyllä joskus tehnyt kalakeittoakin maitopohjaan.

Perinteisesti noi kokit kait tarjoaa jotain marja- tai riistaruokia kun pitää suomalaista tarjota.

Joulukinkkua ei taida muuten muualla olla. Yksi sukulainen kertoi, että pitää ostaa joku "sian jalka" ja suolata se itse jos sitä haluaa jouluna.

Vierailija
30/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa korvapuustit, mamman marjapiirakkaa, lohi medaljongit ( tää leikkaus ei ole ulkomaillakauhean tuttu), karjalanpaisti, ja merimiespihvit. Pannukakku myös ja letut.  ja perinteinen täytekakku, on erilainen kun saksalaiset leivonnaiset.

Vierailija
31/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisi olla paras ensin kuunnella perheen toivomuksia, jospa ovat yhta ruokarajoitteisia kuin standardi suomalaisperhe ;).

Vierailija
32/32 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan