Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy&Vastaan: Parisuhteessa paljon (liikaa) juova mies vastailee

Vierailija
05.07.2014 |

Asiallisiin kysymyksiin vastailen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia helvetisti, toivon todella et saat asias kuntoon, alkoholistin läheisenä riipasee kattoo tota ku ei voi mitenkään auttaa..

Vierailija
22/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:29"]

voimia helvetisti, toivon todella et saat asias kuntoon, alkoholistin läheisenä riipasee kattoo tota ku ei voi mitenkään auttaa..

[/quote]

Kiitos. Itsestä se pitää lähteä. Mun pitää ilmeisesti joku menettää ensin aivan kaikki tai päätyä hautaan. Siinä vaihtoehdot raitistumiseen - ainakin mulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:18"]

Parisuhde juomisen takia karilla, siksi jatkan

Huomaatko tässä mitään ristiriitaa?

Huomaan... todellakin!

Vierailija
24/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:21"]

Eikö olisi rakastava teko sanoa puolisolle, että lähtee menemään jo nyt, kun (toivottavasti) vielä kelpaa jollekulle ja voisi perustaa uuden elämän erossa teidän viinanhajuisesta helvetistänne? 

[/quote]

Kyllä olisi ja olen sanonut. Ei halua jättää vielä. ap

[/quote]

Mikset lähde itse kun olet kerran noin jalomielinen?

Vierailija
25/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon rakkautesi olevan vahvempaa kuin viinan. Sinun tulisi ammattisikin vuoksi ainakin vähentää juomista, puhumattakaan teidän yhteiselämän.

Aina ei katko ole oikein paikka, mikä auttaa raitistumaan. 

Vierailija
26/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:21"]

Eikö olisi rakastava teko sanoa puolisolle, että lähtee menemään jo nyt, kun (toivottavasti) vielä kelpaa jollekulle ja voisi perustaa uuden elämän erossa teidän viinanhajuisesta helvetistänne? 

[/quote]

[/quote]

Mikset lähde itse kun olet kerran noin jalomielinen?

[/quote]

En ihan oikeesti tiedä. Varmaan joku pienen pieni itsesuojeluvaisto vielä jäljellä... et sit se ois menoa myös mulle. Nyt haluan vielä nähdä jonkun toivon horisontissa! Itsekkyyttä on joo, tiedän.

Vierailija
27/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette vaimon kanssa? Monta vuotta juominen on ollut ongelma ja kauan olette olleet yhdessä?

Vierailija
28/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ehkä ainakin näyttää tämän viestiketjun puolisollesi? Sanot ettet osaa puhua tunteistasi, mutta kirjoitat niistä kyllä oikein hyvin.

Vierailija
29/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vaihtoehtoja.

Menettäisit lapsesi ellet pysty lopettamaan juomista. Kumman valitset?

Vierailija
30/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä se korkki kiinni. Lopullisesti.

Vierailija
31/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä seksielämää? En mä ainakaan haluais panna haisevan, räpeltävän lahnan kanssa...

Vierailija
32/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38v ja puoliso 34v.

Juominen ollut enemmän tai vähemmän ongelma jo 10v. Itse sanonut ensimmäisen kerran olevani alkoholisti noin 1,5 vuotta sitten AA:ssa (joka ei toiminut mulla Jeesustelun takia).

"Voisit ehkä ainakin näyttää tämän viestiketjun puolisollesi? Sanot ettet osaa puhua tunteistasi, mutta kirjoitat niistä kyllä oikein hyvin."

Mun suurin ongelma. Osaan kirjoittaa, en puhua. Voisi olla tosi hyvä idea tai sit ruveta vaan kirjoittamaan omia ajatuksia täysin avoimesti paperille ja näyttää omalle rakkaalle. Rakastan siis häntä todella... kierre vienyt erilleen. 

"Menettäisit lapsesi ellet pysty lopettamaan juomista. Kumman valitset?"

Pojan. Ei ole kahtasanaa. Mut yhä kuvittelen harhoissani, että kaikki on mahdollista pitää...

Vierailija
33/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:02"]

Onko teillä seksielämää? En mä ainakaan haluais panna haisevan, räpeltävän lahnan kanssa...

[/quote]

On edelleen. Onneksi. Ehkä syitä, miksi kumppanini pitänyt mut :( Kun en kännissä edes yritä - tiedän silloin paikkani ja vetäydyn syrjään ja kauaksi ns "omaan maailmaani". Olen kännissä yrittänyt ja saanut juuri tuon vastauksen minkä kirjoitit (ja tajuan ihan täysin) - siksi juodessani "vetäydyn" omiin oloihini eli en halua haista, räpeltää tai olla tiellä...

Vierailija
34/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saa siis ihan suoraan sanoa mulle pahastikin. Humalassa, joten ymmärrän paremmin kuin krapulassa suoraa puhetta!

Toisaalta, jos jollain teistä sama tilanne kotona niin kysykää... en anna ohjeita, kerron miten itse alkoholistina näen asiat! ap

Vierailija
35/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin itsekäs? Jätä nainen, anna hänelle mahdollisuus normaaliin elämään ja perheeseen, kenties. Itsehän näitä et voi/halua/pysty tarjoamaan kun viina on rakkaasi.

Vierailija
36/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:15"]

Miksi olet noin itsekäs? Jätä nainen, anna hänelle mahdollisuus normaaliin elämään ja perheeseen, kenties. Itsehän näitä et voi/halua/pysty tarjoamaan kun viina on rakkaasi.

[/quote]

Niinkuin kirjoitin. Olen antanut mahdollisuudun jättää mut... ihan oikeesti. Itsekäs olen siinä mielessä, että en voi jättää koska yrittänyt ja mulle sanottu "että älä jätä mua". Ehkä mussa on jotain hyvää vielä jäljellä - en tiedä!!

Vierailija
37/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:15"]

[/quote]

Niinkuin kirjoitin. Olen antanut mahdollisuudun jättää mut... ihan oikeesti. Itsekäs olen siinä mielessä, että en voi jättää koska yrittänyt ja mulle sanottu "että älä jätä mua". Ehkä mussa on jotain hyvää vielä jäljellä - en tiedä!!

[/quote]

Pointti onkin siinä, että annat toiselle mahdollisuuden elämään jota et voi tarjota pulloinesi.

Vierailija
38/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kommenttia laittanut tänne,mutta alkoholistin aikuisena lapsena,haluan kertoa sinulle.

Käy lukemassa alkoholismin vaiheet(sivaltaa sinua alkoholistia pahasti)

Ei auta katkot eikä lässyttelyt.

Isääni tehosi Naantalin hoito myöhäisvaiheessa.Mene sinne jos et halua lapsesi suunnittelevan salaa 15vuoden päästä hautajaisia sinulle.

Arvaa mistä Tietää et alkoholisti valehtelee:

Se avaa suunsa..:-D

Sitten ku tää naurattaa raitistuneena,oot tervehtymässä.

Tsemppiä !

Vierailija
39/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ollut alkoholistin puoliso, ja tiedän mitä se on. SE SATTUU. Ex puolisoni on menettänyt jo paljon, ammatin, auton, avioliiton ja lapset. Niiden menetystä itkee tänä päivänä, samoin yksinäisyyttä. Vaan sinä itse voit tehdä asialle jotain. Läheisesi voivat tukea sinua tiettyyn pisteeseen asti, loputtomiin eivät jaksa, sairastuvat itse. Apua ja tukea on saatavilla jos sitä haluat. Sinun on vaan myönnettävä selvinpäin tarvitsevasi sitä ja mentävä hoitoon. Ja totuus on että noin et voi loputtomiin jatkaa. Tee se nyt, ettet kadu huomenna.

Vierailija
40/40 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lähtee kortti, ei tartte jatkaa sit enää yrittämistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan