Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä hitolla saan irti itestäni vielä seuraavat asiat:

Vierailija
05.07.2014 |

-Pimeästä kellarista mopin haku (lamppu palanut, vettä nilkkoihin, joo tiedän, pitäisi taas pumpata ne pois ja voittaa lotossa)

-Olkkarin ja keittiön järjestely

-Olkkarin ja keittiön imurointi ja lattioiden pesu

Ei kuulosta kauhean isolta jutulta, mutta nyt on tsemppi hukassa!

Auttakaa!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tänään vielä noi sun pitäis tehdä? Miks ihmeessä? Kuule istuhan klo. 21 sohvalle ja ala katselemaan neloselta leffaa Naiset, on hyvä. Ja ota vaikka kuppi teetä tai jos on jotain vahvempaa. Rentoudut tän loppuillan ja huomenna jatkat.

Vierailija
2/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun huomenna puoliltapäivin olisi tulossa vieraita :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräät sit vaikka klo 9 ja teet loppuun silloin. Mitäs oot koko päivän tänään tehnyt, jos et tähän mennessä ole siivousta loppuun saattanut?

Vierailija
4/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä? Kellarissa vettä nilkkoihin? Missä ihmeen loukossa sä oikeen asut? Eiks tollanen aika nopeesti aiheuta vakavia homeongelmia? Vai siis onks tää joku provo taas?

Vierailija
5/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän laiskotellut tänään :(. Aloitin kyllä siivouksen, mutta innostuin siivoamaan lasten huonetta, mikä ei kyllä olis ollut kriittinen tälle päivälle. Osa olkkarista on kyllä onneksi jo järjestelty. Sain äsken imuroitua olkkarin, nyt pitäis mennä sinne pelottavaan kellariin. Että se onkin pelottavaa! Sit mä pesen tän olkkarin lattian ekan kerran (on niin paskainen että vaatii varmaan toisenkin pesun, huoh) ja sit isken keittiön kimppuun!

Kiitti muuten leffavinkistä, pistin nauhoitukseen :)

ap

Vierailija
6/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tahtoisin myös järjestellä, lähettäkää mullekin energiaa ja inspistä!

Vierailija
7/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppii hei seiska! Järkkäät nyt ees vähän, jos vaikka innostuisit! Mä sain olkkarin lattian nyt pestyä, jeee!

ap

Vierailija
8/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile piriä

Vierailija
9/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:40"]

Siis mitä helvettiä? Kellarissa vettä nilkkoihin? Missä ihmeen loukossa sä oikeen asut? Eiks tollanen aika nopeesti aiheuta vakavia homeongelmia? Vai siis onks tää joku provo taas?

[/quote]

Rintamamiestalossa asun. Kellari on parin neliön betonihommeli jossa ei ole mitään. Sadevesi vuotaa vesimittarin juuresta. Mulla ei vaan nyt ole varaa sitä korjauttaa, joten pumppailen sitä aina tyhjäksi. Näillä mennään, ei voi muuta.

ap

Vierailija
10/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh minäkin laistoin siivouksesta. Olevinaan on niin vaikee imuroida vauvan kanssa vaikka kyllähän se onnistuis. Selvisin sentään pyykkisirkuksesta ja mullahan on kaikki päivät aikaa siivota äitiyslomalla. :)

Vierailija
11/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vinkki, miten itse motivoidun siivoamiseen (suorastaan jynssäämiseen). Katson telkusta jonkun "Himohamstraajat" tai "Siivoushullut" tms. ohjelman, jossa jonkun kämppä on aivan oksettavassa kunnossa. Kun tuota hetken katsoo ja sitä epätoivoista siivousyritystä, kummasti tulee hirveä tunne, että oma kämppä on kohta saman näköinen. Jo puolessavälissä ohjelmaa olen pesemässä vessaa tai jynssäämässä keittiötä.

Vierailija
12/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:40"]

[/quote]

Rintamamiestalossa asun. Kellari on parin neliön betonihommeli jossa ei ole mitään. Sadevesi vuotaa vesimittarin juuresta. Mulla ei vaan nyt ole varaa sitä korjauttaa, joten pumppailen sitä aina tyhjäksi. Näillä mennään, ei voi muuta.

ap

[/quote]

Siis ymmärrätkö ollenkaan millaisia ongelmia tuon luokan kosteusvshinko aiheuttaa? Siis jos se kellari on talon alla ja osa rakennuksen perustuksia, lopputulos on pian se, että kosteusvauriot on niin laajoja, että niiden korjauskustannukset ylittää rakennuksen myyntiarvon. Että onnea vaan valitsemallasi tiellä.

Vierailija
13/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Onnea tässä on tarvittu muutenkin :). Kellari ei ole asuintilaa. Kaksi vuotta tässä asunut eikä edes flunssia. Maakosteutta noihin kellareihin tulee muutenkin, mutta joo, tuo mun kellarin kosteus ei nyt ihan maakosteudeksi mene.

Keittiö siivottu ja lattia pesty, hyvä minä! Vielä pitäis pyykit laittaa ja sitten vois rauhottua :)

ap

Vierailija
14/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:33"]Kiitos! Onnea tässä on tarvittu muutenkin :). Kellari ei ole asuintilaa. Kaksi vuotta tässä asunut eikä edes flunssia. Maakosteutta noihin kellareihin tulee muutenkin, mutta joo, tuo mun kellarin kosteus ei nyt ihan maakosteudeksi mene.

Keittiö siivottu ja lattia pesty, hyvä minä! Vielä pitäis pyykit laittaa ja sitten vois rauhottua :)

ap

[/quote]

Eli siis mielestäsi on ihan normitilanne, että maanvastaisissa tilloissa on vettä? Kerrotko sitten, kun kerran rakennustekniikan DI tai jopa tohtori tunnut olevan, että miksi nykyaikaisissa rakennuksissa vaivaudutaan kosteuseristämään maanpaineseinät, jos kerran on ihan ok, että sisään tulee vettä?

Vierailija
15/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole sanonut olevani mikään rakennusalan ammattilainen. Olen vain helvetin väsynyt ja persaukinen nainen, joka asuu tässä yksin ja tiedostaa riskit.

Koitin sanoa, että tämä talo on tässä tälleen ollut 60 vuotta eikä ongelmia ole ollut. Korjautan heti vuotokohdan kunhan mulla siihen on rahaa.

ap

Vierailija
16/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:33"]Kiitos! Onnea tässä on tarvittu muutenkin :). Kellari ei ole asuintilaa. Kaksi vuotta tässä asunut eikä edes flunssia. Maakosteutta noihin kellareihin tulee muutenkin, mutta joo, tuo mun kellarin kosteus ei nyt ihan maakosteudeksi mene.

ap

[/quote]

Eli siis mielestäsi on ihan normitilanne, että maanvastaisissa tilloissa on vettä? Kerrotko sitten, kun kerran rakennustekniikan DI tai jopa tohtori tunnut olevan, että miksi nykyaikaisissa rakennuksissa vaivaudutaan kosteuseristämään maanpaineseinät, jos kerran on ihan ok, että sisään tulee vettä?

[/quote]

Ei ap, mutta perusvesikaivo on ratkaisu ongelmaan. Eli pumpataan vain vesi pois ennenkuin on lattialla nilkkoja myöden....ihan arkipäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä