Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni haluaa, että lapsemme nimeksi tulee Arvi Kotivalo!

Vierailija
05.07.2014 |

Mitä ihmettä, siis Kotivalo? Ihan hirveä. Miten saan puhuttua miehelleni järkeä? Hän on ihan ehdoton noiden nimien suhteen, haluaa kuulemma hienot ja perinteiset nimet lapselle. Mutta onhan mullakin, lapsen äidillä, oltava sanavaltaa etunimiin! Mies on melkeinpä suuttunut jos olen yrittänyt ehdottaa muita nimiä. Lähestulkoon oksettaa tuo Kotivalo varsinkin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:32"]

Kotivalo on ollut 6 ihmisellä. Nykyisenä nimenä ei kenelläkään, saako enää edes antaa. Mikä perinteinen nimi se sellainen on?

[/quote]

Katsoit sukunimenä olleita. Etunimenä lähemmäs 300kpl.

Vierailija
22/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin suvusta löytyy tuo Kotivalo :) tosin olen itse myös asunut Kotivalo -nimisessä opiskelija-asunnossa, niin en enää sitä haluaisi omalle lapselleni toiseksi nimeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivalo! Voi että miten lämmin ja kotoisa nimi, ihana :)

Vierailija
24/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on Kotivalo, pojan kolmas nimi. Hyvä, kaunis, vanha nimi! Eipä ole tullut kiusaamista, kun harvoin koko nimeä kysellään..ja kun on aikuinen, nimi herättää lähinnä ihastusta :-)!

Vierailija
25/48 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvi varmaan ihan ok, mutta Kotivalo menee ääliönimien kärkeen. Olkoon perinteinen, ei se siitä kaunista tee :D

Vierailija
26/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eihän toista nimeä tarvitse juuri milloinkaan käytännössä kertoa ja käyttää jollei halua. Tuskin siitä siis kiusaamisen aiheeksi on.

Vierailija
27/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava nimi! Etunimenä/kutsumanimi Kotivalo ois erikoinen, mutta hyvä toisena nimenä.

Harvoinhan tota toista nimee missään tarvii. Ite en tiä varmaan yhdenkään kaverin muita nimiä eikä nekään taida tietää kuin mun etunimen.

Vierailija
28/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tossa vaiheessa vähän ilkeä ja sanoisin että kun kerta lapsi saa miehen sukunimen, niin minä päätän etunimestä.

Kotivalo? eihän se ole edes nimi!

Vierailija
29/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tuokin perustelu, että ei kolmatta nimeä käytetä koskaan. Maailma on täynnä kivoja nimiä ja sitten pitää valita piiloteltavaksi joku. Antakaa lapselle normaali nimi.

Vierailija
30/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tuokin perustelu, että ei kolmatta nimeä käytetä koskaan. Maailma on täynnä kivoja nimiä ja sitten pitää valita piiloteltavaksi joku. Antakaa lapselle normaali nimi.

Tuohan on nimenomaan normaali, koska normaali tarkoittaa normin mukaista. Sitähän Arvi Kotivalo tietenkin on, koska ovat nimiksi hyväksytty sadoille.

Vierailija
31/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvi on kiva nimi. Tulee mieleen Arvi Lund, joka on valloittava ja lämmin ihminen.

Vierailija
32/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi laittaa modernimpi versio, esimerkiksi Arvi Ledivalo.

Vierailija
33/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nimen puolustelijat on hassuja. Ei heistä kukaan itse laittaisi lapselleen nimeksi kotivalo mistään hinnasta. Se on vaan niin fiiniä esittää tykkäävänsä vanhoista antiikkinimistä. Tulee niin ylempiluokkainen olo.

Vierailija
34/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy sanoa että miehelläsi on harvinaisen karmea nimimaku. Arvi Kotivalo kuulostaa joltain sketsihahmolta tai Ikean tuotteelta 😂

Vierailija
35/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako nimeksi antaa myös Tuikkulyhty, Kattolamppu tai Ajovalo?

Vierailija
36/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä antaisi omalle lapselle tuollaista nimeä. Onhan se erikoinen, mutta se ei ole yhtä kuin hyvä. Sen sijaan pidin kyllä wikipedian sivuilla mainitusta muunnelmasta Mesiwalosta. Se kuulostaa hauskalta ja muistuttaa enemman etunimeä. Kotivalo kuulostaa ihan sukunimeltä.

Vierailija
37/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Arvi Erämies (on oikea etunimi muuten),

tai Arvi Lindinvalo

tai sitten ihan muualta eli: Tauski Vaimonhakkaaja

Vierailija
38/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana!

Varsinkin tuo jonkun ehdottama Arvi Aleksi Kotivalo. Meillä on tyttö, mutta Kotivalo kävi mielessä, jos olisi tullut poika. Siis nimenomaan toisena tai kolmantena nimenä.

Vierailija
39/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea nimi. Ehkä jonkun kolmannen rimmaavan nimen vielä lisäisin.

Vierailija
40/48 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako nimeksi antaa myös Tuikkulyhty, Kattolamppu tai Ajovalo?

Öhö-öhö, siehän vitsikäs olet.