Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ok häämenuu?

Vierailija
27.06.2014 |

Karjalanpaisti, uunijuurekset ja muusi, puolukkahillo. Lihapullia, kasvispihvejä ja kreikkalaista salaattia, hiivaleipää ja yrttivoita. Kakkukahvit, täytepitkoa ja sulhasleipiä. Pieni on budjetti, vieraita n.30-40

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
2/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä mennään sitten :) -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää jonkinlainen karkkibuffet.

Vierailija
4/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites juomat? Laittaisin kyllä höyrytettyjä kasviksia uunijuureksien tilalle.

Ja tummaa leikpää myös vaalean rinnalle. Ja joku ihan perus vihreäsalaatti.

Vierailija
5/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Itse olen makean ystävä, joten ehdotan lisää valinnanvaraa kahvipöytään?

Vierailija
6/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali lounasbuffet siis. En näe kovin juhlavana, mutta maittavaa ruokaa kuitenkin.

Vierailija
7/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin juhlava ruoka, mutta jos tilaisuus on muutenkin arkinen niin sopii. Onko teillä kasvissyöjiä tulossa vieraiksi? Heillekin pitäisi tarjota jotain proteiinipitoista, vai onko kasvispihvit esim pavuista? Yleensä ovat juureksista. Kai ruoka tehdään itse eikä ole mitään eineksiä?

Vierailija
8/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tylsä, mutta varmaan täyttävä ja halpa.

Vierailija
9/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sekä karjalanpaistia että lihapullia?

Vierailija
10/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Suvun ja lähimpien ihmisten kesken tilaisuus. Lisätään tummaa leipää juu ja jokin lisä kahvipöytään, unohdin mainita karjalanpiirakat ja munavoin. Lihapullat o lähinnä lapsille mutta niitä tehdään reilusti kun monet aikuisetkin kuitenkin ottaa :) Juomana on maito, piimä, vesi, kotikalja ja mehu. Itse teen kaiken. Kasvispihvit teen anopin reseptillä kun saan sen, en ole ihan varma mitä niihin tulee.. ap

Vierailija
11/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin mielelläni.

Itse lisäisin vielä savulohta, ehkäpä lihapullien tilalle.

Vierailija
12/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko salaatti olla vaikka suomalainen leipäjuustosalaatti. Vähän hassu yhdistelmä on kreikkalainen salaatti ja karjalanpaisti.

Vierailija
13/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä karjalanpaistia häissä. Joskus ollut ok, mutta ei enää nykyaikana. Muuten ok tarjottava.

Vierailija
14/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti sen takia että vieraat ovat pääosin vanhempaa väkeä. Itse söisimme ja tarjoaisimme esim. kanakastiketta tms. mielummin. Tuo salaatti on siis vihersalaatti ja fetat, oliivit ja sipuli on sitten eri kulhoissa. -ap

Vierailija
15/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat sopivat hyvin, samoin vaalea leipä. Vanhempia ihmisiä varten karjalanpaistia, maksaisiko sen lisäksi kanakastike lisäksi liikaa? Tai jos sitä tekee hieman enemmän ja laittaa sen karjalanpaistin jälkeen, niin ei mene välttämättä niin paljon.

Vierailija
16/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 19:52"]

Ei ole kovin juhlava ruoka, mutta jos tilaisuus on muutenkin arkinen niin sopii. Onko teillä kasvissyöjiä tulossa vieraiksi? Heillekin pitäisi tarjota jotain proteiinipitoista, vai onko kasvispihvit esim pavuista? Yleensä ovat juureksista. Kai ruoka tehdään itse eikä ole mitään eineksiä?

[/quote]

Minä ainakin rakastan nimenomaan kasvispihvejä, jotka on tehty juureksista! Olen vegaani enkä yhtään panisi pahitteeksi jos olisi vegaanisia juureksista tehtyjä kasvispihvejä. En ymmärrä tätä nykyistä proteiinivillitystä. Ei jokaisessa ateriassa tarvitse olla valtavaa määrää proteiinia. Ei siihen kuole jos ei joka aterialla ole jotain suurta proteiinilähdettä.

Vierailija
17/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 16:22"]

Karjalanpaisti, uunijuurekset ja muusi, puolukkahillo. Lihapullia, kasvispihvejä ja kreikkalaista salaattia, hiivaleipää ja yrttivoita. Kakkukahvit, täytepitkoa ja sulhasleipiä. Pieni on budjetti, vieraita n.30-40

[/quote]

Paljon perit vierailta osallistumismaksua?

Vierailija
18/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:18"]

Voisiko salaatti olla vaikka suomalainen leipäjuustosalaatti. Vähän hassu yhdistelmä on kreikkalainen salaatti ja karjalanpaisti.

[/quote]

Leipäjuustosalaatti. Leipäjuusto on jälkkäri ja juustoleipä on kahvileipä. Kas kun ei piparkakkusalaatti.

Vierailija
19/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat ja munavoi on kyllä ihan turhia kahvipöytään. Jos samat ihmiset ovat jo syöneet sitä lämmintä ruokaa niin kyllä kahvipöydässä saa olla sitten pelkkää makeaa.

Eri asia, jos teille tulee "uusia" vieraita vain kahville.

Vierailija
20/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat ja munavoi tarjotaan ruoan kanssa. -ap ja kiitos kaikille kommenteista ja mielipiteistä, alkaa hahmottumaan homma :)