Hautajaisiin makaronilaatikkoa yhtenä ruokana, tulee salaatteja myös ja lihapullia ja kermaperunat.
Millainen menuu siis hautajaisiin. Budjetti on ihan ok:n kokoinen. Vieraita 20kpl.
Kommentit (55)
Hyvää ruokaa. Itse olen tottunut kotiseudullani, että hautajaisissa on aina lämmin ruoka ja sitä on runsaasti. Vaikka koko saatoväki tulisi parin kilometrin säteeltä.
Hyvät ruuat, ei kaikki ole varakkaita. Muutenkin hautajaisissa on ihmisilla muu asia tärkeämpi, kuin ruoka. Oman ukkini hautajaisissa tarjosin kalaa ja osa vieraista jättivät syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
taas sosekeittohullu palstalla..
mikään ei ole kamalampaa kuin kasvissosekeitto.
soseet on lasten ruokaa. mulla on hampaat ja osaan pureskella.
Älä mölise, olet itse joku hullu.
Juuri kesällä sosekeitot ovat hyviä, kun ne ovat kevyttä syötävää.
Sosekeitot maistuvat myös vanhuksillekin.
Porkkanasosekeitosta saa tuhdimpaa kun siihen lisää vaikka paistettujen nakkien palasia.
Ja kaikkiin sosekeittoihin lisätään kermaa tai muuta vastaavaa ja sosekeitot maustetaan niiden makuun sopivilla yrteillä.
Tuoreilla yrteillä!
Sosekeitot eivät todellakaan ole mitään lasten ruokaa. Niitä tarjotaan eri tavoin duunattuina lähes joka lounaspaikassa.
-eri-
Osuipas hermoon.. Tsemppiä sulle elämääsi!
Mä nyt menen hiukan kysymyksen vierestä, mut mun mielestä olisi tosi kaunis ajatus tarjota vainajan lempiruokaa ja kahvin kanssa samalla linjalla, eli vainajan suosikkiherkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Samaa meinasin kirjoittaa, mutta kerkisit ensin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porkkanasosekeitosta saa tuhdimpaa kun siihen lisää vaikka paistettujen nakkien palasia.
Ja kaikkiin sosekeittoihin lisätään kermaa tai muuta vastaavaa ja sosekeitot maustetaan niiden makuun sopivilla yrteillä.
Tuoreilla yrteillä!
Sosekeitot eivät todellakaan ole mitään lasten ruokaa. Niitä tarjotaan eri tavoin duunattuina lähes joka lounaspaikassa.
-eri-
Suksi nyt kuuseen!
Meillä päin vanhanajan makaronilaatikko, siis ilman lihaa, kuuluu ehdottomasti pitopöytään. Vanhat pitoemännät kun sen taidolla valmistavat, niin se on kuin samettia. Pääruokana sitten karjalanpaisti tai palapaisti, perunat ja pari kolme erilaista salaattia. Joskus jälkiruokana luumukreemi, toisinaan vasta hiukan myöhemmin kahvi ja täytekakku (mummotkaan eivät enää vaadi pullasiivua ja kuivaakakkua ensin).
Meillä oli ainakin pitopalvelun kautta muistotilaisuudessa ruuat ja kakakkukahvit. Jotain karjalanpaistia, leipiä, salaattia, leikkeitä yms ja jälkkäriksi kakkua ja kahvia ja tietty kotikaljaa, mehua ja vettä. Ja tarjoilija toi aina kahvia ja muita juomia, mutta ruuat haettiin itse seisovasta pöydästä.
Hyvää ja vaivatonta.
Raskas on menyy. Pois kermaperunat, uudet perunat keitettynä olisi sesonkiin sopivammat ja paremmat.
Raikkaita voileipiä tietysti ja lapsille vanukkaita.
Meijän monttubileissä vetästään kaffet, voileipäkakkua ja jotin makiaa, esim. kakkua ja pullaa. Meillä sen kummempia peijaisia vietetä. Pääasia että vainaja tulee haudatua, hallelujaa ja amen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko on hyvä lisuke, vaikka yleensä palapaistin kanssa.
Juu, nimenomaan lisuke!
Ja lisuukkeena olevassa makaronilaatikossa ei ole jauhelihaa.
Ei ole tapana olla kahta jauheliharuokaa yhtäaikaa tarjolla.
Ap:lla on jo lihapullat jauhelihasta.
Makaronilaatikossa ei ole lihaa. Ap ei maininnut lihamakaronilaatikkoa.
Kyllä maistuisi minulle. Joku kiva piirakka vaikka jälkiruokakahvin kaveriksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ruokaa. Itse olen tottunut kotiseudullani, että hautajaisissa on aina lämmin ruoka ja sitä on runsaasti. Vaikka koko saatoväki tulisi parin kilometrin säteeltä.
Samoin, en ole sellaisissa hautajaisissa ollut joissa ei lämmintä ruokaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin vanhanajan makaronilaatikko, siis ilman lihaa, kuuluu ehdottomasti pitopöytään. Vanhat pitoemännät kun sen taidolla valmistavat, niin se on kuin samettia. Pääruokana sitten karjalanpaisti tai palapaisti, perunat ja pari kolme erilaista salaattia. Joskus jälkiruokana luumukreemi, toisinaan vasta hiukan myöhemmin kahvi ja täytekakku (mummotkaan eivät enää vaadi pullasiivua ja kuivaakakkua ensin).
Mitenhän se makaroonilaatikko tehdään, en ole ikinä maistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin, en ole sellaisissa hautajaisissa ollut joissa ei lämmintä ruokaa olisi.
No kyllä niitä pelkkiä kahvi hautajasisiakin pidetään.
Jos saattajia on vain vähän, tarjotaan kahvit suolaisten voileipien ja makean kahvileivän kanssa.
Otetaan joku pieni kabinetti, vaikka ravintolasta. Esimerkiksi vanhoilla sinkuilla lapsettomilla ja pitkään jo hoitokodeissa olleilla vanhuksilla, ei montaa saattajaa olekaan.
Kukaan ei häntä enää muista, kun ikätoverit ovat jo manan mailla, eikä heidän lapsensakaa enää edes tunne pitkiä aikoja kroonikkona hoitalaitoksessa ollutta vainajaa.
Se, ettei joku ole koskaan ollut hautajaisissa, joissa olisi pelkkä kahvitarjoilu, eikä lämmintä ruokaa, ei todellakaan tarkoita sitä. ettei sellaisia hautajaisia edelleen pidettäisi. Ympäri Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Mä nyt menen hiukan kysymyksen vierestä, mut mun mielestä olisi tosi kaunis ajatus tarjota vainajan lempiruokaa ja kahvin kanssa samalla linjalla, eli vainajan suosikkiherkkuja.
Kyllä. Olen ollut saaristossa kasvaneen merimiehen hautajaisissa ja oli aivan selvää, että siellä tarjottiin kalaa.
Hyvät on ruuat, anna palaa. Jos täällä joku viitsii nillittää, niin se on urpo
Tuoreilla yrteillä!
-eri-