Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaisiin makaronilaatikkoa yhtenä ruokana, tulee salaatteja myös ja lihapullia ja kermaperunat.

Vierailija
03.07.2021 |

Millainen menuu siis hautajaisiin. Budjetti on ihan ok:n kokoinen. Vieraita 20kpl.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas sosekeittohullu palstalla..

mikään ei ole kamalampaa kuin kasvissosekeitto.

soseet on lasten ruokaa. mulla on hampaat ja osaan pureskella.

Älä mölise, olet itse joku hullu.

Juuri kesällä sosekeitot ovat hyviä, kun ne ovat kevyttä syötävää.

Sosekeitot maistuvat myös vanhuksillekin.

Porkkanasosekeitosta saa tuhdimpaa kun siihen lisää vaikka paistettujen nakkien palasia.

Ja kaikkiin sosekeittoihin lisätään kermaa tai muuta vastaavaa ja sosekeitot maustetaan niiden makuun sopivilla yrteillä.

Tuoreilla yrteillä!

Sosekeitot eivät todellakaan ole mitään lasten ruokaa.  Niitä tarjotaan eri tavoin duunattuina lähes joka lounaspaikassa.

-eri-

Vierailija
22/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ruokaa. Itse olen tottunut kotiseudullani, että hautajaisissa on aina lämmin ruoka ja sitä on runsaasti. Vaikka koko saatoväki tulisi parin kilometrin säteeltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ruuat, ei kaikki ole varakkaita. Muutenkin hautajaisissa on ihmisilla muu asia tärkeämpi, kuin ruoka. Oman ukkini hautajaisissa tarjosin kalaa ja osa vieraista jättivät syömättä.

Vierailija
24/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porkkanasosekeitosta saa tuhdimpaa kun siihen lisää vaikka paistettujen nakkien palasia.

Ja kaikkiin sosekeittoihin lisätään kermaa tai muuta vastaavaa ja sosekeitot maustetaan niiden makuun sopivilla yrteillä.

Tuoreilla yrteillä!

Sosekeitot eivät todellakaan ole mitään lasten ruokaa.  Niitä tarjotaan eri tavoin duunattuina lähes joka lounaspaikassa.

-eri-

Osuipas hermoon.. Tsemppiä sulle elämääsi!

Vierailija
25/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt menen hiukan kysymyksen vierestä, mut mun mielestä olisi tosi kaunis ajatus tarjota vainajan lempiruokaa ja kahvin kanssa samalla linjalla, eli vainajan suosikkiherkkuja.

Vierailija
26/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa meinasin kirjoittaa, mutta kerkisit ensin :)

Vierailija
27/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoreilla yrteillä!

-eri-

Suksi nyt kuuseen!

Vierailija
28/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin vanhanajan makaronilaatikko, siis ilman lihaa, kuuluu ehdottomasti pitopöytään. Vanhat pitoemännät kun sen taidolla valmistavat, niin se on kuin samettia. Pääruokana sitten karjalanpaisti tai palapaisti, perunat ja pari kolme erilaista salaattia. Joskus jälkiruokana luumukreemi, toisinaan vasta hiukan myöhemmin kahvi ja täytekakku (mummotkaan eivät enää vaadi pullasiivua ja kuivaakakkua ensin).

Vierailija
29/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ainakin pitopalvelun kautta muistotilaisuudessa ruuat ja kakakkukahvit. Jotain karjalanpaistia, leipiä, salaattia, leikkeitä yms ja jälkkäriksi kakkua ja kahvia ja tietty kotikaljaa, mehua ja vettä. Ja tarjoilija toi aina kahvia ja muita juomia, mutta ruuat haettiin itse seisovasta pöydästä.

Hyvää ja vaivatonta.

Vierailija
30/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas on menyy. Pois kermaperunat, uudet perunat keitettynä olisi sesonkiin sopivammat ja paremmat.

Vierailija
31/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö vegaanista vaihtoehtoa?

Vierailija
32/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaita voileipiä tietysti ja lapsille vanukkaita.

Vierailija
33/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän monttubileissä vetästään kaffet, voileipäkakkua ja jotin makiaa, esim. kakkua ja pullaa. Meillä sen kummempia peijaisia vietetä. Pääasia että vainaja tulee haudatua, hallelujaa ja amen.

Vierailija
34/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko on hyvä lisuke, vaikka yleensä palapaistin kanssa.

Juu, nimenomaan lisuke!

Ja lisuukkeena olevassa makaronilaatikossa ei ole jauhelihaa.

Ei ole tapana olla kahta jauheliharuokaa yhtäaikaa tarjolla.

Ap:lla on jo lihapullat jauhelihasta. 

Makaronilaatikossa ei ole lihaa. Ap ei maininnut lihamakaronilaatikkoa.

Vierailija
35/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maistuisi minulle. Joku kiva piirakka vaikka jälkiruokakahvin kaveriksi. :)

Vierailija
36/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää ruokaa. Itse olen tottunut kotiseudullani, että hautajaisissa on aina lämmin ruoka ja sitä on runsaasti. Vaikka koko saatoväki tulisi parin kilometrin säteeltä.

Samoin, en ole sellaisissa hautajaisissa ollut joissa ei lämmintä ruokaa olisi.

Vierailija
37/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin vanhanajan makaronilaatikko, siis ilman lihaa, kuuluu ehdottomasti pitopöytään. Vanhat pitoemännät kun sen taidolla valmistavat, niin se on kuin samettia. Pääruokana sitten karjalanpaisti tai palapaisti, perunat ja pari kolme erilaista salaattia. Joskus jälkiruokana luumukreemi, toisinaan vasta hiukan myöhemmin kahvi ja täytekakku (mummotkaan eivät enää vaadi pullasiivua ja kuivaakakkua ensin).

Mitenhän se makaroonilaatikko tehdään, en ole ikinä maistanut.

Vierailija
38/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, en ole sellaisissa hautajaisissa ollut joissa ei lämmintä ruokaa olisi.

No kyllä niitä pelkkiä kahvi hautajasisiakin pidetään.

Jos saattajia on vain vähän, tarjotaan kahvit suolaisten voileipien ja makean kahvileivän kanssa.

Otetaan joku pieni kabinetti, vaikka ravintolasta.   Esimerkiksi vanhoilla sinkuilla lapsettomilla ja pitkään jo hoitokodeissa olleilla vanhuksilla, ei montaa saattajaa olekaan.

Kukaan ei häntä enää muista, kun ikätoverit ovat jo  manan mailla, eikä heidän lapsensakaa enää edes tunne pitkiä aikoja kroonikkona hoitalaitoksessa ollutta vainajaa.

Se, ettei joku ole koskaan ollut hautajaisissa, joissa olisi pelkkä kahvitarjoilu, eikä lämmintä ruokaa, ei todellakaan tarkoita sitä.  ettei sellaisia hautajaisia edelleen pidettäisi.  Ympäri Suomen.

Vierailija
39/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt menen hiukan kysymyksen vierestä, mut mun mielestä olisi tosi kaunis ajatus tarjota vainajan lempiruokaa ja kahvin kanssa samalla linjalla, eli vainajan suosikkiherkkuja.

Kyllä. Olen ollut saaristossa kasvaneen merimiehen hautajaisissa ja oli aivan selvää, että siellä tarjottiin kalaa.

Vierailija
40/55 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät on ruuat, anna palaa. Jos täällä joku viitsii nillittää, niin se on urpo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi