Soljan veljelle nimi!
Ehdotuksia? Ristiäiset lähestyvät emmekä ole löytäneet vielä kivalta kuulostavaa nimeä pikkuiselle. Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (59)
Tietysti Viljo stemmaa parhaiten.
Solja ja Sakri
Solja ja Saska
Solja ja Miska
Solja ja Seth
Solja ja Severus
Paulus
Pasi
Torsten
Atso
Otso
Otto
Ohto
Viljo
Valio
Oiva
Viljo tuli käyttöön 1900-luvun alun kansallisromanttisella ajalla. Kalevalassa sen merkitys on 'valio, paras, oiva'.
Solja ja Kaleva (Soljala, Kalevala)
Solja ja Roine
Solja/Soljala (hämäläinen paikannimi)
Ahti/Ahtila (vedenhengen asumus) /Ahtiala
Solja ja Ahti
Sauli ainoa nimi, jota voi edes kuvitella tuon hirvityksen pariksi.
Tykkään seuraavista:
Solja ja
Elias (ei j-kirjainta)
Eelis
Ilja
Joel
Claus, Klaus
Sointu
Lukas
Roine
Severi
Severin
Severus
Ossian
Rasmus
Nicolas
Mattias
Severus Nikolai
Severus Eerik
Severus Vilhelm
Severus Eemil
Severus Ensio
Ilja Severi
Ilja Severin (sopii venäläistyyppiseen nimeen)
Ilja Severus (Severi on lähtöisin latinan nimestä Severus)
Vierailija kirjoitti:
Ap, kun lapseisi kysyy vanhempana, että miten annoitte minulle juuri tämän nimen?
Niin eikö sinua hävettäisi kertoa, että kyselimme sinulle nimeä lapselliselta somepalsalta, vauvapalstalta.
Tuntuis varmaan lapselta pahalta, etteivät isä ja äiti itse ole kyenneet keksimään hänelle nimeä, vaan on pitänyt hakea joltakin porukalta somesta.
Kyllä kai lapsen nimelläkin pitää olla jokin historia, juuret nimeen jonka vanhemmat hänelle antavat.
Mitä väliä sillä on mistä nimi on kysytty jos saa vastauksen kysymykseen. Itse sain kissalle nimen täältä Vauva-keskustelupalstalta ja olen ylpeä asiasta. Kaikki ovat olleet tyytyväisiä nimeen. Itse en olisi mitenkään keksinyt niin hyvää nimeä.
Tästä vauvan nimen antamisesta, mummi olisi halunnut isänsä nimen meidän vauvalle, mutta ei tykätty siitä. Suvusta ei saatu vauvan nimeä, kun ei ollut sellaisia, joita olisi voinut antaa. Kuka on sen sanonut, että nimellä pitää olla historia?
Soljan veljelle ehdottaisin Viljo-nimeä.
Solja ja Sebulon
Solja ja Siivertti (Siivert)
ㅤ kirjoitti:
On kyllä niin typerä nimi että vaikea keksiä toista.
Ole hiljaa, ei tässä edes kukaan kysynyt mielipidettä jo annetusta nimestä.
Solja on kaunis, mutta vähän harvinaisempi nimi, siksi antaisin veljellekin jonkin vähemmän annetun nimen. Jo ehdotetuista nimistä minusta kivoja ja Soljan kanssa yhteen sopivia olivat Sakri ja Viljo. Ahtia oli joku ehdottanut, minä tunnen (jo aikuiset) Solja ja Ahti - nimiset sisarukset :)
Silja ja Oulas
Solja ja Nicolas