Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laivalla töissä, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
05.07.2014 |

Tai oppia, miten siellä käyttäydytään....

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:44"]

Miksi niin moni laivalla työskentelevä on niin huono asiakaspalvelija? Ei hymyillä, ei sanota kiitos/ole hyvä/anteeksi/päivää jne, ja välillä ollaan ihan suoraan törkeitä. Tämän takia omat risteilyni ovat jääneet pariin kertaan, palvelu oli niin kertakaikkisen kamalaa. Omassa käytöksessäni ei pitäisi olla korjattavaa, en rellestänyt, sotkenut enkä jättänyt edes tervehtimättä kassalla.

Sinä vaikutat mukavalta ja ystävälliseltä, mutta oletko sitten poikkeus? :)

[/quote]

Asiakaspalvelutilanteitahan tulee noin 200-300 päivässä. Suurin osa sujuu hyvin, mutta tietysti mahtuu joukkoon sellaisia tapahtumia, että asiakkaalle ei jää hyvä mieli. Ihmisiähän me ollaan. Palvelu on tietysti henkilöstä kiinni, mutta kyllä siihen joskus (useinkin) vaikuttaa asiakkaan suhtautuminen. Palvelu toimii, jos asiakaskin on asiallinen. Ei tämä ole laivakohtaista, vaan yleistä.

Vierailija
82/95 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran teitä koulutetaan erilaisten onnettomuuksien varalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:21"]

Minkä verran teitä koulutetaan erilaisten onnettomuuksien varalta?

[/quote]

Todella paljon. Harjoituksia on joka viikko. Evakuointi- palo-  ja ensiapukoulutuksia ja harjoituksia on jokaisella lähes joka työpassissa.

Vierailija
84/95 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen laivalla töissä. Mutta minun ei tarvitse kertoa toisille ihmisille että miten mun laivalla käyttäydytään.

Käteen tulee 2600 eukkaa kuukaudessa. Pidän palkanetuna  edullista tupakkaa 9 euroa/ kartsa ja lonkerolaatikkoani 10 euroon.

Vierailija
85/95 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen laivalla töissä. Mutta minun ei tarvitse kertoa toisille ihmisille että miten mun laivalla käyttäydytään.

Käteen tulee 2600 eukkaa kuukaudessa. Pidän palkanetuna  edullista tupakkaa 9 euroa/ kartsa ja lonkerolaatikkoani 10 euroon.

Sun laivalla kuormitetaan herkkää arktista ympäristöä, jos olet ESL Shipping varustamon laivalla töissä.

Vierailija
86/95 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuntipalkka laivalla? Esimerkiksi taxfree-myyjä, tarjoilija, kokki, siivooja, järjestyksenvalvoja, huoltomies, hyttiemäntä, infotiskin virkailija? Paljonko sairaanhoitajat ansaitsevat laivan ensiavussa? Paljonko on laivan vuorolisät eli ilta-, yö-, lauantai- ja sunnuntailisät? Onko kaikilla työntekijöillä oma 1 henkilön hytti? Montako päivää töitä tehdään laivalla ja montako vapaapäivää on maissa? Maksaako laivayhtiö työntekijän matkat kotoa satamaan ja satamasta kotiin? Kuuluvatko ilmaiset ruokailut laivalla palkkaan?

Vierailija
87/95 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko te lasten edelleen hengailla baarissa kännäävien vanhempien kanssa?

Vierailija
88/95 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksiä laivatyöstä kirjoitti:

Mikä on tuntipalkka laivalla? Esimerkiksi taxfree-myyjä, tarjoilija, kokki, siivooja, järjestyksenvalvoja, huoltomies, hyttiemäntä, infotiskin virkailija? Paljonko sairaanhoitajat ansaitsevat laivan ensiavussa? Paljonko on laivan vuorolisät eli ilta-, yö-, lauantai- ja sunnuntailisät? Onko kaikilla työntekijöillä oma 1 henkilön hytti? Montako päivää töitä tehdään laivalla ja montako vapaapäivää on maissa? Maksaako laivayhtiö työntekijän matkat kotoa satamaan ja satamasta kotiin? Kuuluvatko ilmaiset ruokailut laivalla palkkaan?

Palkka riippuu laivan lippumaasta. Lisiä ei ole vaan 10 h työpäivä aina. Laivoilla ei ole osa-aikaisuuksia. Pitkä työpäivä mahdollistaa pitkän palkallisen vapaan

Vierailija
89/95 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 h hyttejä on

Vakinaisuukia ei helpolla saa

Ensiapua hoitaa laakintaperamies

Suomen palkat loydat tessista

Vierailija
90/95 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hankalaa Viikkareille tai Siljalle on päästä töihin, jos ei ole vielä edennyt opinnoissaan toista astetta pidemmälle, eikä ole käynyt Basic Safety Training- koulutusta? Ei pääse ollenkaan?

Vierailija
91/95 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuorollasi koskaan ollut hätätilannetta? Mitä tapahtui? Ovatko kaikki hytit yhtä turvallisia mikäli täytyy evakoida?

Ovatko hytit oikeasti puhtaita uusille asukkaille?

Vierailija
92/95 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiva siivota käytettyjä kondomeita ja oksennusta joka paikasta?

Vierailija
93/95 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:43"]Mistä ilahdut työssäsi?

Joka kuun 10.päivä kun rahat kilahtaa tilille. Laivalla on aamiainen, lounas, päiväkahvit, päivällinen, iltapala tarjolla. Työvaatteet tulee pesulasta puhtaina ja silitettyinä. Ihanat työkaverit. Iloiset ystävälliset matkustajat, jotka tulevat laivalle viihtymään. Kun lähtee vapaille, niin työasiat jäävät laivaan ja ei tarvi koko vapaiden aikana edes miettiä töitä. Välillä tuottaa vaikeuksia hyväksyä se tosi asia, että joutuu jättämään joitakin asioita väliin maissa, kun pitääkin olla töissä, mutta kaikkeen tottuun. Kuitenkin kiva duuni ihan kohtuu hyvällä palkalla. 10päivää töitä ja 10päivää vapaata+kuukauden kesäloma ja talviloma. Väh. 10h päivässä töitä, mutta ei putkeen vaan jaoteltu osiin. Ja mulla on oma hytti. Näin ei kylläkään kaikilla laivoilla ole.

T: toinen laivaduunari

Taidetaan olla samalla laivalla töissä... t.kolmas laiva duunari

Ja toinen osaa yhdyssanat ja toinen ei.

Vierailija
94/95 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin laivalla on lomat

Vierailija
95/95 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin laivalle töihin ja kerrottiin että BST-koulutus järjestetään ekana työpäivänä laivalla. Kannattaa varautua ennen töihin menoa laajamittaiseen terveystarkastukseen ja käydä thorax-kuvauksissa,lausunto mukaan.

Myös uuden verokortin tarvit