Marttyyrit raataa kun muut ottaa aurinkoa ja pulikoi
Kun muut lähettelee kuvia uimarannalta, marttyyri mattolaiturilta, tai marjametsästä tai rikkaruohoja kitkien. Aina on näytettävä, miten paljon joutuu raatamaan. Tunnetko ihmistyypin? Minkä ikäisiä yleensä?
Kommentit (8)
Tunnistan ikäisissäni naisissa. Elämää suoritetaan. Mattoja pestään, marjoja poimitaan, töitä luetellaan. Ikäiseni tuttu nainen oli kipsatun jalankin kanssa marjametsässä, kun "piti saada marjat talteen", vaikka pakastin pullisteli vielä edellisen vuoden sadosta.
Jossain Ranskassa ei voisi kuvitellakaan moista mättäällä rehkijää :D
N52
Kyllä. Esim. äitini, joka tuli kitkemään rikkaruohoja parin metrin päästä minusta, auringonottajasta.
Yleensäkin naisoleteut. Iällä ei niin eroja. Aina on joku uhriutuja. Vanhemmat just noita kuka marjat poimisi ellen minä ja nuoremmat kuka lapset ruokkisi ellen minä.
Olin parikyt vuotta sitten päiväkodissa harjoittelijana. Siellä oli menossa syysaskartelut ja eteisen ja ryhmähuoneiden koristelut. Kaikki muut oli naisia, mutta yhden ryhmän ope oli mies. Tämä mies ei askarrellut eikä koristellut. Kukaan ei sanonut tästä mitään, vaan ne naiset koristeli miehenkin puolesta. Kukaan ei arvistellut tätä miestä. Mua nuorena naisena suunnattomasti ärsytti, että MIEHENÄ hän pääsi kuin koira veräjästä. Jos siellä olisi ollut Timon asemesta Tiina, miten kaikki olosi ilkeilleet ja puhisseet, että uskomatonta, ettei tuo laiska ja saamaton Tiina askartele blaablaablaa...
Joillakin ihmisillä on ahkeruuskateus ja alemmuudentunne jonka he projisoivat toisten marttyyriudeksi.
Itse menen ylpeästi minimillä kaikessa raadannassa kotona ja mökillä ja annan muiden halukkaampien touhuta.
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin naisoleteut. Iällä ei niin eroja. Aina on joku uhriutuja. Vanhemmat just noita kuka marjat poimisi ellen minä ja nuoremmat kuka lapset ruokkisi ellen minä.
Sinänsä ihan hyvä kysymys. Ruokkisiko mies lapset ja poimisi marjat?
Juu, äitini.
Raataa vaikkaei ole pakko