Haluaisin kilpahiihtäjäksi,
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 19:23"]
Kiitos kun olet viitsinyt vastailla. Koetan kasvattaa voimaa ja kuntoa, toivottavasti en talvena olisi jo paremmat. Eikös hiihtäjät pidä jonkunlaisen lepotauon kauden vaihteessa? Mietin vaan että pitäisikö itsenikin pitää, toisaalta juoksu (eikä hiihto) kilometritkään ole vielä kovin isot.
ap
[/quote]
Se tauko on sitten keväällä, kilpailukauden jälkeen. Hyvä perussääntö on, että hiihtäjät tehdään kesällä. Eli kuten jo teetkin, niin kesällä kunnon kasvatusta, sitten marraskuulla voi aloitella lajiharjoittelua hiihtoputkessa jos lumille ei vielä pääse. Kunhan muistat pitää järjen mukana harjoittelussa, eli viikkoon yksi kevyempi/lepopäivä etkä muutenkaan innostu liikaa, niin kyllä se siitä. Ensi talvi luultavasti muutenkin on lähinnä totuttelua, mutta tervetuloa silti joukkoon. Meitä aikuisia, lähinnä itsemme kanssa kilpailevia on muitakin. :)
[/quote] Kiitos kiitos, onkohan suuri synti jos ei käy putkessa hiihtämässä (80 km)? Mietin että kannattaisikohan pitää syksyisen maratonin jälkeen vaikka viikon tauko ja todella kevyt harjoittelu viikko-pari vielä sen jälkeen? Sitten saatan vielä kympin juoksukisaan lähteä (riippuen olosta).
Ehkä tosiaan lajiharjoittelulle tekisi hyvää tuo hiihtoputki, mutta toivotaan hyvälumista talvea :)
[/quote]
Ei hiihtoputki ole mikään pakollinen, monesti vain mieli pala ladulle jo mahdollisimman aikaisin. Omien tuntemusten mukaan niin hyvä tulee, ei se onneksi näin harrastetasolla ole niin vakavaa.
Onko paikkakunnallasi hiihtoseura? Tai jossain lähellä? Kannattaa kysellä sieltä aikuisten hiihtokursseja. Hiihto on paitsi väline- mutta myös tekniikkalaji. Mitä parempi tekniikka on, sen nopeampaa pääsee. Kannattaa katsoa aina, jos telkkarista tulee hiihtoa. Katsomalla oppii myös.
Kysy vaan lisää. Mulla on vastauksia ;P
17&18
Vääntääks noi tortun siihen ladun oheen vaan?
Up