Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären häät huomenna, 2 perheestä flunssassa

Vierailija
03.07.2021 |

Eilen tuli flunssa. Koronatesti otettu aamulla, negatiivinen. Jösses, mitä tässä nyt tehdään. Minä äitinä olen "pääemäntä" häissä. 😭😭 tytön elämän kaunis päivä jää väliin. En voi mennä kirkkoon, en voi olla juhlassa mukana. Ja yksi sisaruskin joutuu saakelin räkätaudin vupksi jättämään väliin. Vielä pitäisi joku saada vetovastuuseen tähän hätään. 😭

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät sunnuntaina?

Vierailija
2/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se koronaakin olla. Monesti tuntuu eka testi olevan negatiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne häihin. Problem solved.

Vierailija
4/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät sunnuntaina?

onko siinä jotain outoa? Viimeksi kun olin häissä, oli perjantai.

Vierailija
5/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, koronatesti negatiivinen, niin miksi pelkän räkätaudin takia pitäisi häät jättää väliin?

Vierailija
6/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet sinne häihin. Problem solved.

Huono tilanne ap:lla. Itse olin juuri viikon flunssassa. Ensimmäiseen viiteen päivään en jaksanut yhtään mitään ja masensi aivan saatanasti. Eli vaikka sinne häihin menisi, niin koko hieno tilaisuus menee täysin hukkaan joka tapauksessa, kun ei siellä pysty olemaan.

Vierailija
7/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se koronaakin olla. Monesti tuntuu eka testi olevan negatiivinen.

Futisfoorumilla ovat raportoineet testituloksiaan ja aika monella tosiaan eka testi tuntuu olleen nega ja vasta seuraavat muuttuneet positiiviseksi. Ennätys taisi olla yhdellä, joka sai oireista huolimatta neljä negaa ja vasta viides oli positiivinen.

Eli jättäisin juhlat väliin. Harmittaisi vietävästi, mutta parempi se kuin että tytär muistelisi loppuelämänsä, että hänen hääjuhlansa olivat ne, joista lähti tartuntaketju ja "Maria-täti" joutui sairaalaan.

Vierailija
8/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä juuri, kun entä jos onkin väärä negatiivinen, en uskalla ottaa riskiä. Ja kyllä, sunnuntaina häät, päivä se on niin kuin muutkin.

Vierailija
9/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle testissä sanottiin, että jos on negatiivinen, niin kaupassa ja asioilla saa käydä, kunhan pitää maskia. Koskeekohan esim. kirkossa käyntiä sama?

Vierailija
10/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin juhlaan negatiivisella tuloksella. Maski päälle ja pidät turvavälin.

Vierailija
11/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ei ole tarkoitus ilkeillä, tuli vaan mieleen tämä kappale.

Vierailija
12/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet mutta käytät maskia koko ajan

Disaruskin kirkkoon edes

Vierailija
13/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vielä toinen testi aamulla (pikatesti) ja jos sekin on nega niin mene maski päällä, pidä turvavälit ja desinfioi & pese käsiä ahkeraan:

Vierailija
14/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jotain rajaa tähän. Ensinnäkin, miksi edes järjestätte häitä korona-aikana, jos ette uskalla osallistua pienessä flunssassa negatiivisen testin jälkeen. Tuleeko oikeasti yllätyksenä, että ihmisillä voi olla flunssaa, yskää yms. Ja te ette ole mitään varasuunnitelmaa tehneet sen varalle, että esim sinä olet flunssainen?? Hyvin on järjestetty häät!

Toisekseen, riskiryhmät ovat rokotettu kahteen kertaan, kaikki halukkaat ovat saaneet jo ensimmäisen rokote-annoksen. Korona ei ole enää tässä vaiheessa kausiflunssaa vaarallisempi. Todennäköisesti selkeästi vaarattomampi. Se on sitten teidän päätettävissä, olisiko ihmisillä luvallista tulla teidän häihin normaali-aikana (ei-korona-aika) kausiflunssassa. Mikäli vastaus on ei, niin jälleen ihmettelen, miten ette ole tähän skeenarioon varautuneet ollenkaan.

Vierailija
15/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki käteen, hyvissä ajoin kirjoitti:

Nyt jotain rajaa tähän. Ensinnäkin, miksi edes järjestätte häitä korona-aikana, jos ette uskalla osallistua pienessä flunssassa negatiivisen testin jälkeen. Tuleeko oikeasti yllätyksenä, että ihmisillä voi olla flunssaa, yskää yms. Ja te ette ole mitään varasuunnitelmaa tehneet sen varalle, että esim sinä olet flunssainen?? Hyvin on järjestetty häät!

Toisekseen, riskiryhmät ovat rokotettu kahteen kertaan, kaikki halukkaat ovat saaneet jo ensimmäisen rokote-annoksen. Korona ei ole enää tässä vaiheessa kausiflunssaa vaarallisempi. Todennäköisesti selkeästi vaarattomampi. Se on sitten teidän päätettävissä, olisiko ihmisillä luvallista tulla teidän häihin normaali-aikana (ei-korona-aika) kausiflunssassa. Mikäli vastaus on ei, niin jälleen ihmettelen, miten ette ole tähän skeenarioon varautuneet ollenkaan.

Riskiryhmistä esim.  70-75 vuotiaista vain puolet on rokotettu kahdella rokotteella. Yksi  rokotus ei suojaa kuin vähän 

Vierailija
16/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaihäät? Ei kovin kaukaa tule vieraita, jos on maanantaina töihin meno.

Järjetöntä touhua. Provoksi epäilen.

Vierailija
17/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät sunnuntaina?

onko siinä jotain outoa? Viimeksi kun olin häissä, oli perjantai.

Olen ollut monissa häissä ja ne ovat aina olleet lauantaina.

Vierailija
18/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vastuuseen? katso peiliin miten olet elänyt, huutaako tuulettimet niskaasi jatkuvasti tms.

Mutta hyvä kun ymmärrät että et voi osallistua.

Vierailija
19/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa typerää, jos ei negan jälkeen edes voi osallistua juhliin.

Vierailija
20/46 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitte riskin kun korona-aikana aloitte häitä järjestämään. Sellaista se nyt vaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän