Tykkäisitkö häistäni jos olisit vieras?
Syyskuun alussa, Helsingin edustalla saaristoravintolassa. N. 100 vierasta, myös lapset tervetulleita. Ruoka saaristolaistyyppistä alkuun, pääruokana härän filettä. Ohjelmassa ei hirveästi leikkejä mutta puheita kyllä. Loppuillasta bändi ja halukkaat saavat jatkaa yöllä juhlaa jatkopaikassa jonne on kyyti järjestettynä.
Kommentit (81)
Tosi ihana paikka, ihana ruoka ja kivaa jos on sopivasti puheita, ei noloja leikkejä ja bändi! Ja viini virtaa. Ei siis mitään valitettavaa, jos porukka on rempseää ja hyväntuulista. Tulisin viivana jos kutsu kävisi!
Kiitos kauheasti kaikista mielipiteistä!! Oli kiva kuulla vinkkejä ja näkemyksiä. Nyt olen aika varma siitä että pidetään suunnitelmat sellasina kun meinattiinkin. Nyt pitää vaan pysyä vielä hoikkana hääpukuun ja jaksaa odotella pari kuukautta! Ap.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 15:05"]Huomioitko kasvisruokailijoita mitenkään?
[/quote]
Joo, eli tulee täysin vegaanejakin paikalle joten heille toki erikseen sen mukaiset annokset :) Ap.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:38"]Se on Ravintola Saariston oma menu... Olen syönyt sen kerran ja itse kyllä tykkäsin mutta makuasioita toki! Alkuruoka tulee siis buffet-pöydästä jossa erilaisia kaloja, lihoja, salaatteja, vihanneksia, tillivoiperunoita...Ja sitten pääruokana joko härän filettä tai norjalaista lohta. Vieraat saa siis itse valita kumpaa haluavat syödä. Ap.
[/quote]
ihanaa. Tulisin!!!
Kuulostaa todella ihanalta! Ihana hääpäivä varmasti teillä edessä! :)
Hyvältä kuulostaa, mutta tuo häälahjalista on todella, todella mauton.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:14"]
Hyvältä kuulostaa, mutta tuo häälahjalista on todella, todella mauton.
[/quote]
Minustakin kuulosti kivalta häälahjalistaan asti :) Mutta olenkin vanha ja minun nuoruudessani, kun oli hääbuumi, ei häälahjalistoja ollut. Silti ei kenellekään tullut kymmentä kaappikelloa tms. Mutta vieraille jäi sellainen olo, että lahjahevosen suuhun ei katsottu ja häitä ei pidetty lahjojen takia.
Ok ehkä kun itse on ollu vaan omien ystäviensä häissä niin se häälahjalista on ollut niin vakio... Itse ihmettelisin jos sellaista ei olisi. Mutta ymmärrän eriävät mielipiteetkin tottakai. Saa toki myös tuoda listan ulkopuolelta! Tai ei ollenkaan! Itse tykkään siitä jos on selvä lista olemassa jossain. Vaikka kaipa se amerikkalainen perinne alunperin on... Ap.
En ymmärrä lahjalista vihaa! Mielestäni se on LOISTAVA. Ei tarvitse miettiä, mistä pari mahdollisesti saattaisi tykätä/tarvita. Se on näppärä ja helppo. Ja ainahan voi ostaa lahjalistan ulkopuoleltakin, jos haluaa. Mikä siis ongelmana?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:28"]
Ok ehkä kun itse on ollu vaan omien ystäviensä häissä niin se häälahjalista on ollut niin vakio... Itse ihmettelisin jos sellaista ei olisi. Mutta ymmärrän eriävät mielipiteetkin tottakai. Saa toki myös tuoda listan ulkopuolelta! Tai ei ollenkaan! Itse tykkään siitä jos on selvä lista olemassa jossain. Vaikka kaipa se amerikkalainen perinne alunperin on... Ap.
[/quote]
Mielestäni lahjalista on oikein hyvä, ainakin itseäni auttanut paljon varsinkin, jos hääpari ei ole ollut kovin läheinen. Ja muutenkin kivempi ostaa jotain, jolle hääparilla on oikeasti käyttöä! :)
Mäkin kyllä tykkään, että on lahjalista, jolla vielä on eri hintaluokkien tuotteita valittavaksi varallisuuden mukaan. Saapa pari ainakin mieluisia lahjoja. Ja omasta mielestäni rahankerjuut jollekin tilille ovat kaikista mauttomin idea.
Onnea häistä ap, varmasti ovat kivat juhlat! :)
Klippan on paikkana todella tunnelmallinen hääjuhlan viettoon, missä vihkiminen suoritaan? Ainoa harmi että venekuljetus todella pienissä porukoissa niin siirtymiseen joutui jonottamaan. Paikkana Klippan on aika hankala mikäli on liikuntaesteistä ja lapsista pitää olla tarkkana mikäli pikkuvieraita tulossa :)
Jos haluat taiteilijan esiintymään häihisi niin lähetä tänne kutsu!
Mites kasvissyöjät huomioitu?
Luotan että vanhemmat sitten katsovat pienien perään... Mutta saattaa myös olla että palkataan hoitajia pari kappaletta :) Vihkiminen on Vanhassa kirkossa! Toi on ihan totta että se siirtyminen kestää, mutta koska ihmiset tulee sinne vähän eri tavoin ja eri kyydeillä niin ehkä se porrastaa sitä mukavasti.... Ap.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:54"]Jos haluat taiteilijan esiintymään häihisi niin lähetä tänne kutsu!
Mites kasvissyöjät huomioitu?
[/quote]
Kasvissyöjille on omat annoksensa tottakai! Ap.
Nykyään parit on usein jo asunut pitkään yhdessä, joten kotiin ei oikeasti tarvita enää mitään. Muutenkin tavaran paljous on enemmän ongelma kuin sen puute. Lahjaksi saatuja asioita on kuitenkin ikävä laittaa kiertoon ja monille (vanhemille) vieraille lahjan antaminen on tärkeää. Siksi pidän näitä lahjalistoja ja häämatkatilejä ihan kelporatkaisuina. Kutsussa asia on hyvä muotoilla niin, että käy selväksi etteivät lahjat varsinkaan listalta ole mikään välttämättömyys. Itse huokaisen helpotuksesta kun ei ta
En oikeastaan.