Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäisitkö häistäni jos olisit vieras?

Vierailija
05.07.2014 |

Syyskuun alussa, Helsingin edustalla saaristoravintolassa. N. 100 vierasta, myös lapset tervetulleita. Ruoka saaristolaistyyppistä alkuun, pääruokana härän filettä. Ohjelmassa ei hirveästi leikkejä mutta puheita kyllä. Loppuillasta bändi ja halukkaat saavat jatkaa yöllä juhlaa jatkopaikassa jonne on kyyti järjestettynä.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin kovasti ettei morsianta kopeloitaisi mutta juotavaa riittää kyllä varmasti! Mitä tarkoitat 20 monipuolisemmalla ruualla? Tai siis, mitä kaipaisit lisäksi? Jälkiruokana on hääkakku mutta ehkä laitetaan myös karkkibuffet tarjolle. Ap.

Vierailija
22/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, kiitos paljon! Itsekin oon sitä mieltä että on niin kaunis...! Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa! Ja hyvä jos on buffet, ajattelin ensin kommentoida että ei häränfileetä, mutta jos on rinnalla valittavaksi lohta, niin sitten ok.

Omasta mielestäni vaan häränfilee ei kestä hyvänä buffetissa, eikä missään muussakaan "massaruokailussa", koska  sen kypsymisaika on niin tarkka.

Mutta eihän minun pakko sitä ole ottaa, voin syödä alkupaloja reilusti ja sitten lohta! ;)

Hyvältä kuulostaa, Klippaan on kyllä ihana paikka.

Vierailija
24/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Pitäkää huoli, että juhlaväen ei tarvitse ootella ensin puolta tuntia juhlaparia paikalle ja sen jälkeen tuntia kun juhlapari keikistelee valokuvissa ja vieraat odottavat nälkäisenä.

Vierailija
25/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvältä kuulostaa, viihtyisin varmasti. Kunnon puheita saa kovin harvoin kuulla. Yleensä ne on luokkaa "anopin äiti lausuu ulkoa muistamiaan Kantelettaren säkeitä sieltä täältä".

Vierailija
26/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääruoka tulee siis pöytiin tarjoiltuna, ei buffasta! Eli luotan lihan oikeaan kypsyysasteeseen... Ja ei tarvitse odotella, me otetaan kuvatkin ennen kirkkoa jo niin vieraiden ei tarvitse odottaa! Ja ollaan ajateltu alkuskumpan kanssa tarjota pieniä cocktail- paloja muutenkin. Ap.

Vierailija
27/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluun teidän häihin!:)) Ihanalta kuulostaa!

Vierailija
28/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan omiltani, paitsi että ne pidettiin Ruissalossa.Meillä oli myös pappi paikalla, niin päästiin vähemmällä siirtymisellä.

Siihen aikaan leikit oli joka häiden pakkopullaa,kuten myös älytön hermoilu, askartelu ja näpertely. Meillä ei otettu tuollaista stressiä, ja kaikki pitivät juhlistamme. Myöhemmin kuulin helpottununutta kiittelyä pakkoleikkien puutteesta.

Vierailija
29/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihanaa kiitos kaikille viesteistä. Ystävät ei kuitenkaan kehtaa oikein sanoa suunnitelmista mitään negatiivista ja täältä tuntuu aina saavan liiankin rehellisiä näkemyksiä :D Ap.

Vierailija
30/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kuulostaa vähän jäykiltä ja hienostelevilta. Sori.

Vierailija
31/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 13:00"]

Mulle kuulostaa vähän jäykiltä ja hienostelevilta. Sori.

[/quote]
Voi ei, mikä osa sun mielestä kuulostaa siltä? Me haluttais nimenomaan rennot ja mukavat häät jossa vieraat sais nauttia olostaan! Ap.

Vierailija
32/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta kuulostaa, itse ainakin osallistuisin mielelläni.

Muutama hajatoive: mieti istumajärjestys niin, että ihmisillä on tuttuja pöytäseurueessa, eikä tarvitse istua pitkään jonkun uppo-oudon isotätiporukan joukossa.

Pyydä pitämään puheet alle viiden minuutin mittaisina. Vaikka sinua juhlakaluna vielä kiinnostaisikin kuunnella puolen tunnin puhetta lapsuutesi kohokohdista, muille puhe voi olla puuduttava anekdoottikokoelma ihmisistä, joita he eivät tunne. Lyhyitä ja humoristisia hääpuheita siis mieluiten!

Kai juhlapaikalta pääsee pois pitkin iltaa? Olen ollut Klippanilla, mutten muista sitä venesysteemiä... Meinaan jos paikalla on esim. lapsiperheitä, osa vieraista joutuu lähtemään ehkä aikaisemmin.

Älä laita kutsuun lahjatoivetta, se on tyylitöntä. Lahjatoiveen voi mainita kysyttäessä, mutta kutsun perusidea on kerätä mukavat ihmiset hääjuhlaan, ja periaatteessa sinne voi tulla lahjattakin tai pienen lahjan kanss, jos joku on vähissä varoissa...

Vierailija
33/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä sanoisin että katsokaa etukäteen ettei bändi soita liian kovaa. Parissa häissä on puolet vieraista ollut ulkona hyttysten syötävänä kun sisällä ei voi jutella edes vierustoverin kanssa

Vierailija
34/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!! Juhlapaikalta pääsee pois ihan koska haluaa, vene kulkee koko illan. Bändin suhteen toi Klippan on juuri hyvä kun se lava on sen "tornin" kohdalla, eli se musiikki jää hyvin siihen tanssilattia-alueelle. Kiinnitin tähän huomiota kun itse olin siellä vieraana hääjuhlassa. Istumajärjestys tehdään niin että kaikilla on tuttuja pöydässä :) Mutta meidän häänettisivuilla, jonka osoite on kutsussa, on kyllä häälahjalista. Siellä on tosin erittäin edullisia vaihtoehtojakin, viidestä eurosta lähtien. Ap.

Vierailija
35/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olin vuosia vuosia sitten Klippanilla häissä, on ihana paikka. Häät olivat sinällään tosi tylsät, harmi. :( Tosin ei niitä leikkejä kaipaillut, mutta jotain pientä kuitenkin. Negatiivisena jäi mieleen, että minut oli istutettu umpimielisten kaukaisempien sukulaisten keskelle, eikä siis oman perheen kanssa samaan pöytään - aivan kamala istua tuppisuiden keskellä. Ja ruokajärjestely oli jotenkin huonosti järjestetty myös, omaa vuoroaan buffettiin sai odotella aivan mielettömän kauan, tais olla vain yksi "linja" käytössä. 

Vierailija
36/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan ihanilta häiltä. Ainoa, mitä muuttaisin, olisi leikit, eli jättäisin kokonaan pois. En myös ymmärrä, kun jotkut täällä eivät pidä sitä härkää sopivana. Sehän on ihan loistava saaristolaisjuttujen jälkeen.

Vierailija
37/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erinomaiselta. Tyylikästä mutta kuitenkin rentoa. Olisin mielelläni vieraana, varsinkin kun tuli tuo lohi lisäys. Onko kasvissyöjille joku vaihtoehto?

Vierailija
38/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun sopisi joku hyvä soololaulaja tunnelman kohottajaksi.

Vierailija
39/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en.

Vierailija
40/81 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jonkin verran kasvissyöjiä vieraana eli heille toki sitten erikseen vielä ruoka! Itse myös pidän kala- ja äyriäispainotteisen alkuruuan jälkeen lihasta pääruokana :) Emme ole varsinaisesti kieltäneet kaasoilta/bestmaneilta mitään tiettyä ohjelmaa mutta luotamme että he tuntevat makumme niin ettei tule mitään lakananviikkausleikkejä! Ap.