Ei helv taas miestä (omasta ajasta)
Meillä on pieni, alle 6 kk vauva. Mies on pitänyt tähän asti jonkin verran "omaa aikaa", mutta alkoi äskettäin nurista, että haluaisi säännöllisen ajan viikosta, joka on hänelle aina lapsivapaata. Käymme yhdessä pariterapiassa ja terapeuttikin suositteli tätä, toki myös vastaavasti minulle. Toistaiseksi en ole nimittäin saanut vielä lainkaan omaa aikaa. No, sovimme tällä viikolla, että mies on vapaalla perjantai-illat ja minä lauantai-iltapäivät. Sunnuntai on varattu perheelle, silloin ei sovita muuta. Odotimme molemmat innolla viikonloppua.
Mitä tekee mies? Rönyää kotiin yöllä klo 2.30 vahvassa kännissä, sammuu sohvalle ja uikuttaa nyt sängyn pohjalla krapulassa ellei ole vielä peräti humalassa.
Mulla on parin tunnin päästä varattuna kasvohoito, jonka varasin juhlistaakseni ensimmäistä "omaa aikaa", mitähän sille nyt tekisi? Ei voi peruuttaa enää, en voi ottaa vauvaa mukaan enkä voi jättää krapulaisen isän hoidettavaksi. :( Muitakaan hoitajia en näin nopeasti saa.
Mikä helvetti miehiä oikein vaivaa kun ei pysty ajattelemaan omaa napaa kauemmas?!
Kommentit (47)
Tulin kasvohoidosta kotiin (olin 3h poissa), mies ja lapsi olivat tallessa ja hengissä. Mies edelleen kalpea ja hiljaa, lapsi väsynyt ja itkuinen (ikävissään), mutta suht tuoreessa vaipassa ja kylläinen. Isoin moka oli se, että mies oli antanut lapselle kaapissa ollutta korviketta, vaikka olin pumpannut maidot jääkaappiin odottamaan (tietysti ohjeistin miestä tästä). Ei sentään lehmänmaitoa antanut.
Yllättävän hyvin meni siis. Oma rentoutuminen meni kyllä mönkään ja kiirehdin kotiin aiemmin kuin oli tarkoitus. Taidan ehdottaa tosiaan tuota, että miehen vapaa siirretään ainakin toistaiseksi keskelle viikkoa.
Emme käy terapiassa tämän vapaa-aika-asian vuoksi, hyvänen aika sentään.
t. AP
Miehelle sanktio typeryydestä ja seuraava vapaa-aika pois. Näin teen teineillekin jos ovat huonosti asiansa hoitaneet ja luottamus on mennyt. Sinä saat tietenkin oman vapaa-aikasi. Miehellä on siis seuraava mahdollinen perhevapaa aika vasta kahden viikon päästä ja sekin aika voisi olla kokeiluluontoisesti arki-iltana. Teoilla on seurauksensa, mies oppikoot tästä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:41"]
Miehelle sanktio typeryydestä ja seuraava vapaa-aika pois. Näin teen teineillekin jos ovat huonosti asiansa hoitaneet ja luottamus on mennyt. Sinä saat tietenkin oman vapaa-aikasi. Miehellä on siis seuraava mahdollinen perhevapaa aika vasta kahden viikon päästä ja sekin aika voisi olla kokeiluluontoisesti arki-iltana. Teoilla on seurauksensa, mies oppikoot tästä.
[/quote]
Kuka mies suostuisi tällaiseen?
Jättäisin tuollaisen juoppolallin välittömästi.
Ap, tuletko kertomaan, miten päivä meni?